DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2024.11(44).246-255
Особливості рекрутингу в ІТ у контексті створення конкурентоспроможного HR бренду
Про авторів
І. М. Сочинська-Сибірцева, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки, менеджменту та комерційної діяльності, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1046-8403, e-mail: sochynska-sybirtsevaim@kntu.kr.ua
А.О. Доренська, асистент кафедри кафедри економіки, менеджменту та комерційної діяльності, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5928-3688, e-mail: dorenskaao@kntu.kr.ua
Анотація
У статті визначено особливості та основні характеристики сучасних технологій рекрутингу в ІТ. Розглянуто взаємозв’язок процесів рекрутингу та формування бренду роботодавця, охарактеризовано сучасний механізм формування конкурентоспроможного HR бренду. Акцентується увага на необхідності оцінки ефективності механізму формування HR бренду за допомогою ключових метрик.
Охарактеризовано сучасний стан та перспективи розвитку вітчизняної IT-сфери. Підкреслено унікальні особливості рекрутингу в ІТ-сфері. Візуалізовано ключові складові створення та підтримки HR бренду, серед яких: репутація та імідж, корпоративна культура, умови праці та бенефіти, кар'єрні можливості, робоче середовище, комунікація та зворотний зв'язок, соціальна відповідальність, використання сучасних технологій, інновації та креативність, реферальні програми. Детально розглянуто вплив особливостей менеджменту ІТ-сфери на вибір технологій рекрутингу та стратегії формування HR бренду. Наведено основні етапи формування сталого бренду роботодавця. Конкретизовано головні складові елементи механізму формування конкурентоспроможного HR бренду. Систематизовано основні метрики, що дозволять компанії оцінити ефективність своїх зусиль у формуванні HR бренду, виявити сильні та слабкі сторони, а також розробити стратегії для покращення та підтримання позитивного іміджу роботодавця у сфері ІТ.
За результатами проведених досліджень сформульовано головні особливості рекрутингу в ІТ компаніях, а також вплив особливостей менеджменту ІТ-сфери на вибір технологій рекрутингу та стратегії формування HR бренду. Зроблено висновок, що HR бренд впливає на сприйняття компанії потенційними кандидатами та її репутацію на ринку праці. Серед основних чинників, що впливають на формування привабливого HR бренду, особливу увагу зосереджено на корпоративній культурі, гнучких умовах праці та репутації компанії. Доведено, що сучасні ІТ компанії активно використовують інноваційні технології та інструменти для рекрутингу, включаючи онлайн платформи, соціальні мережі та співпрацю з рекрутинговими агентствами.
Ключові слова
ІТ-сектор, рекрутинг, людський капітал, HR-менеджмент, HR бренд, технологія управління ІТ-персоналом, механізм формування HR бренду, HR метрики
Повний текст:
PDF
Посилання
1. Adaptability and resilience during wartime. (2023). IT-Research Ukraine 2023. https://itcluster.lviv.ua/projects/it-research-ukraine/ [in Ukrainian].
2. Bykova A.L., Lobza A.V., & Krysha V.V. (2020). Analysis and prospects for the development of recruiting activities in the field of IT. Fakhovyi zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoho Aviatsiinoho Universytetu, Problemy systemnoho podkhodu v ekonomitsi, 3 (77), 117-123 [in Ukrainian].
3. Employer brand: a great guide for the recruiting era. (2023, December 11). Blog.persiaHR. https://blog.persiahr.com/ua/2023/12/11/employer_branding/ [in Ukrainian].
4. Vonberg T. V., & Kudymenko D. M. (2020). Peculiarities of personnel recruiting in IT companies. Business Inform, 7, 287–292 [in Ukrainian].
5. Gubareva K. (2020, June 1). Employer brand in crisis: why it is needed, where to start and how to measure effectiveness. Globallogic. https://www.globallogic.com/ua/insights/blogs/employer-branding-during-crisis/ [in Ukrainian].
6. Gontareva I.V., & Tymoshenko K.A. (2019). Methodical approach to the analysis of the employer brand on the example of IT companies. Sotsialna ekonomika, 58, 59-69 [in Ukrainian].
7. Lobza A. V., & Bykova A. L. (2020) Peculiarities of activity of recruiting agencies on the Ukrainian labor market. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi, 3(77), 123 [in Ukrainian].
