DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2022.8(41).129-139
Реклама та її інноваційний розвиток з позицій маркетингового менеджменту
Про авторів
Л.А. Коваль, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0256-1621, e-mail: lkoval1971@ukr.net
Р.І. Жовновач, професор, доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6758-3421, e-mail:ruslanaz1977@gmail.com
С.А. Романчук, доцент, кандидат технічних наук, доцент кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0204-6059, e-mail: lkoval1971@ukr.net
Анотація
На основі аналізу теоретичних джерел розкрито призначення та сутність реклами, її принципи, види реклами. Обґрунтовано роль реклами в реалізації актуальних завдань маркетингового менеджменту. На основі узагальнення наукової думки визначено сутність маркетингового менеджменту. Висвітлено об’єктивність появи та розвитку реклами, а також специфічні особливості розвитку реклами в Україні.
Обґрунтовано потребу інноваційного розвитку реклами у XXI столітті. Розкрито сутність термінів «маркетингові інновації», « інноваційний розвиток реклами з позицій маркетингового менеджменту», що полягає передусім у розробці та впровадженні маркетингових інновацій в рекламній діяльності, підпорядкованій цілям та завданням маркетингового менеджменту.
Розроблено авторську версію систематизації чинників, які впливають на інноваційний розвиток реклами в системі маркетингового менеджменту. Запропонована схема містить систематизацію чинників впливу на розвиток реклами за низкою ознак: за рівнем впливу (мего-, макро-, мезо-, мікроекономічні чинники); за силою впливу (чинники інтенсивної, помірної, слабкої дії); за характером прояву (чинники прямого і непрямого впливу); за обсягами охоплення споживачів (чинники масштабного, поширеного, обмеженого та вибіркового впливу); за наслідками впливу (чинники негативного і позитивного впливу). За ознакою змістовності чинники, що впливають на інноваційний розвиток реклами, запропоновано об’єднати у такі групи: ринкові, наукові та освітні, економічні, соціальні та демографічні, політичні, організаційні, інноваційні, психологічні, культурні та екологічні.
Окреслено тенденції розвитку реклами в Україні. Акцентовано увагу на прискоренні інноваційного розвитку реклами за рахунок зрушень в цифровізації рекламного бізнесу. Зазначено, що успіх та перспективи інноваційного розвитку реклами сьогодні і надалі залежатимуть від розробки якісно нових підходів до розвитку реклами на основі дослідження та урахування суперечливого впливу різноманітних чинників і наявних змін, що відбуваються в ринковому середовищі і потребах споживачів на різних економічних рівнях. Успішне розв’язання проблем інноваційного розвитку реклами в Україні сприятиме ефективності маркетингового менеджменту.
Ключові слова
маркетинговий менеджмент, реклама, принципи, функції, види реклами, розвиток реклами, чинники впливу, інноваційний розвиток реклами
Повний текст:
PDF
Посилання
1. Bilovodska, O. A. (2010). Marketing management. westudents.com.ua. Retrieved from http://westudents.com.ua/glavy/37655-rozdl-1-rozumnnyamarketingovogo-menedjmentu.html [in Ukrainian].
2. Boniar, S.M., & Hladen'ka, Yu.V. (2013). Rol' marketynhovoi stratehii v pidvyschenni konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [The role of marketing strategy in increasing the competitiveness of the enterprise]. Vodnyj transport: zb. nauk. prats' – Water Transport: Collection of scientific works, Kyiv, C. 34 – 44 [in Ukrainian].
3. Buchyns'ka, O.V. (2018). Perspektyvni napriamy rozvytku reklamnoho rynku [Promising directions of advertising market development.]. Naukovyj visnyk Uzhhorods'koho natsional'noho universytetu – Scientific Bulletin of Uzhhorod University, Vol. 20, issue 1, 70-73 [in Ukrainian].
4. Voron'ko-Nevidnycha, T.V., Kaliuzhna, Yu.P. & Khurdej, V.D. (2018). Reklama i reklamna diial'nist' [Advertising and advertising activities]. Poltava, RVV PDAA [in Ukrainian].
5. Druker, P. (2015). Klassicheskie raboty po menedzhmentu [Classic Management Works]. Moskow : Al'pina Biznes Buks [in Russian].
