DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2019.3(36).125-130

Формування фахових знань у випускників вищих навчальних закладів в умовах економіки знань: інтегративний підхід

Л.В. Кононенко, С.О. Кононенко, В.І. Миценко

Об авторах

Л.В. Кононенко, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри бухгалтерського обліку, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, E-mail: slv2828@ukr.net

С.О. Кононенко, доцент, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, Україна, E-mail: kononenko65@ukr.net

В.І. Миценко, доцент, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри іноземних мов, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, E-mail: valeriy369@hotmail.com

Анотація

На сучасному етапі розвитку соціально-економічних відносин освіта ґрунтується на проблемному підході до змісту професійної підготовки, що обумовлює необхідність розвитку здатності сучасного випускника вищого навчального закладу розв’язувати комплексні завдання. Актуальність проведеного дослідження пов’язана з тим, що в умовах ринкової економіки робоча сила є товаром, і, як будь-який товар, вона підлягає продажу (оренді). Загальновідомо, що будь-який суб’єкт господарювання на ринку прагне отримати максимальний прибуток. Людина також є суб’єктом господарювання, яка прагне продати (здати в оренду) як найдорожче свою працю, вартість якої на ринку безпосередньо пов’язана із фаховими знаннями, вмінням їх використовувати тощо. На сьогодні залишається недостатньо вивченим та потребує подальших досліджень процес формування фахових знань у випускників вищих навчальних закладів в умовах економіки знань за інтегративним підходом. Мета написання статті полягає в обґрунтуванні доцільності формування фахових знань випускників вищих навчальних закладів в умовах економіки знань за інтегративним підходом. Обґрунтовано, що фундаментом для отримання знань людиною є освіта. У процесі навчання заклади освіти надають студенту «інформацію», яка у процесі навчання перетворюється на «зна¬ння». Ці «знання» змінюють індивідуума, який починає ними володіти. При цьому інформація є «сировиною» для формування знань, а знання – це «якість», яка притаманна певному індивідууму. Процес набуття знань у вищих навчальних закладах достатньо складний. Саме інтегративний підхід до процесу формування фахових знань дозволить випускнику вищого навчального закладу мати конкурентні переваги на ринку праці в умовах економіки знань. Крім того, сформовані інтегровані знання дозволяють випускнику вищого навчального закладу на протязі всього свого життя оновлювати як отримані знання, так і формувати нові. Перспективи подальших досліджень у даному напрямі пов’язані із побудовою системи параметрів знань та їх зв’язків із метою цілісного підходу до формування фахових компетентностей випускників вищих навчальних закладів.

Ключові слова

інформація, знання, фахові знання, економіка знань, інтеграція, інтегративний підхід, навчальні заклади, випускники вищих навчальних закладів

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Busarieva, T.H. (2019). Spetsyfichni rysy formuvannia svitovoho rynku znan' [Specific Features of the Formation of the World Market of Knowledge]. Naukovyj visnyk Khersons'koho derzhavnoho universytetu. Ser.: Ekonomichni nauky – Scientific Bulletin of Kherson State University. Series: Economic Sciences, Vol. 34, 7-12. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_en_2019_34_3 [in Ukrainian].

2. Dzhulij, V.M. (2019). Model' formuvannia tsilej informatsijnoho zabezpechennia pidtrymky protsesiv nadannia znan' [Model of Formation of Goals of Information Support of Maintaining Processes for Providing Knowledge]. Zbirnyk naukovykh prats' Vijs'kovoho instytutu Kyivs'koho natsional'noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka – Collection of Scientific Works of Taras Shevchenko Military Institute of Kyiv National University, 63, 85-95. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpviknu_2019_63_12 [in Ukrainian].

3. Karl, Menger. (n.d.). Osnovanija politicheskoj jekonomii [Bases for Political Economy]. Retrieved from http //www.libertarium.ru/lib_mbv_menger [in Russian].