8. Malieieva O. V., Artiukh R. V., & Persiianova O. Yu. (2018). Information support system for recruiting processes in an IT company. Suchasnyi stan naukovykh doslidzhen ta tekhnolohii v promyslovosti. 2, 25–33 [in Ukrainian].
9. Pidhaina E. (2024, 15 March). The IT industry in numbers: the most interesting data from the Digital Tiger study. Mind. https://mind.ua/publications/20270953-it-industriya-v-cifrah-najcikavishi-dani-z-doslidzhennya-digital-tiger [in Ukrainian].
10. Development of the employer brand in Ukraine: challenges, plans and prospects. (2023, May 3). Employer Branding Community UA. https://www.linkedin.com/pulse/development-of-the-employer-brand-in-ukrainy-challenges/ [in Ukrainian].
11. Tsymbaliuk S. O. (2016). Capital of the employer brand: the essence and methodological principles of determining the return on investment. Innovatsiina ekonomika, 7-8, 23-27 [in Ukrainian].
12. What is a brand and how does it differ from a product. (2024, June 6). Wizeclub education. https://wizeclub.education/blog/shho-take-brend-ta-chim-vidriznyayetsya-vid-produktu [in Ukrainian].
13. Pawar A. (2016) Employee Value Proposition: A Collabora-tive Methodology for Strengthening Employer Brand Strategy. Journal of Resources Development and Management, 16, 56–62 [in English]
14. Sullivan J. (2024, June 9) Shifting To A “What’s In It For Me” Recruiting Prospective. https://drjohnsullivan.com/page/6/ [in English].
15. Valеne Jouany (2024, May 20). Employee Value Proposition: The Complete Guide to Building a Great EVP. Smarp. https://blog.smarp.com/6-steps-to-build-your-employees-value-proposition [in English].
Пристатейна бібліографія
1. Адаптивність та стійкість під час війни. IT-Research Ukraine 2023. URL: https://itcluster.lviv.ua/projects/it-research-ukraine/ (дата звернення 21.06.2024)
2. Бикова А.Л. Аналіз та перспективи розвитку рекрутингової діяльності у сфері ІТ. А.Л. Бикова, А.В. Лобза, В.В. Криша. Фаховий збірник наукових праць Національного авіаційного університету, Проблеми системного підходу в економіці. Вип.3 (77). Київ. 2020. С. 117-123.
3. Бренд роботодавця: великий гайд для рекрут ера. Blog.persiaHR. 2023. 11 груд. URL: https://blog.persiahr.com/ua/2023/12/11/employer_branding/ (дата звернення: 24.06.2024)
4. Вонберг Т. В., Кудименко Д. М. Особливості рекрутингу персоналу в ІТ-компаніях. Бізнес Інформ. 2020. №7. C. 287–292.
5. Гонтарева І.В., Тимошенко К.А. Методичний підхід до аналізу бренда роботодавця на прикладі ІТ-компаній. Соціальна економіка. 2019. № 58. С. 59-69
6. Губарєва К. Бренд роботодавця в кризу: навіщо потрібен, з чого почати та як вимірювати ефективність. Globallogic. 2020. 1 черв. URL: https://www.globallogic.com/ua/insights/blogs/employer-branding-during-crisis/ (дата звернення: 25.06.2024)
7. Лобза А. В., Бикова А. Л. Особливості діяльності рекрутингових агентств на українському ринку праці. Проблеми системного підходу в економіці. 2020. № 3(77). С. 123.
8. Малєєва О. В., Артюх Р. В., Персіянова О. Ю. Система інформаційної підтримки процесів рекрутингу в ІТ-компанії. Сучасний стан наукових досліджень та технологій в промисловості. 2018. № 2. С. 25–33.
9. Підгайна Є. ІТ-індустрія в цифрах: найцікавіші дані з дослідження Digital Tiger. Mind. 2024. 15 бер. URL: https://mind.ua/publications/20270953-it-industriya-v-cifrah-najcikavishi-dani-z-doslidzhennya-digital-tiger (дата звернення: 22.06.2024)
10. Розвиток бренду роботодавця в Україні: виклики, плани та перспективи. Employer Branding Community UA. 2023. 3 трав. URL: https://www.linkedin.com/pulse/розвиток-бренду-роботодавця-в-україні-виклики/ (дата звернення: 24.06.2024)
11. Цимбалюк С. О. Капітал бренду роботодавця: сутність та методичні засади визначення рентабельності інвестицій. Інноваційна економіка. 2016. №. 7-8. С. 23-27.
