DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2022.8(41).28-38

Рекламний менеджмент в Україні та механізм його розвитку в контексті діджиталізації економіки

Л.А. Коваль, С.А. Романчук, С.В. Бойко

Про авторів

Л.А. Коваль, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0256-1621, e-mail: lkoval1971@ukr.net

С.А. Романчук, доцент, кандидат технічних наук, доцент кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0204-6059, e-mail: lkoval1971@ukr.net

С.В. Бойко, викладач, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5587-1792, e-mail: svetlianaboyko@gmail.com

Анотація

Розкрито теоретичну сутність реклами і рекламного менеджменту на основі вивчення та узагальнення наукової думки. Обґрунтовано об’єктивний характер розвитку рекламного менеджменту в сучасній ринковій економіці та якісних змін під впливом діджиталізації економіки, глобальних інноваційних процесів. Визначено чотири етапи у розвитку рекламного менеджменту, які тісно пов’язані як з появою наукових знань про торгівлю, рекламу, маркетинг, так і зі становленням маркетингового менеджменту. Розкрито взаємозв’язок рекламного і маркетингового менеджменту. Обґрунтовано, що виокремлення та розвиток рекламного менеджменту стало логічним та об’єктивним наслідком розвитку ринкової економіки. З’ясовано, що розвиток рекламного менеджменту в Україні ще відстає від розвинених країн, він потребує вдосконалення, більш гнучкої адаптації до умов діджиталізації економіки, урахування впливу різноманітних чинників. Визначено та систематизовано зовнішні та внутрішні чинники, які можуть позитивно (або негативно) впливати на розвиток рекламного менеджменту в Україні, діяти різновекторно, з різною силою та інтенсивністю. Акцентовано увагу на ролі маркетингових інновацій для підвищення ефективності рекламного менеджменту, збагаченні можливостей рекламного менеджменту на основі діджиталізації економіки – цифрових її перетворень шляхом комп’ютеризації та впровадження електронних технологій. Розроблено концептуальну схему механізму розвитку рекламного менеджменту в Україні в контексті діджиталізації економіки. Розкрито цілі механізму, його функції, принципи та особливості дії, інструменти та важелі впливу. Висвітлено пріоритетні напрями вдосконалення рекламного менеджменту в контексті діджиталізації економіки: забезпечення ґрунтовного аналізу та прогнозування розвитку ринку рекламних послуг, зміни попиту на рекламні продукти, аналізу поведінки конкурентів-рекламодавців; активне формування попиту на рекламні послуги та організація збуту рекламних продуктів; розробка і впровадження маркетингових інновацій в рекламній діяльності; гнучка взаємодія рекламного і маркетингового менеджменту; вдосконалення маркетингової політики комунікацій на основі діджиталізації рекламного бізнесу.

Ключові слова

реклама, рекламний менеджмент, маркетинговий менеджмент, цілі, завдання, етапи розвитку, чинники, інновації, механізм, цілі, функції, принципи, напрями, діджиталізація економіки

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Balabanova, L.V., & Yuzyk, L.O. (2017). Reklamnyj menedzhment [Advertising management]. Kyiv : Tsentr navchal'noi literatury [in Ukrainian].

2. Bilovods'ka, O.A. (2010). Marketynhovyj menedzhment [Marketing management]. Retrieved from http://westudents.com.ua/glavy/37655-rozdl-1-rozumnnyamarketingovogo-menedjmentu.html [in Ukrainian].

3. Buchyns'ka, O.V. (2018). Perspektyvni napriamy rozvytku reklamnoho rynku [Promising directions of advertising market development.]. Naukovyj visnyk Uzhhorods'koho natsional'noho universytetu – Scientific Bulletin of Uzhhorod University, Vol. 20, Іssue 1, 70-73 [in Ukrainian].

4. Voron'ko-Nevidnycha, T.V., Kaliuzhna, Yu.P., & Khurdej, V.D. (2018). Reklama i reklamna diial'nist' [Advertising and advertising activities]. Poltava, RVV PDAA [in Ukrainian].

5. Druker, P. (2015). Klassicheskie raboty po menedzhmentu [Classic Management Works]. Moskow : Al'pina Biznes Buks [in Russian]

6. Zorina, O.I., Syvolovs'ka, O.V. & Derhousova, A.O. (2015). Reklamnyj menedzhment [Advertising management]. Kharkiv: UkrDAZT [in Ukrainian]

7. Karpenko, A.V., & Khatser, M.V. (2016). Sutnist' ta mistse reklamy v diial'nosti pidpryiemstva v rynkovykh umovakh [The essence and place of advertising in the activity of the enterprise in market conditions]. Derzhava ta rehiony – State and regions, 1, 187-92 [in Ukrainian].

8. Kovshova, I.O. (2017). Formy realizatsii suchasnoho marketynhovoho menedzhmentu na pidpryiemstvi [Forms of implementation of modern marketing management at the enterprise]. Innovatsijna ekonomika – Innovative economy, 3 – 4 (68), 174 – 180 [in Ukrainian].

9. Kovshova, I.O. (2018). Marketynhovyj menedzhment: teoriia, metodolohiia, praktyka [Marketing management: theory, methodology, practice]. Vydavnytstvo FOP Vyshemyrs'kyj V. S. [in Ukrainian].

