DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2021.6(39).238-246

Дизайн-мислення, як нова парадигма розвитку стартапу

А.М. Ткаченко, Д.Д. Плинокос

Про авторів

А.М. Ткаченко, професор, доктор економічних наук, завідувач кафедри підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, Національний університет «Запорізька Політехніка», ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1061-4594, e-mail: alla0676128584@gmail.com

Д.Д. Плинокос, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, Національний університет «Запорізька Політехніка», ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3004-0279, e-mail: ddplynokos@gmail.com

Анотація

В статті досліджені умови та особливості формування ідеї для розроблення сучасного продукту, нової технології або нового вектору розвитку підпрємницької діяльності на платформі дизайн-мислення. Доведено, що реалізація бізнес ідей створює для суб’єктів підприємництва додаткові можливості. Цей процес починається з конкретної проблеми – завдання для дизайн мислення. Вирішення цієї задачі дозволить задовільнити потреби споживачів, вирішити їх проблему та створити новий, унікальний продукт, що користується попитом. Розвиток стартапів, бізнес організацій, роботи підприємств за таким принципом надасть значні переваги та дозволить бути більш успішними та конкурентоздатними.

Ключові слова

стартап, дизайн-мислення, емпатія, інноваційні бізнес-ідеї, брейнстормінг, скетчінг, майндмеппінг

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Mochernyj, S.V. (Eds.). (1995). Economic dictionary-reference book. Kyiv.

2. Efektyvnyj SWOT-analiz — zaporuka uspikhu vashoho biznesu. Najkraschi pryklady dlia riznykh nish biznesu [Effective SWOT analysis is the key to the success of your business. The best examples for different business niches]. ua.weblium.com. Retrieved from https://ua.weblium.com/efektivnij-swot-analiz-zaporuka-uspihu-vashogo-biznesu-najkrashi-prikladi-dlya-riznih-nish-biznesu [in Ukrainian].

3. Ivanova, V.V. (2019). Rol' dyzajn-myslennia v osviti [The Role of Design Thinking in Education]. Intelekt XXI – Intellect ХХІ, 4, 93-97. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/int_XXI_2019_4_20 [in Ukrainian].

4. Kofanov, O.Ye., & Zozul'ov, O.V. (2016). Naukovo-metodychni zasady rozroblennia marketynhovoi stratehii startap-proektiv na promyslovomu rynku [Scientific and Methodological Principles of the Marketing Strategy Development of Startups in the Industrial Market]. Ekonomichnyj prostir – Economic scope, 115, 202-211. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecpros_2016_115_20 [in Ukrainian].

5. Lihonenko, L.O. et. al. (2019). Dyzajn-menedzhment iak novyj pidkhid v upravlinni [Design-Management as a New Management Approach]. inter-nauka.com. Retrieved from https://www.inter-nauka.com/uploads/public/15484222923322.pdf [in Ukrainian].

6. Mel'nychuk, H.S., & Marchenko, O.I. (2017). Startapy iak osoblyva orhanizatsijna struktura rynku innovatsij [Startups as a special organizational structure of the innovation market]. Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini – Formation of market relations in Ukraine, 2 (189), 28–34 [in Ukrainian].

7. Popova, T.S. & Horvat-Yanushevs'ka, I.I. (2013). Empatiia ta ii rol' u vzaiemodii sotsial'noho pratsivnyka z kliientom [Empathy and its role in the interaction of the social worker with the client]. Naukovi pratsi Chornomors'koho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu "Kyievo-Mohylians'ka akademiia". Ser. Sotsiolohiia – Scientific works of the Petro Mohyla Black Sea State University of the Kyiv-Mohyla Academy complex. Ser. Sociology, Vol. 225, Issue 213, 116-120. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npchdusoc_2013_225_213_26 [in Ukrainian].

8. Dictionary of the Ukrainian language. (1977). (Vols. 1-11; Vol.8). Kyiv: Nauk. dumka.

9. Andreasen, A. & Kotler, F. (2013). Stratehichnyj marketynh dlia neprybutkovykh orhanizatsij. [Strategic marketing for non-profit organizations]. Kyiv: UAM [in Ukrainian].

10. Tkachenko, Yu.M. (2018). Majndmeppinh (mindmapping) – efektyvna tekhnika strukturyzatsii navchal'noi informatsii u vizual'nij formi [Mindmapping is an effective technique for structuring educational information in a visual form]. conf.kubg.edu.ua. Retrieved from http://conf.kubg.edu.ua/index.php/courses/boppndsu/paper/viewFile/243/237 [in Ukrainian].