12. Що таке бренд та чим відрізняється від продукту. Wizeclub education. 2024, 6 черв. URL: https://wizeclub.education/blog/shho-take-brend-ta-chim-vidriznyayetsya-vid-produktu (дата звернення: 22.06.2024)
13. Pawar A. Employee Value Proposition: A Collabora-tive Methodology for Strengthening Employer Brand Strategy. Journal of Resources Development and Management. 2016. Vol. 16. P. 56–62.
14. Sullivan J. Shifting To A “What’s In It For Me” Recruiting Prospective. 2024. 9 червня. URL: https://drjohnsullivan.com/page/6/ (дата звернення 22.06.2024)
15. Valеne Jouany. Employee Value Proposition: The Complete Guide to Building a Great EVP. Smarp. 2020. 20 трав. URL: https://blog.smarp.com/6-steps-to-build-your-employees-value-proposition (дата звернення 20.06.2024)
Copyright (c) 2024 І. М. Сочинська-Сибірцева, А.О. Доренська
Особливості рекрутингу в ІТ у контексті створення конкурентоспроможного HR бренду
Про авторів
І. М. Сочинська-Сибірцева, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки, менеджменту та комерційної діяльності, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1046-8403, e-mail: sochynska-sybirtsevaim@kntu.kr.ua
А.О. Доренська, асистент кафедри кафедри економіки, менеджменту та комерційної діяльності, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5928-3688, e-mail: dorenskaao@kntu.kr.ua
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1. Adaptability and resilience during wartime. (2023). IT-Research Ukraine 2023. https://itcluster.lviv.ua/projects/it-research-ukraine/ [in Ukrainian].
2. Bykova A.L., Lobza A.V., & Krysha V.V. (2020). Analysis and prospects for the development of recruiting activities in the field of IT. Fakhovyi zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoho Aviatsiinoho Universytetu, Problemy systemnoho podkhodu v ekonomitsi, 3 (77), 117-123 [in Ukrainian].
3. Employer brand: a great guide for the recruiting era. (2023, December 11). Blog.persiaHR. https://blog.persiahr.com/ua/2023/12/11/employer_branding/ [in Ukrainian].
4. Vonberg T. V., & Kudymenko D. M. (2020). Peculiarities of personnel recruiting in IT companies. Business Inform, 7, 287–292 [in Ukrainian].
5. Gubareva K. (2020, June 1). Employer brand in crisis: why it is needed, where to start and how to measure effectiveness. Globallogic. https://www.globallogic.com/ua/insights/blogs/employer-branding-during-crisis/ [in Ukrainian].
6. Gontareva I.V., & Tymoshenko K.A. (2019). Methodical approach to the analysis of the employer brand on the example of IT companies. Sotsialna ekonomika, 58, 59-69 [in Ukrainian].
7. Lobza A. V., & Bykova A. L. (2020) Peculiarities of activity of recruiting agencies on the Ukrainian labor market. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi, 3(77), 123 [in Ukrainian].
8. Malieieva O. V., Artiukh R. V., & Persiianova O. Yu. (2018). Information support system for recruiting processes in an IT company. Suchasnyi stan naukovykh doslidzhen ta tekhnolohii v promyslovosti. 2, 25–33 [in Ukrainian].
9. Pidhaina E. (2024, 15 March). The IT industry in numbers: the most interesting data from the Digital Tiger study. Mind. https://mind.ua/publications/20270953-it-industriya-v-cifrah-najcikavishi-dani-z-doslidzhennya-digital-tiger [in Ukrainian].
10. Development of the employer brand in Ukraine: challenges, plans and prospects. (2023, May 3). Employer Branding Community UA. https://www.linkedin.com/pulse/development-of-the-employer-brand-in-ukrainy-challenges/ [in Ukrainian].
11. Tsymbaliuk S. O. (2016). Capital of the employer brand: the essence and methodological principles of determining the return on investment. Innovatsiina ekonomika, 7-8, 23-27 [in Ukrainian].
12. What is a brand and how does it differ from a product. (2024, June 6). Wizeclub education. https://wizeclub.education/blog/shho-take-brend-ta-chim-vidriznyayetsya-vid-produktu [in Ukrainian].
