DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2024.11(44).9-17
Використання інструментарію Online-Marketing у забезпеченні конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств
Про авторів
К.С. Жадько, професор, доктор економічних наук, завідувач кафедри підприємництва та економіки підприємства, Університет митної справи та фінансів, м. Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2650-1431, e-mail: kafedrep@gmail.com
А.В. Соколенко, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0009-0001-5415-4967, e-mail: anatoliy.sokolenko@gmail.com
Ю.В. Демченко, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8889-5360, e-mail: demchenkoyu@ukr.net
Анотація
Статтю присвячено дослідженню можливостей використання цифрових платформ маркетингу у діяльності виробничих корпорацій. Метою публікації є вивчення напрямів впливу технологій Online-Marketing на підвищення рівня конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств. У процесі дослідження наводиться визначення особливостей конкуренції в умовах цифрової економіки, класифікуються фактори, що лежать у основі формування конкурентних переваг на галузевому ринку агропромислового виробництва, розробляється оболонкова модель електронної торгівлі, дається визначення та формулюється сутність понять, що відносяться до забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств в умовах використання Online-Marketing, визначається зв'язок між формуванням економічної доданої вартості (EVA) та управлінням ланцюгами постачань (SCM) з метою самоідентифікації рівня конкурентоспроможності агропромислової корпорації, встановлюється перелік індексів збалансованої системи показників (BSC), які спричиняють вплив на підвищення рівня конкурентоспроможності агропромислових корпорацій. Конкуренцію визначено як стратегічну боротьбу між суб’єктами господарювання за отримання бажаного результату на ринку, за високий рівень ефективності обраного виду діяльності, об’єктивний засіб реалізації функцій розподілу доходів між учасниками конкурентних змагань, стимулювання технічного прогресу та інновацій, сприяння процесам створення асортименту товарів у відповідності до споживчих переваг покупців продукції за оптимального використання факторів виробництва. Доводиться важливість дослідження впливу зміни умов діяльності агропромислових корпорацій на особливості конкуренції в умовах цифрової економіки з точки зору можливостей входу на ринок, перспектив реалізації інноваційних проєктів, оцінювання віртуальних активів, що приймають участь у формуванні доданої вартості цифрових продуктів/послуг, факторів посилення рівня інтенсивності конкуренції за домінування на цифрових ринках, обрання безпечних та надійних способів придбання продуктів і послуг в умовах прозорості та доступності ринку, підвищення рівня лояльності клієнтів
Ключові слова
цифрові платформи торгівлі, конкурентоспроможність, стратегія маркетингової діяльності, агропромислова корпорація, ланцюги постачань, трансформація бізнес-процесів
Повний текст:
PDF
Посилання
1. Deineha I.O, & Harbar S.G. (2024). Online Marketing as a Tool for Increasing the Potential of Sales Activities of Agricultural Enterprises. Ekonomika ta suspilstvo, 59. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-30
2. Ilchenko, T. V. (2021). Marketing Strategy for the Agricultural Enterprises Activities in the Conditions of Digitalization. Ekonomika ta suspilstvo, 26. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-21
3. Koberniuk S. O. (2023). Digital Technologies in Agrarian Marketing. Biznes Inform, 2, 270-277. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-2-270-277
4. Shpak N. O., & Hrabovych I. V. (2021). Tendencies in the Development of Enterprise Marketing Instrumentarium in the Context of Digitalization. Biznes Inform, 9, 259–265. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-9-259-265/
5. Agriculture global market report 2024 (2024). [in English]. https://www.thebusinessresearchcompany.com/report/ agriculture-global-market-report
6. Dörr, J., & Nachtmann, M. (Eds). (2022). Handbook Digital Farming. Digital Transformation for Sustainable Agriculture. Berlin: Springer [in English].
7. Eßig, M., Hoffmann, E., & Stölzle, W. (2013). Supply Chain Management. München: Verlag Franz Vahlen [in German].
8. Frentrup, M., Heyder, M., & Theuvsen, L. (2022). Risikomanagement in der Landwirtschaft. https:// cms.rentenbank.de/export/sites/rentenbank/dokumente/Nachdruck_LeitfadenRisikomanagement_23112011_final.pdf [in German].
9. Hart, M. (2022). Agrarmarketing. Anforderungen an eine qualitetsorientiere Vermarktung von Agrargütern. Stuttgart: Verlag Eugen Ulmer [in German].