6. Karpenko, A.V., & Khatser, M.V. (2016). Sutnist' ta mistse reklamy v diial'nosti pidpryiemstva v rynkovykh umovakh [The essence and place of advertising in the activity of the enterprise in market conditions]. Derzhava ta rehiony – State and regions, 1, 187-92 [in Ukrainian].
7. Kovshova, I.O. (2017). Formy realizatsii suchasnoho marketynhovoho menedzhmentu na pidpryiemstvi [Forms of implementation of modern marketing management at the enterprise]. Innovatsijna ekonomika – Innovative economy, 3 – 4 (68), 174 – 180 [in Ukrainian].
8. Kovshova, I.O. (2018). Marketynhovyj menedzhment: teoriia, metodolohiia, praktyka [Marketing management: theory, methodology, practice]. Vydavnytstvo FOP Vyshemyrs'kyj V. S. [in Ukrainian].
9. Lebedenko, S.O., & Bezghinov, O.V. (2018). Sposoby upravlinnia reklamnoiu diial'nistiu na pidpryiemstvi ta metody ii polipshennia [Methods of managing advertising activities at the enterprise and methods of its improvement]. Molodyj vchenyj – A young scientist, 11 (63), 458-461 [in Ukrainian].
10. Kotler, F., Keller, K., Pavlenko, A. et al. (2008). Marketynhovyj menedzhment [Marketing management]. Kyiv : Khimdzhest [in Ukrainian].
11. Rossokha, V.V., Humenna, O.V., Pichyk, K.V. & Romanchenko, N.V. (2014). Marketynhovyj menedzhment [Marketing management]. Kyiv : NNTs IAE [in Ukrainian].
12. Pro reklamu. Zakon Ukrainy. [About advertising. Law of Ukraine.]. (n.d.). cedem.org.ua. Retrieved from https://cedem.org.ua/library/zakon-ukrayiny-pro-reklamu/ [in Ukrainian]. Виправити згідно вимог https://dse.org.ua/arhcive/references_rus.pdf
13. Taler Richard, Sanstejn Kas. (2017). Impetus. How to help people make the right choice (Ol'ha Zakharchenko, Trans.). Kyiv: Nash Format.
14. Taler Richard. (2018). Povedinkova ekonomika. Yak emotsii vplyvaiut' na ekonomichni rishennia (Svitlana Krykunenko, Trans.). Kyiv: Nash Format.
15. Kharchuk, O. H., & Cherevach, S. A. (2017). Trends in the modern development of the advertising market in Ukraine [Trends in the modern development of the advertising market in Ukraine]. Global and national economic problems – Global and national economic problems, 20, 622–625 [in Ukrainian].
Пристатейна бібліографія
- Біловодська O. A. Маркетинговий менеджмент. URL: http://westudents.com.ua/glavy/37655-rozdl-1-rozumnnyamarketingovogo-menedjmentu.html. (дата зверненя:12.04.2022 )
- Боняр С. М., Гладенька Ю. В. Роль маркетингової стратегії в підвищенні конкурентоспроможності підприємства. Водний транспорт: зб. наук. праць. Київ, 2013. C. 34 – 44.
- Бучинська О. В. Перспективні напрями розвитку рекламного ринку. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. Вип. 20, ч.1. С.70-73.
- Воронько-Невіднича Т. В., Калюжна Ю. П., Хурдей В. Д. Реклама і рекламна діяльність. Полтава, РВВ ПДАА, 2018. 230 с.
- Друкер П. Классические работы по менеджменту. М. : Альпина Бизнес Букс, 2015. 218 с.
- Карпенко А.В., Хацер М.В. Сутність та місце реклами в діяльності підприємства в ринкових умовах. Держава та регіони. 2016. № 1. С. 187-92.
- Ковшова І. О. Маркетинговий менеджмент: теорія, методологія, практика: монографія. Видавництво ФОП Вишемирський В. С., 2018. 516 с.
- Ковшова І. О. Форми реалізації сучасного маркетингового менеджменту на підприємстві. Інноваційна економіка. 2017. № 3 – 4 (68). С. 174 – 180.
- Лебеденко С.О., Безгінов О.В. Способи управління рекламною діяльністю на підприємстві та методи її поліпшення. Молодий вчений. 2018. № 11 (63). С. 458-461.
