DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2023.9(42).186-196

Інноваційні маркетингові інструменти просування промислової продукції в мережі Інтернет

Р.О. Цатурян, Д.В. Бедов, Р.І. Жовновач

Про авторів

Р.О. Цатурян, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0009-0008-3524-1628, e-mail: r.tsaturyan@gmail.com

Д.В. Бедов, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна, ORCID https://orcid.org/0009-0007-5960-828Х, e-mail: bedov.work@gmail.com

Р.І. Жовновач, професор, доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6758-3421, e-mail:ruslanaz1977@gmail.com

Анотація

Статтю присвячено дослідженню особливостей просування промислової продукції в мережі. Метою публікації є дослідження особливостей використання інноваційних інструментів цифрового маркетингу в процесі трансформації відносин між брендом промислової продукції та споживачем. Досліджено та узагальнено характерні особливості використання актуальних клієнторієнтованих засобів просування продукції в Інтернеті: нестандартні рекламні носії; онлайн-виставки, онлайн-аукціони; веб-конференції; системи взаємодії з продавцями; методи просування сайту в соціальних мережах; мобільна реклама; доповнена реальність. Доведено, що комплексне використання та інноваційне оновлення маркетингових інструментів дозволяє постійно розширювати клієнтську базу, підвищувати рівень конкурентоспроможності промислової продукції, стимулювати прояви лояльності зі сторони клієнтів, закріплювати зв'язки з цільовою аудиторією, а також сприяє зміцненню репутації, органічному зростанню кількості користувачів продукції, підвищенню рівня утримання цільової аудиторії, збільшенню кількості повторних покупок, зростанню суми середнього чека, нарощуванню прибутку компанії. Наголошується, що цьому сприяє максимально повне використання можливостей персоналізації клієнтського досвіду, підвищення рівня задоволеності клієнтів за рахунок максимальної зручності споживання продукції, гарантованого задоволення очікувань, забезпечення ефективного зворотного зв'язку, прискіпливої та вдумливої роботи з негативними реакціями клієнтів. Розглянуті у публікації сучасні інструменти концепції Marketing 4.0 та детально представлені у ній особливості використання їх у цифровому середовищі Інтернет лягли в основу сформульованих пропозицій щодо запровадження нових стратегій розвитку бренду, зміст яких полягає у залученні клієнтів до розробки та оновлення концепції промислової продукції, її налаштуванні у відповідності до персональних уподобань споживачів, створенні “ідеальних” пропозицій. Використання можливостей цифрового маркетингу у поєднанні з комбінованим застосуванням новітніх стратегій просування промислової продукції дозволяє більш ефективно використовувати інструментарій динамічного ціноутворення, сприяє практичному запровадженню багато канального реалізування продукції, максимально активізує процеси залучення покупців до формування доданої вартості компанії-виробника, реально заощаджує маркетинговий бюджет, оптимізує у реальному часі рівень завантаження виробничих потужностей виробників промислової продукції.

Ключові слова

вхідний маркетинг, інноваційні технологіїцифрового маркетингу, цифрові мережі

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Melnyk, L. & Derykolenko, А. (2020), Instrumenty digital-marketynhu yak zasib prosuvannia produktsii vitchyznianykh promyslovykh pidpryiemstv [Tools of digital-marketing as a method of industrial products promotion]. Efektyvna ekonomika – Efficient economy, vol. 3, Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7707 [in Ukrainian].

2. Miroshnyk, M., Stryuk, L., & Kopytsa, D. (2020). Tsyfrovyy marketynh yak seredovyshche interaktyvnykh tekhnolohiy Digital reklamy [Digital marketing as an environment of interactive technologies Digital advertising]. Biznesinform – Business information, Vol. 5, 503-510 [in Ukrainian].

3. Ruban, V. (2018). Suchasni instrumenty tsyfrovoho marketynhu [Modern digital marketing tools]. Naukovyy visnyk Khersonsʹkoho derzhavnoho universytetu. Seriya Ekonomichni nauky – Scientific Bulletin of Kherson State University. Series Economic Sciences. 2018. Issue 30, Part 1 [in Ukrainian].

4. Shpak N., Hrabovych I., and Sroka W.(2022). Tsyfrovyi ta internet-marketynh: spivvidnoshennia poniat. 2022, № 1 (9). S.143-156 [Digital and internet marketing: the ratio of concepts]. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”. Problemy ekonomiky ta upravlinnia – Bulletin of Lviv Polytechnic National University. Economics and Management Issues. 1 (9).143-156 [in Ukrainian].

5. Akerman, R.W. (1977). How companies respond to social demand. Managing corporate social responsibility. Boston: Little, Brown and Company [in English].

6. Bartels, R. (1968). The general theory of marketing. Journal of Marketing. Vol. 32, Issue 1. DOI: 10.1177/002224296803200107 [in English].