13. Pawar A. (2016) Employee Value Proposition: A Collabora-tive Methodology for Strengthening Employer Brand Strategy. Journal of Resources Development and Management, 16, 56–62 [in English]
14. Sullivan J. (2024, June 9) Shifting To A “What’s In It For Me” Recruiting Prospective. https://drjohnsullivan.com/page/6/ [in English].
15. Valеne Jouany (2024, May 20). Employee Value Proposition: The Complete Guide to Building a Great EVP. Smarp. https://blog.smarp.com/6-steps-to-build-your-employees-value-proposition [in English].
Пристатейна бібліографія
1. Адаптивність та стійкість під час війни. IT-Research Ukraine 2023. URL: https://itcluster.lviv.ua/projects/it-research-ukraine/ (дата звернення 21.06.2024)
2. Бикова А.Л. Аналіз та перспективи розвитку рекрутингової діяльності у сфері ІТ. А.Л. Бикова, А.В. Лобза, В.В. Криша. Фаховий збірник наукових праць Національного авіаційного університету, Проблеми системного підходу в економіці. Вип.3 (77). Київ. 2020. С. 117-123.
3. Бренд роботодавця: великий гайд для рекрут ера. Blog.persiaHR. 2023. 11 груд. URL: https://blog.persiahr.com/ua/2023/12/11/employer_branding/ (дата звернення: 24.06.2024)
4. Вонберг Т. В., Кудименко Д. М. Особливості рекрутингу персоналу в ІТ-компаніях. Бізнес Інформ. 2020. №7. C. 287–292.
5. Гонтарева І.В., Тимошенко К.А. Методичний підхід до аналізу бренда роботодавця на прикладі ІТ-компаній. Соціальна економіка. 2019. № 58. С. 59-69
6. Губарєва К. Бренд роботодавця в кризу: навіщо потрібен, з чого почати та як вимірювати ефективність. Globallogic. 2020. 1 черв. URL: https://www.globallogic.com/ua/insights/blogs/employer-branding-during-crisis/ (дата звернення: 25.06.2024)
7. Лобза А. В., Бикова А. Л. Особливості діяльності рекрутингових агентств на українському ринку праці. Проблеми системного підходу в економіці. 2020. № 3(77). С. 123.
8. Малєєва О. В., Артюх Р. В., Персіянова О. Ю. Система інформаційної підтримки процесів рекрутингу в ІТ-компанії. Сучасний стан наукових досліджень та технологій в промисловості. 2018. № 2. С. 25–33.
9. Підгайна Є. ІТ-індустрія в цифрах: найцікавіші дані з дослідження Digital Tiger. Mind. 2024. 15 бер. URL: https://mind.ua/publications/20270953-it-industriya-v-cifrah-najcikavishi-dani-z-doslidzhennya-digital-tiger (дата звернення: 22.06.2024)
10. Розвиток бренду роботодавця в Україні: виклики, плани та перспективи. Employer Branding Community UA. 2023. 3 трав. URL: https://www.linkedin.com/pulse/розвиток-бренду-роботодавця-в-україні-виклики/ (дата звернення: 24.06.2024)
11. Цимбалюк С. О. Капітал бренду роботодавця: сутність та методичні засади визначення рентабельності інвестицій. Інноваційна економіка. 2016. №. 7-8. С. 23-27.
12. Що таке бренд та чим відрізняється від продукту. Wizeclub education. 2024, 6 черв. URL: https://wizeclub.education/blog/shho-take-brend-ta-chim-vidriznyayetsya-vid-produktu (дата звернення: 22.06.2024)
13. Pawar A. Employee Value Proposition: A Collabora-tive Methodology for Strengthening Employer Brand Strategy. Journal of Resources Development and Management. 2016. Vol. 16. P. 56–62.
14. Sullivan J. Shifting To A “What’s In It For Me” Recruiting Prospective. 2024. 9 червня. URL: https://drjohnsullivan.com/page/6/ (дата звернення 22.06.2024)
15. Valеne Jouany. Employee Value Proposition: The Complete Guide to Building a Great EVP. Smarp. 2020. 20 трав. URL: https://blog.smarp.com/6-steps-to-build-your-employees-value-proposition (дата звернення 20.06.2024)
Copyright (c) 2024 І. М. Сочинська-Сибірцева, А.О. Доренська