- Маркетинговий менеджмент. Котлер Ф., Келлер К., Павленко А. та ін. К. : Хімджест, 2008. 720 с.
- Маркетинговий менеджмент. В. В. Россоха, О. В. Гуменна, К. В. Пічик, Н. В. Романченко. К. : ННЦ ІАЕ, 2014. 224 с.
- Про рекламу. Закон України. URL: https://cedem.org.ua/library/zakon-ukrayiny-pro-reklamu/ (дата зверненя: 18.04.2022 )
- Талер Річард, Санстейн Кас. Поштовх. Як допомогти людям зробити правильний вибір / пер. з англ. Ольга Захарченко. Київ: Наш Формат, 2017. 312 с.
- Талер Річард. Поведінкова економіка. Як емоції впливають на економічні рішення / пер. з англ. Світлана Крикуненко. Київ: Наш Формат, 2018. 464 с.
- Харчук О. Г., Черевач С. А. Тенденції сучасного розвитку рекламного ринку в Україні. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. № 20. С. 622 – 625.
Copyright (c) 2022 Л.А. Коваль, Р.І. Жовновач, С.А.Романчук
Реклама та її інноваційний розвиток з позицій маркетингового менеджменту
Про авторів
Л.А. Коваль, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0256-1621, e-mail: lkoval1971@ukr.net
Р.І. Жовновач, професор, доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6758-3421, e-mail:ruslanaz1977@gmail.com
С.А. Романчук, доцент, кандидат технічних наук, доцент кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0204-6059, e-mail: lkoval1971@ukr.net
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1. Bilovodska, O. A. (2010). Marketing management. westudents.com.ua. Retrieved from http://westudents.com.ua/glavy/37655-rozdl-1-rozumnnyamarketingovogo-menedjmentu.html [in Ukrainian].
2. Boniar, S.M., & Hladen'ka, Yu.V. (2013). Rol' marketynhovoi stratehii v pidvyschenni konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [The role of marketing strategy in increasing the competitiveness of the enterprise]. Vodnyj transport: zb. nauk. prats' – Water Transport: Collection of scientific works, Kyiv, C. 34 – 44 [in Ukrainian].
3. Buchyns'ka, O.V. (2018). Perspektyvni napriamy rozvytku reklamnoho rynku [Promising directions of advertising market development.]. Naukovyj visnyk Uzhhorods'koho natsional'noho universytetu – Scientific Bulletin of Uzhhorod University, Vol. 20, issue 1, 70-73 [in Ukrainian].
4. Voron'ko-Nevidnycha, T.V., Kaliuzhna, Yu.P. & Khurdej, V.D. (2018). Reklama i reklamna diial'nist' [Advertising and advertising activities]. Poltava, RVV PDAA [in Ukrainian].
5. Druker, P. (2015). Klassicheskie raboty po menedzhmentu [Classic Management Works]. Moskow : Al'pina Biznes Buks [in Russian].
6. Karpenko, A.V., & Khatser, M.V. (2016). Sutnist' ta mistse reklamy v diial'nosti pidpryiemstva v rynkovykh umovakh [The essence and place of advertising in the activity of the enterprise in market conditions]. Derzhava ta rehiony – State and regions, 1, 187-92 [in Ukrainian].
7. Kovshova, I.O. (2017). Formy realizatsii suchasnoho marketynhovoho menedzhmentu na pidpryiemstvi [Forms of implementation of modern marketing management at the enterprise]. Innovatsijna ekonomika – Innovative economy, 3 – 4 (68), 174 – 180 [in Ukrainian].
8. Kovshova, I.O. (2018). Marketynhovyj menedzhment: teoriia, metodolohiia, praktyka [Marketing management: theory, methodology, practice]. Vydavnytstvo FOP Vyshemyrs'kyj V. S. [in Ukrainian].
9. Lebedenko, S.O., & Bezghinov, O.V. (2018). Sposoby upravlinnia reklamnoiu diial'nistiu na pidpryiemstvi ta metody ii polipshennia [Methods of managing advertising activities at the enterprise and methods of its improvement]. Molodyj vchenyj – A young scientist, 11 (63), 458-461 [in Ukrainian].