7. Blackwell, R.D., Minard, P.W., & Engel J.F. (2006). Consumer Behavior. University of Wisconsin – Madison: Thomson South-Western [in English].

8. Gómez-Suárez, M., Martínez-Ruiz, M.P., & Martínez-Caraballo N. (2017). Consumer-brand relationships under the Marketing 3.0 paradigm: A literature review.Frontiers in Psychology, Vol. 8. DOI: 10.3389/ fpsyg.2017.00252(Last accessed: 29.05. 2023) [in English].

9. Halligan B., & Dharmesh, Sh. (2014). Inbound Marketing: Attract, Engage, and Delight customers online. N.Y.: John Wiley & Sons [in English].

10. Jackson, G., & Ahuja, V. (2016). Down of the digital age and the evolution of the marketing mix. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice. Vol. 17, 170-186. DOI: 10.1057/dddmp.2016.3 [in English].

11. Kono, S. (2009). From the marketers’ perspective: The interactive media situation in Japan. Television goes digital / ed. Gerbarg D. N.Y.: Springer. (Vol. 1) [in English].

12. Kotler, P., Kartajaya, H., & Hooi, D.H. (2017). Marketing for competitiveness: Asia to the world: In the age of digital consumers. World Scientific [in English].

13. Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan I. (2010). Marketing 3.0: From products to customers to the human spirit. Hoboken, NJ: John Wiley [in English].

14. Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2016). Marketing 4.0: Moving from traditional to digital. Hoboken, NJ: John Wiley [in English].

15. Kotler, P., Pfoertsch, W., & Sponholz, U. (2020). H2H Marketing: The Genesis of Human-to-Human Marketing. Springer [in English].

16. Krauss, M. (2017). Marketing 4.0 argues the marketplace has changed, and the customer is in control. Marketing News, 51(4), 26-27 [in English].

17. Lauterborn, B. (1990). New marketing litany. Advertising Age, 61(41), 16-26 [in English].

18. Loehr, J.E. (2008). The power of storytelling. N.Y.: Free Press [in English].

19. McLean, R. The 4 C’s versus the 4 P’s of marketing. 2002. Custom Fit Retrieved from http://www.customfitonline.com/news/2012/10/19/4-cs-versus-the-4-ps-of-marketing [in English].

20. Rihan, I.M. (2018). Digital Marketing: Definition, History, Strategies, Developments, Advantages and Limitations. Retrieved from https://www.academia.edu/29461503 [in English].

21. Sims, J.M. (2018). Communities of practice: Telemedicine and online medical communities. Technological Forecasting & Social Change, Vol. 126(C), 53-63. DOI: 10.1016/j.techfore.2016.08.030 [in English].

22. Sugiyama, K., & Andree T. (2011). The Dentsu way: 9 lessons for innovation in marketing from the world's leading advertising agency. N.Y.: McGraw-Hill [in English].

23. Tien, D.H., Rivas, A.A.A., &Liao Y.-K. (2018). Examining the influence of customer-to-customer electronic word-of-mouth on purchase intention in social networking sites. Asia Pacific Management Review, 23(4),1-12. DOI: 10.1016/j.apmrv.2018.06.003 [in English].

24. Varey, R.J., & McKie, D. (2010). Staging consciousness: Marketing 3.0, post-consumerism and future pathways. Journal of Customer Behavior, Vol. 9(4), 321-334. DOI: 10.1362/147539210X543538 [in English].

25. Wirtz, J., &Lovelock C. (2016). Services marketing: People, technology, strategy. 8 Edition. World Scientific Publishing Co Inc. (USA) [in English].

26. Yan, K.-L., & Yu, Y.-L. (2015). The study on the implementation and effectiveness of Active Aging Learning Center in Taoyuan Elementary School. School Administrators Research, Vol. 99, 174-201 [in English].

27. Zikmund, W.G., McLeod, R., & Gilbert, J.F.W. (2003). Customer Relationship Management: Integrating Marketing Strategy and Information Technology. N.Y.: John Wiley & Sons [in English].

