DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2022.8(41).7-19

Маркетинг та реклама в соціальних мережах в умовах зовнішньої військової агресії

М.М. Загреба, Л.А. Коваль, І.В. Ніколаєв

Про авторів

М.М. Загреба, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0440-2106, e-mail: yandexthebest@gmail.com

Л.А. Коваль, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0256-1621, e-mail: lkoval1971@ukr.net

І.В. Ніколаєв, доцент, кандидат технічних наук, доцент кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3384-1757, e-mail: niku@ukr.net

Анотація

В умовах сучасної економічної реальності маркетинг взагалі та SMM зокрема відіграють ключову роль в успішності просування бренду чи послуги на ринку. Поінформованість споживача про новини компанії та оновленя асортименту, живе спілкування з клієнтом, оперативне вирішення суперечливих і конфліктних ситуацій та й взагалі постійне перебування в інформаційному полі - це далеко не повний перелік переваг, що відкриваються перед бізнесом при використанні соціальних мереж. В свою чергу, грамотно спланована таргетована реклама дозволяє розширювати цільовий ринок майже безмежно, залучаючи найбільш потенційні вікові, соціальні та статеві групи. Однак події в Україні з лютого 2022 року вимушено відкривають нові аспекти та перспективні напрямки застосування цього інструментарію. Велика кількість компаній та ще більше дрібних бізнесменів опинилися під ударом, що загрожує не лише життю, здоров’ю та безпеці власної оселі, але і напрацьованим роками технологічним, логістичним та комунікаційним ланцюгам. В багатьох випадках виникає необхідність відродження діяльності в іншому регіоні країни. Саме тоді SMM перетворюється із простої конкурентної переваги на механізм порятунку як безпосередньо бізнесу, так і добробуту тисяч сімей переселенців. Стаття присвячена способам використання засобів маркетингу та реклами в соціальних мережах, а також особливостям та порадам для періоду воєнного часу. Розглянуто механізми просування в різних соціальних мережах, зокрема Facebook, YouTube, Twitter, Instagram та інших.

Ключові слова

маркетинг, соціальні мережі, реклама, SMM, просування, PR, бізнес воєнного часу

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Adam Hayes (2022). Social Media Marketing (SMM) : web-site. URL: https://www.investopedia.com/terms/s/social-media-marketing-smm.asp (Last accessed: 12.05.2022)

2. advertising | Definition, History, Objectives, Techniques, Examples, & Facts | Britannica : web-site. https://www.britannica.com/topic/advertising (Last accessed: 12.05.2022).

3. Kristen Baker (2022). Social Media Marketing: The Ultimate Guide : web-site. URL: https://blog.hubspot.com/marketing/social-media-marketing. - April 15 2022 (Last accessed: 12.05.2022).

4. Social Media Marketing for Businesses : web-site. URL: https://www.wordstream.com/social-media-marketing (Last accessed: 12.05.2022)

5. What is Social Media Marketing? : web-site. URL: https://buffer.com/social-media-marketing (Last accessed: 12.05.2022).

6. Vladyslava Rykova (2021). Sotsialni merezhi ta yikh znachennia v internet-marketynhu [Social networks and their importance in Internet marketing] : web-site. URL: https://vlada-rykova.com/ua/marketing-v-sotsialnykh-setyakh/. – February 18, 2021 (Last accessed: 12.05.2022) [in Ukrainian].

7. Marketynh u sotsialnykh merezhakh [Marketing in social networks] : web-site. URL: https://azbyka.com.ua/uk/strategiya-marketinga-v-sotsialnyh-setyah-sovremennoe-rukovodstvo-bez-izlishestv/ (Last accessed: 12.05.2022) [in Ukrainian].

8. Marta Pasternak (2016). Marketynh sotsialnykh merezh (SMM): suchasnyi pidkhid do biznesu [Social Network Marketing (SMM): A Modern Approach to Business] : web-site. URL: https://creativesmm.com.ua/marketing-sotsialnih-merezh-smm/. November 28, 2016 (Last accessed: 12.05.2022) [in Ukrainian].

Пристатейна бібліографія

  1. Adam Hayes. Social Media Marketing (SMM) : web-site. URL: https://www.investopedia.com/terms/s/social-media-marketing-smm.asp (Last accessed: 12.05.2022)
  2. advertising | Definition, History, Objectives, Techniques, Examples, & Facts | Britannica : web-site. https://www.britannica.com/topic/advertising (Last accessed: 12.05.2022).
  3. Kristen Baker. Social Media Marketing: The Ultimate Guide : web-site. URL: https://blog.hubspot.com/marketing/social-media-marketing. - April 15 2022 (Last accessed: 12.05.2022).
  4. Social Media Marketing for Businesses : web-site. URL: https://www.wordstream.com/social-media-marketing (Last accessed: 12.05.2022)
  5. What is Social Media Marketing? : web-site. URL: https://buffer.com/social-media-marketing (Last accessed: 12.05.2022).
  6. Владислава Рикова. Соціальні мережі та їх значення в інтернет-маркетингу : веб-сайт. URL: https://vlada-rykova.com/ua/marketing-v-sotsialnykh-setyakh/. - 18 лютого 2021 (дата звернення: 12.05.2022).
  7. Маркетинг у соціальних мережах : веб-сайт. URL: https://azbyka.com.ua/uk/strategiya-marketinga-v-sotsialnyh-setyah-sovremennoe-rukovodstvo-bez-izlishestv/ (дата звернення: 12.05.2022)..
  8. Марта Пастернак. Маркетинг соціальних мереж (SMM): сучасний підхід до бізнесу : веб-сайт. URL: https://creativesmm.com.ua/marketing-sotsialnih-merezh-smm/. - 28 листопада 2016 (дата звернення: 12.05.2022).

Copyright (c) 2022 М.М. Загреба, Л.А. Коваль, І.В. Ніколаєв