10. Kollmann, T. (2019). E-Business. Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Digitalen Wirtschaft. Wiesbaden: Springer Gabler [in German].
11. Kotler, P., & Bliemel, F. (1999). Marketing-management: Analyse, Planung, Umsetzung und Steuerung Struttgard: Schäffer-Poeschel Verlag [in German].
12. Meier, A., & Stormer, H. (2012). eBusiness & eCommerce. Management der digitalen Wertschöpfungskette. Berlin: Springer Gabler Berlin Heidelberg [in German].
13. Penrose, E.T., & Pitelis, C. (2009). The theory of the growth of the Firm. Oxford: Oxford University press [in English].
Пристатейна бібліографія
1. Дейнега І.О, Гарбар С.П. Онлайн маркетинг як інструмент підвищення потенціалу збутової діяльності аграрних підприємств. Економіка та суспільство. 2024. № 59. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-30
2. Ільченко Т. В. Маркетингова стратегія діяльності аграрних підприємств в умовах діджиталізації. Економіка і суспільство. 2021. Вип. 26. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-21
3. Кобернюк С. О. Цифрові технології в аграрному маркетингу. Бізнес Інформ. 2023. №2. С.270-277 DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-2-270-277
4. Шпак Н. О., Грабович І. В. Тенденції розвитку інструментарію маркетингу підприємств в умовах диджиталізації. Бізнес Інформ. 2021. №9. C. 259–265. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-9-259-265
5. Agriculture global market report 2024. веб-сайт. URL: https://www.thebusinessresearchcompany.com/ report/agriculture-global-market-report (дата звернення 19.01.2024).
6. Dörr J., Nachtmann M. (Editors). Handbook Digital Farming. Digital Transformation for Sustainable Agriculture. Berlin: Springer, 2022. 403 p.
7. Eßig M., Hoffmann E., Stölzle W. Supply Chain Management. München: Verlag Franz Vahlen, 2013. 515 р.
8. Frentrup M., Heyder M., Theuvsen L. Risikomanagement in der Landwirtschaft. URL: https://cms.rentenbank.de/export/sites/rentenbank/dokumente/Nachdruck_LeitfadenRisikomanagement_23112011_final.pdf. 47 р. (дата звернення: 30.01.2024)
9. Hart M. Agrarmarketing. Anforderungen an eine qualitetsorientiere Vermarktung von Agrargütern. Stuttgart: Verlag Eugen Ulmer, 2022. 429 р.
10. Kollmann T. E-Business. Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Digitalen Wirtschaft. 7. Auflage. Wiesbaden: Springer Gabler, 2019. 1016 р.
11. Kotler P., Bliemel F. Marketing-management: Analyse, Planung, Umsetzung und Steuerung, 9. Aufl., Struttgard: Schäffer-Poeschel Verlag, 1999. 1259 р.
12. Meier A., Stormer H. eBusiness & eCommerce. Management der digitalen Wertschöpfungskette. 3. Aufl. Berlin: Springer Gabler Berlin Heidelberg, 2012. 316 р.
13. Penrose E.T., Pitelis C. The theory of the growth of the Firm, 4. Aufl., Oxford: Oxford University press, 2009. 300 р.
Copyright (c) 2024 К.С. Жадько, А.В. Соколенко, Ю.В. Демченко
Використання інструментарію Online-Marketing у забезпеченні конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств
Про авторів
К.С. Жадько, професор, доктор економічних наук, завідувач кафедри підприємництва та економіки підприємства, Університет митної справи та фінансів, м. Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2650-1431, e-mail: kafedrep@gmail.com
А.В. Соколенко, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0009-0001-5415-4967, e-mail: anatoliy.sokolenko@gmail.com
Ю.В. Демченко, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8889-5360, e-mail: demchenkoyu@ukr.net
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1. Deineha I.O, & Harbar S.G. (2024). Online Marketing as a Tool for Increasing the Potential of Sales Activities of Agricultural Enterprises. Ekonomika ta suspilstvo, 59. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-30
2. Ilchenko, T. V. (2021). Marketing Strategy for the Agricultural Enterprises Activities in the Conditions of Digitalization. Ekonomika ta suspilstvo, 26. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-21
3. Koberniuk S. O. (2023). Digital Technologies in Agrarian Marketing. Biznes Inform, 2, 270-277. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-2-270-277
4. Shpak N. O., & Hrabovych I. V. (2021). Tendencies in the Development of Enterprise Marketing Instrumentarium in the Context of Digitalization. Biznes Inform, 9, 259–265. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-9-259-265/
5. Agriculture global market report 2024 (2024). [in English]. https://www.thebusinessresearchcompany.com/report/ agriculture-global-market-report
6. Dörr, J., & Nachtmann, M. (Eds). (2022). Handbook Digital Farming. Digital Transformation for Sustainable Agriculture. Berlin: Springer [in English].