Пристатейна бібліографія

  1. Мельник Л.Г., Дериколенко А.О. Інструменти digital-маркетингу як засіб просування продукції вітчизняних промислових підприємств. Ефективна економіка. 2020. № 3. URL: http:// www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7707 (дата звернення: 27.05. 2023).
  2. Мірошник М., Стрюк Л., Копица Д. Цифровий маркетинг як середовище інтерактивних технологій Digital реклами. Бізнесінформ. 2020. №5. С. 503-510.
  3. Рубан В. Сучасні інструменти цифрового маркетингу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. 2018. Випуск 30. Частина 1. С. 143-146.
  4. Шпак Н.О., Грабович І.В, Срока В. Цифровий та інтернет-маркетинг: співвідношення понять. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Проблеми економіки та управління. 2022, № 1 (9). С.143-156.
  5. Akerman R.W. How companies respond to social demand. Managing corporate social responsibility. Boston: Little, Brown and Company.1977. p. 283-295.
  6. Bartels R. The general theory of marketing. Journal of Marketing. 1968. Volume 32, Issue 1. DOI: 10.1177/002224296803200107 (дата звернення: 23.05. 2023).
  7. Blackwell R.D., Minard P.W., Engel J.F. Consumer Behavior. University of Wisconsin – Madison: Thomson South-Western. 2006. 774 p.
  8. Gómez-Suárez M., Martínez-Ruiz M. P., Martínez-Caraballo N. Consumer-brand relationships under the Marketing 3.0 paradigm: A literature review. Frontiers in Psychology. 2017. № (8). DOI: 10.3389/ fpsyg.2017.00252 (дата звернення: 29.05. 2023).
  9. Halligan B., Dharmesh Sh. Inbound Marketing: Attract, Engage, and Delight customers online. N.Y.: John Wiley & Sons. 2014. 224 p.
  10. Jackson G., Ahuja V. Down of the digital age and the evolution of the marketing mix. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice. 2016. № 17. P. 170-186. DOI: 10.1057/dddmp.2016.3 (дата звернення: 27.05. 2023).
  11. Kono S. From the marketers’ perspective: The interactive media situation in Japan. Television goes digital / ed. Gerbarg D. N.Y.: Springer, 2009. Vol. 1. P. 57-59.
  12. Kotler P., Kartajaya H., Hooi D.H. Marketing for competitiveness: Asia to the world: In the age of digital consumers. World Scientific, 2017. 288 p.
  13. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. Marketing 3.0: From products to customers to the human spirit. Hoboken, NJ: John Wiley, 2010, 208 p.
  14. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. Marketing 4.0: Moving from traditional to digital. Hoboken, NJ: John Wiley, 2016, 208 p.
  15. Kotler P., Pfoertsch W., Sponholz U. H2H Marketing: The Genesis of Human-to-Human Marketing. Springer, 2020. 294 p.
  16. Krauss M. Marketing 4.0 argues the marketplace has changed, and the customer is in control. Marketing News. 2017. № 51(4). P. 26-27.
  17. Lauterborn, B. New marketing litany. Advertising Age. 1990. № 61(41). P. 16-26.
  18. Loehr, J.E. The power of storytelling. N.Y.: Free Press. 2008. 288 p.
  19. McLean R. The 4C’s versus the 4P’s of marketing. 2002. Custom Fit Online. URL: https://www.customfitonline.com/news/2012/10/19/4-cs-versus-the-4-ps-of-marketing/ (дата звернення: 25.05.2023).
  20. Rihan I.M. Digital Marketing: Definition, History, Strategies, Developments, Advantages and Limitations, 2018. URL: https://www.academia.edu/29461503 (дата звернення: 28.05. 2023).
  21. Sims, J.M. Communities of practice: Telemedicine and online medical communities. Technological Forecasting & Social Change. 2018. Vol. 126 (C). P. 53-63. DOI: 10.1016/ j.techfore.2016.08.030 (дата звернення: 29.05. 2023).
  22. Sugiyama K., Andree T. The Dentsu way: 9 lessons for innovation in marketing from the world's leading advertising agency. N.Y.: McGraw-Hill, 2011. 310 p.
  23. Tien D.H., Rivas A.A.A., Liao Y.-K. Examining the influence of customer-to-customer electronic word-of-mouth on purchase intention in social networking sites. Asia Pacific Management Review. 2018. № 23(4). P. 1-12. DOI: 10.1016/j.apmrv.2018.06.003 (дата звернення: 28.05. 2023).
  24. Varey R.J., & McKie D. Staging consciousness: Marketing 3.0, post-consumerism and future pathways. Journal of Customer Behavior, 2010. № 9(4). P. 321-334. DOI: 10.1362/147539210X543538 (дата звернення: 27.05. 2023).
  25. Wirtz J., Lovelock C. Services marketing: People, technology, strategy. 8 Edition. World Scientific Publishing Co Inc. (USA). 2016, 783 p.
  26. Yan K.-L., Yu Y.-L. The study on the implementation and effectiveness of Active Aging Learning Center in Taoyuan Elementary School. School Administrators Research. 2015. № 99. P. 174-201.
  27. Zikmund, W.G., McLeod, R., & Gilbert, J.F.W. Customer Relationship Management: Integrating Marketing Strategy and Information Technology. N.Y.: John Wiley & Sons. 2003, 208 p.

Copyright (c) 2023 Р.О. Цатурян, Д.В. Бедов, Р.І. Жовновач