11. Havrysh, O.A., Boiarynova, K.O., Kravchenko, M.O. & Kopishyns'ka, K.O. (2020). Upravlinnia startapamy [Management of startups]. Kyiv: KPI im. Ihoria Sikors'koho, Vydavnytstvo «Politekhnika» [in Ukrainian].

12. Fabrykant O. (n.d.). Let's go in order: how the Design Thinking method is arranged. bydesign.platfor.ma. Retrieved from http://bydesign.platfor.ma/stages-of-dt [in Ukrainian].

13. Brianna Hansen. 7 Techniques for More Effective Brainstorming. www.wrike.com. Retrieved from //https://www.wrike.com/blog/techniques-effective-brainstorming/ [in English].

14. What is Empathy. Greater Good magazine. Retrieved from https://greatergood.berkeley.edu/topic/empathy/definition#what-is-empathy [in English].

15. Whetten, David A., & Kim S. Cameron. (2016). Developing management skills. [in English].

Пристатейна бібліографія

  1. Економічний словник-довідник / ред. С. В. Мочерний. Київ, 1995. 367 с.
  2. Ефективний SWOT-аналіз — запорука успіху вашого бізнесу. Найкращі приклади для різних ніш бізнесу. URL: https://ua.weblium.com/efektivnij-swot-analiz-zaporuka-uspihu-vashogo-biznesu-najkrashi-prikladi-dlya-riznih-nish-biznesu (дата звернення: 10.04.2021)
  3. Іванова В. В. Роль дизайн-мислення в освіті. Інтелект XXI. 2019. № 4. С. 93-97. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/int_XXI_2019_4_20(дата звернення 10.04.2021)
  4. Кофанов О. Є., Зозульов О. В. Науково-методичні засади розроблення маркетингової стратегії стартап-проектів на промисловому ринку. Економічний простір. 2016. № 115. С. 202-211.URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecpros_2016_115_20 (дата звернення: 10.04.2021)
  5. Лігоненко Л. О. и др. Дизайн-менеджмент як новий підхід в управлінні. 2019. URL: https://www.inter-nauka.com/uploads/public/15484222923322.pdf (дата звернення 10.04.2021)
  6. Мельничук Г. С., Марченко О.І. Стартапи як особлива організаційна структура ринку інновацій. Формування ринкових відносин в Україні. 2017. № 2 (189). С. 28–34.
  7. Попова Т. С., Горват-Янушевська І. І. Емпатія та її роль у взаємодії соціального працівника з клієнтом. Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу "Києво-Могилянська академія". Сер. Соціологія. 2013. Т. 225, Вип. 213. С.116-120. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npchdusoc_2013_225_213_26(дата звернення 15.04.2021)
  8. Словник української мови: в 11 томах. 1977. Том 8. С. 121.
  9. Стратегічний маркетинг для неприбуткових організацій / А. Андреасен, Ф. Котлер, К.: УАМ. 2013, 708 с.
  10. Ткаченко Ю.М. Майндмеппінг (mindmapping) – ефективна техніка структуризації навчальної інформації у візуальній формі URL: http://conf.kubg.edu.ua/index.php/courses/boppndsu/paper/viewFile/243/237 (дата звернення 10.04.2021)
  11. Управління стартапами: підручник для здобувачів вищої освіти за економічними спеціальностями./Гавриш О. А., Бояринова К. О., Кравченко М. О., Копішинська К.О., Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, Видавництво «Політехніка», 2020. 716 с.
  12. Фабрикант О. Давай по порядку: як влаштовано метод DesignThinking. URL: http://bydesign.platfor.ma/stages-of-dt (дата звернення: 01.03.2021).
  13. Brianna Hansen. 7 Techniques for More Effective Brainstorming URL://https://www.wrike.com/blog/techniques-effective-brainstorming/ (дата звернення:10.04.2021)
  14. WhatisEmpathy.GreaterGoodmagazine. URL:https://greatergood.berkeley.edu/topic/empathy/definition#what-is-empathy (дата звернення: 01.03.2021)
  15. Whetten, DavidA., and KimS. Cameron. "DEVELOPINGMANAGEMENTSKILLS." 2016.

Copyright (c) 2021 А.М. Ткаченко, Д.Д. Плинокос