4. Kozlovs'kyj, Yu. (2018). Formuvannia fakhovykh znan' majbutnikh inzheneriv-pedahohiv komp'iuternoho profiliu: intehratyvnyj pidkhid [Formation of Professional Knowledge of Future Computer-Engineering Teachers: the integrative approach.]. Nova pedahohichna dumka – New pedagogical thought, 1, 46-49. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2018_1_13 [in Ukrainian].

5. Kuznetsova, V. (2015). Kytaj. Fynansovaia bomba zamedlennoho dejstvyia [China. A Financial Time-Bomb]. Azyia y Afryka sehodnia – Asia and Africa Today, 10, 47 [in Ukrainian].

6. Podluzhna, N.O. (2018). Zmistovna napovnenist' ta problematyka informatsijnoho zabezpechennia formuvannia ekonomiky znan' v Ukraini [Substantial Content and Problems of Information Support of Knowledge Economy Formation in Ukraine]. Visnyk Cherkas'koho universytetu. Seriia : Ekonomichni nauky – Bulletin of Cherkasy University. Series: Economic Sciences, 2, 102-111. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchuE_2018_2_15 [in Ukrainian].

7. Smit, A. (n.d.). Istoriia ekonomichnykh uchen' [History of Economic Thought]. Retrieved from http://www.info-library.com.ua/books-text-1376.html [in Ukrainian].

8. Khanin, I.H., Poliakov, M.V., & Bilozubenko, V.S. (2018). Pro spivvidnoshennia kontseptsij ekonomiky znan' i tsyfrovoi ekonomiky u formuvanni novoi paradyhmy rozvytku svitovoho hospodarstva [On the Relation of Concepts of Knowledge Economy and Digital Economy in the Formation of a New Paradigm of Development of the World Economy]. Problemy ekonomiky – Problems of Economy, 2, 38-43. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2018_2_6 [in Ukrainian].

9. Dumas, Alexandre. (2009). The Count of Monte Cristo. Waiheke Island: Floating Press [in English].

Пристатейна бібліографія ГОСТ

  1. Бусарєва Т. Г. Специфічні риси формування світового ринку знань. Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер. : Економічні науки. 2019. Вип. 34. С. 7-12. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_en_2019_34_3 (дата звернення: 08.08.2019).
  2. Джулій В.М. Модель формування цілей інформаційного забезпечення підтримки процесів надання знань. Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2019. № 63. С. 85-95. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpviknu_2019_63_12 (дата звернення: 11.09.2019).
  3. Карл Менгер. Основания политической экономии. URL: http://www.libertarium.ru/lib_mbv_menger (дата звернення: 28.10.2019).
  4. Козловський Ю. Формування фахових знань майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю: інтегративний підхід. Нова педагогічна думка. 2018. № 1. С. 46-49. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2018_1_13 (дата звернення: 13.09.2019).
  5. Кузнецова В. Китай. Финансовая бомба замедленного действия. Азия и Африка сегодня. 2015. № 10. C. 47.
  6. Подлужна Н. О. Змістовна наповненість та проблематика інформаційного забезпечення формування економіки знань в Україні. Вісник Черкаського університету. Серія : Економічні науки. 2018. № 2. С. 102-111. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchuE_2018_2_15 (дата звернення: 15.09.2019).
  7. Сміт А. Історія економічних учень. URL: http://www.info-library.com.ua/books-text-1376.html (дата звернення: 28.10.2019).
  8. Ханін І.Г., Поляков М.В., Білозубенко В.С. Про співвідношення концепцій економіки знань і цифрової економіки у формуванні нової парадигми розвитку світового господарства. Проблеми економіки. 2018. № 2. С. 38-43. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2018_2_6 (дата звернення: 28.10.2019).
  9. Dumas, Alexandre. The Count of Monte Cristo. Waiheke Island: Floating Press, 2009.

Copyright (c) 2019 Л.В. Кононенко, С.О. Кононенко, В.І. Миценко