10. Lebedenko, S.O., & Bezghinov, O.V. (2018). Sposoby upravlinnia reklamnoiu diial'nistiu na pidpryiemstvi ta metody ii polipshennia [Methods of managing advertising activities at the enterprise and methods of its improvement]. Molodyj vchenyj – A young scientist , 11 (63), 458-461 [in Ukrainian].

11. Luk'ianets', T.I. (2003). Reklamnyj menedzhment [Advertising management]. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].

12. Kotler, F., Keller, K., Pavlenko, A. et al. (2008). Marketynhovyj menedzhment [Marketing management]. Kyiv : Khimdzhest [in Ukrainian].

13. Mal'chyk M.V., Hontarenko N.A., Popko O.V. et al. (2014). Marketynh [Marketing]. NUVHP [in Ukrainian].

14. Rossokha, V.V., Humenna, O.V., Pichyk, K.V., & Romanchenko, N.V. (2014). Marketynhovyj menedzhment [Marketing management]. Kyiv : NNTs IAE [in Ukrainian].

15. Pro reklamu. Zakon Ukrainy [About advertising. Law of Ukraine.]. (n.d.). cedem.org.ua. Retrieved from https://cedem.org.ua/library/zakon-ukrayiny-pro-reklamu/ [in Ukrainian].

16. Romaniuk, I.A., Mandych, O.V., Sievidova, I.O. et al. (2020). Reklamnyj menedzhment [Advertising management]. Kharkiv : KhNTUSH, [in Ukrainian].

17. Orlov, P.A., Lysytsia, N.M., Kholodnyj, H.O. et al. (2015). Suchasnyj marketynh: analiz i perspektyvy rozvytku [Modern marketing: analysis and development prospects]. Kharkiv : KhNEU im. S. Kuznetsia, [in Ukrainian].

18. Savyts'ka, N.L., Synytsyna, H.A. & Olinichenko, K.S. (2015). Reklamnyj menedzhment [Advertising management]. Kharkiv: Vydavnytstvo Ivanchenko [in Ukrainian].

Пристатейна бібліографія

  1. Балабанова Л.В., Юзик Л.О. Рекламний менеджмент: підручник. Київ : Центр навчальної літератури, 2017. 392 с.
  2. Біловодська O. A. Маркетинговий менеджмент. URL: http://westudents.com.ua/glavy/37655-rozdl-1-rozumnnyamarketingovogo-menedjmentu.html. (дата звернення: 02.05.2022)
  3. Бучинська О. В. Перспективні напрями розвитку рекламного ринку. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. Вип. 20, ч.1, С.70-73.
  4. Воронько-Невіднича Т. В., Калюжна Ю. П., Хурдей В. Д. Реклама і рекламна діяльність. Полтава, РВВ ПДАА, 2018. 230 с.
  5. Друкер П. Классические работы по менеджменту. М. : Альпина Бизнес Букс, 2015. 218 с.
  6. Зоріна О.І., Сиволовська О.В., Дергоусова А.О. Рекламний менеджмент. Харків: УкрДАЗТ, 2015. 208 с.
  7. Карпенко А.В., Хацер М.В. Сутність та місце реклами в діяльності підприємства в ринкових умовах. Держава та регіони. 2016. № 1. С. 187-92.
  8. Ковшова І. О. Форми реалізації сучасного маркетингового менеджменту на підприємстві. Інноваційна економіка. Тернопіль, СМП «Тайп», 2017. № 3 – 4 (68). С. 174 – 180.
  9. Ковшова І. О. Маркетинговий менеджмент: теорія, методологія, практика: монографія. Видавництво ФОП Вишемирський В. С., 2018. 516 с.
  10. Лебеденко С.О., Безгінов О.В. Способи управління рекламною діяльністю на підприємстві та методи її поліпшення. Молодий вчений. 2018. № 11 (63). С. 458-461.
  11. Лук’янець Т.І. Рекламний менеджмент. К.: КНЕУ, 2003. 440 с.
  12. Маркетинговий менеджмент. Котлер Ф., Келлер К., Павленко А. та ін. К. : Хімджест, 2008. 720 с.
  13. Маркетинг. Мальчик М.В., Гонтаренко Н.А., Попко О.В. та ін.: НУВГП, 2014. 444 с.
  14. Маркетинговий менеджмент. В. В. Россоха, О. В. Гуменна, К. В. Пічик, Н. В. Романченко. К. : ННЦ ІАЕ, 2014. 224 с.
  15. Про рекламу. Закон України. https://cedem.org.ua/library/zakon-ukrayiny-pro-reklamu/ (дата звернення: 01.05.2022)
  16. Рекламний менеджмент. Романюк І.А., Мандич О.В., Сєвідова І.О. та ін. Харків : ХНТУСГ, 2020. 163 с.
  17. Сучасний маркетинг: аналіз і перспективи розвитку: наук. вид. П.А. Орлов, Н.М. Лисиця, Г.О. Холодний та ін. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015. 212 с.
  18. Савицька Н.Л., Синицина Г.А., Олініченко К.С. Рекламний менеджмент. Харків: Видавництво Іванченко, 2015. 169 с.

Copyright (c) 2022 Л.А. Коваль, С.А. Романчук, С.В. Бойко