7. Eßig, M., Hoffmann, E., & Stölzle, W. (2013). Supply Chain Management. München: Verlag Franz Vahlen [in German].
8. Frentrup, M., Heyder, M., & Theuvsen, L. (2022). Risikomanagement in der Landwirtschaft. https:// cms.rentenbank.de/export/sites/rentenbank/dokumente/Nachdruck_LeitfadenRisikomanagement_23112011_final.pdf [in German].
9. Hart, M. (2022). Agrarmarketing. Anforderungen an eine qualitetsorientiere Vermarktung von Agrargütern. Stuttgart: Verlag Eugen Ulmer [in German].
10. Kollmann, T. (2019). E-Business. Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Digitalen Wirtschaft. Wiesbaden: Springer Gabler [in German].
11. Kotler, P., & Bliemel, F. (1999). Marketing-management: Analyse, Planung, Umsetzung und Steuerung Struttgard: Schäffer-Poeschel Verlag [in German].
12. Meier, A., & Stormer, H. (2012). eBusiness & eCommerce. Management der digitalen Wertschöpfungskette. Berlin: Springer Gabler Berlin Heidelberg [in German].
13. Penrose, E.T., & Pitelis, C. (2009). The theory of the growth of the Firm. Oxford: Oxford University press [in English].
Пристатейна бібліографія
1. Дейнега І.О, Гарбар С.П. Онлайн маркетинг як інструмент підвищення потенціалу збутової діяльності аграрних підприємств. Економіка та суспільство. 2024. № 59. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-30
2. Ільченко Т. В. Маркетингова стратегія діяльності аграрних підприємств в умовах діджиталізації. Економіка і суспільство. 2021. Вип. 26. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-21
3. Кобернюк С. О. Цифрові технології в аграрному маркетингу. Бізнес Інформ. 2023. №2. С.270-277 DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-2-270-277
4. Шпак Н. О., Грабович І. В. Тенденції розвитку інструментарію маркетингу підприємств в умовах диджиталізації. Бізнес Інформ. 2021. №9. C. 259–265. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-9-259-265
5. Agriculture global market report 2024. веб-сайт. URL: https://www.thebusinessresearchcompany.com/ report/agriculture-global-market-report (дата звернення 19.01.2024).
6. Dörr J., Nachtmann M. (Editors). Handbook Digital Farming. Digital Transformation for Sustainable Agriculture. Berlin: Springer, 2022. 403 p.
7. Eßig M., Hoffmann E., Stölzle W. Supply Chain Management. München: Verlag Franz Vahlen, 2013. 515 р.
8. Frentrup M., Heyder M., Theuvsen L. Risikomanagement in der Landwirtschaft. URL: https://cms.rentenbank.de/export/sites/rentenbank/dokumente/Nachdruck_LeitfadenRisikomanagement_23112011_final.pdf. 47 р. (дата звернення: 30.01.2024)
9. Hart M. Agrarmarketing. Anforderungen an eine qualitetsorientiere Vermarktung von Agrargütern. Stuttgart: Verlag Eugen Ulmer, 2022. 429 р.
10. Kollmann T. E-Business. Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Digitalen Wirtschaft. 7. Auflage. Wiesbaden: Springer Gabler, 2019. 1016 р.
11. Kotler P., Bliemel F. Marketing-management: Analyse, Planung, Umsetzung und Steuerung, 9. Aufl., Struttgard: Schäffer-Poeschel Verlag, 1999. 1259 р.
12. Meier A., Stormer H. eBusiness & eCommerce. Management der digitalen Wertschöpfungskette. 3. Aufl. Berlin: Springer Gabler Berlin Heidelberg, 2012. 316 р.
13. Penrose E.T., Pitelis C. The theory of the growth of the Firm, 4. Aufl., Oxford: Oxford University press, 2009. 300 р.
Copyright (c) 2024 К.С. Жадько, А.В. Соколенко, Ю.В. Демченко