10. Kotler, F., Keller, K., Pavlenko, A. et al. (2008). Marketynhovyj menedzhment [Marketing management]. Kyiv : Khimdzhest [in Ukrainian].
11. Rossokha, V.V., Humenna, O.V., Pichyk, K.V. & Romanchenko, N.V. (2014). Marketynhovyj menedzhment [Marketing management]. Kyiv : NNTs IAE [in Ukrainian].
12. Pro reklamu. Zakon Ukrainy. [About advertising. Law of Ukraine.]. (n.d.). cedem.org.ua. Retrieved from https://cedem.org.ua/library/zakon-ukrayiny-pro-reklamu/ [in Ukrainian]. Виправити згідно вимог https://dse.org.ua/arhcive/references_rus.pdf
13. Taler Richard, Sanstejn Kas. (2017). Impetus. How to help people make the right choice (Ol'ha Zakharchenko, Trans.). Kyiv: Nash Format.
14. Taler Richard. (2018). Povedinkova ekonomika. Yak emotsii vplyvaiut' na ekonomichni rishennia (Svitlana Krykunenko, Trans.). Kyiv: Nash Format.
15. Kharchuk, O. H., & Cherevach, S. A. (2017). Trends in the modern development of the advertising market in Ukraine [Trends in the modern development of the advertising market in Ukraine]. Global and national economic problems – Global and national economic problems, 20, 622–625 [in Ukrainian].
Пристатейна бібліографія
- Біловодська O. A. Маркетинговий менеджмент. URL: http://westudents.com.ua/glavy/37655-rozdl-1-rozumnnyamarketingovogo-menedjmentu.html. (дата зверненя:12.04.2022 )
- Боняр С. М., Гладенька Ю. В. Роль маркетингової стратегії в підвищенні конкурентоспроможності підприємства. Водний транспорт: зб. наук. праць. Київ, 2013. C. 34 – 44.
- Бучинська О. В. Перспективні напрями розвитку рекламного ринку. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. Вип. 20, ч.1. С.70-73.
- Воронько-Невіднича Т. В., Калюжна Ю. П., Хурдей В. Д. Реклама і рекламна діяльність. Полтава, РВВ ПДАА, 2018. 230 с.
- Друкер П. Классические работы по менеджменту. М. : Альпина Бизнес Букс, 2015. 218 с.
- Карпенко А.В., Хацер М.В. Сутність та місце реклами в діяльності підприємства в ринкових умовах. Держава та регіони. 2016. № 1. С. 187-92.
- Ковшова І. О. Маркетинговий менеджмент: теорія, методологія, практика: монографія. Видавництво ФОП Вишемирський В. С., 2018. 516 с.
- Ковшова І. О. Форми реалізації сучасного маркетингового менеджменту на підприємстві. Інноваційна економіка. 2017. № 3 – 4 (68). С. 174 – 180.
- Лебеденко С.О., Безгінов О.В. Способи управління рекламною діяльністю на підприємстві та методи її поліпшення. Молодий вчений. 2018. № 11 (63). С. 458-461.
- Маркетинговий менеджмент. Котлер Ф., Келлер К., Павленко А. та ін. К. : Хімджест, 2008. 720 с.
- Маркетинговий менеджмент. В. В. Россоха, О. В. Гуменна, К. В. Пічик, Н. В. Романченко. К. : ННЦ ІАЕ, 2014. 224 с.
- Про рекламу. Закон України. URL: https://cedem.org.ua/library/zakon-ukrayiny-pro-reklamu/ (дата зверненя: 18.04.2022 )
- Талер Річард, Санстейн Кас. Поштовх. Як допомогти людям зробити правильний вибір / пер. з англ. Ольга Захарченко. Київ: Наш Формат, 2017. 312 с.
- Талер Річард. Поведінкова економіка. Як емоції впливають на економічні рішення / пер. з англ. Світлана Крикуненко. Київ: Наш Формат, 2018. 464 с.
- Харчук О. Г., Черевач С. А. Тенденції сучасного розвитку рекламного ринку в Україні. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. № 20. С. 622 – 625.
Copyright (c) 2022 Л.А. Коваль, Р.І. Жовновач, С.А.Романчук