DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2024.11(44).156-165
Технологія блокчейну як елемент діджитал маркетингу в умовах Web3
Про авторів
О.В. Мороз, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри бізнес адміністрування, маркетингу і туризму, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4383-1544, e-mail: alenamrz@gmail.com
К. Б. Ляшенко, студент кафедри бізнес адміністрування, маркетингу і туризму, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна, ORCID: https://orcid.org/0009-0007-5766-6742, e-mail: lkate9961@gmail.com
М. П. Коваленко, здобувач вищої освіти, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, м. Київ, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6497-8217, e-mail: Kilenktor.maks@gmail.com
Анотація
У статті розглянуто використання технології блокчейну у сфері діджитал маркетингу, що стало можливим в умовах розвитку Web 3. В ході дослідження було проаналізовано як переваги, так і потенційні ризики, пов'язані з інтеграцією блокчейну в маркетингову діяльність компаній, особливо в контексті нового покоління інтернету – Web 3. Встановлено що зростання популярності Web 3.0 та блокчейну відкриває нові можливості для маркетингу. Ці технології можуть допомогти брендам зміцнити довіру споживачів, оптимізувати рекламні витрати, підвищити загальну ефективність маркетингових кампаній та створити нові можливості для взаємодії зі споживачами.
Дослідження показало, що блокчейн має ряд переваг для маркетингу, таких як прозорість транзакцій, захист даних, запобігання шахрайству, відсутність посередників, посилення монетизації контенту, смарт-контракти для автоматизованих компаній, децентралізовані маркетплейси. Та виявлено недоліки, такі як складність інтеграції, низька швидкість транзакцій та масштабування, висока вартість впровадження, потреба значної кількості енергії. Основна увага приділяється можливостям блокчейну в боротьбі з фальсифікацією та підвищенні прозорості рекламних кампаній. Також висвітлюються перспективи створення унікальних програм лояльності за допомогою токенізації та використання NFT, що дозволяє компаніям формувати глибші та більш особистісні зв'язки з клієнтами. Результати обгрунтовано практичними кейсами відомих брендів, які демонструють практичне застосування цих технологій і підкреслюють їх значення для сучасного діджитал маркетингу.
У статті підкреслено потенційну роль блокчейну в трансформації маркетингової індустрії, вказуючи на необхідність адаптації маркетологів до нової реальності для досягнення конкурентної переваги. Розуміння і впровадження цих інноваційних технологій може допомогти підвищити ефективність маркетингових стратегій та створити більш привабливе для споживачів середовище.
Ключові слова
блокчейн, диджитал маркетинг, Web 3, безпека
Повний текст:
PDF
Посилання
1. Moroz, O., Zbyranyk, O., & Haikova, T. (2022). Creative advertising as a tool of digital marketing technologies. Visnyk KrNU imeni Mykhaila Ostrohradskoho, 6 (137), 93–98. [in Ukrainian]. DOI: 10.32782/1995-0519.2023.1.13
2. Adidas Metaverse. (2024, March 1). Retrieved from https://www.adidas.com/metaverse
3. BitClave. (2024, March 30). Retrieved from https://ua.linkedin.com/company/bitclave
4. Brave. (2024, March 30). Retrieved from https://brave.com/
5. Covalent. (2024, March 28). How Nike won with NFTs. Retrieved from https://www.covalenthq.com/blog/how-nike-won-with-nfts/
6. Finance Online. (2024, March 30). 51 Critical Blockchain Statistics: 2024 Data Analysis & Market Share. Retrieved from https://financesonline.com/blockchain-statistics/
7. Forbes. (2024, March 30). Cybersecurity Stats: Facts And Figures You Should Know. Retrieved from https://www.forbes.com/advisor/education/it-and-tech/cybersecurity-statistics/
8. Garg, S., Gupta, S., & Gupta, B. (2022). Impacts of Blockchain on Digital Marketing. In Intelligent Sustainable Systems: Selected Papers of WorldS4 2021 (Vol. 1, pp. 209–217). Singapore: Springer.
9. IBM. (2024, March 30). Retrieved from https://www.ibm.com/us-en
10. Influencer Marketing Hub. (2024, March 30). Everything You Need to Know About Blockchain Marketing. Retrieved from https://influencermarketinghub.com/blockchain-marketing/
11. Brauer, J., & Linnala Eriksson, B. (2020). Blockchain’s Influence on Digital Marketing: An Exploratory Study Examining Blockchain in Relation to Big Data and Digital Marketing. DIVA. Retrieved from http://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1446822
12. Järvekülg, M., Ibrus, I., & Rohn, U. (2023). Shifting from Web2 to Web3: The Adaptive Creator Experiences on Blockchain-Based Video-Sharing and Streaming Platforms. Convergence, 9(13548565231214184).
13. Khan, H., & Kushwah, K. K. (2021). Blockchain and the Future of Digital Marketing. In Blockchain Technology and Applications for Digital Marketing (pp. 250–275). IGI Global.
14. Loyyal. (2024, March 30). Retrieved from https://loyyal.com/
15. Rabby, F., Chimhundu, R., & Hassan, R. (2022). Blockchain Technology Transforms Digital Marketing by Growing Consumer Trust. Transform. Through Blockchain Technol., 265–289.
16. RTFKT. (2024, March 30). Retrieved from https://rtfkt.com/
17. SmartMedia Technologies. (2024, March 30). Retrieved from https://www.smartmediatech.io/
18. Zipdo. (2024, March 30). Essential Blockchain In Marketing Statistics In 2024. Retrieved from https://zipdo.co/statistics.
Пристатейна бібліографія
1. Мороз О., Збираник О., Гайкова Т. Креативна реклама як інструмент цифрових маркетингових технологій. Вісник КрНУ імені Михайла Остроградського. Кременчук: КрНУ, 2022. Вип. 6 (137). С. 93–98. DOI: 10.32782/1995-0519.2023.1.13
2. Adidas Metaverse. Available at: https://www.adidas.com/metaverse (Дата зверненння: 01.03 2024).
3. BitClave. Available at: https://ua.linkedin.com/company/bitclave (Дата зверненння: 30.03.2024).
4. Brave. Available at: https://brave.com/ (Дата зверненння: 30.03.2024).
5. Covalent. How Nike won with NFTs. Available at: https://www.covalenthq.com/blog/how-nike-won-with-nfts/ (Дата зверненння: 28.03.2024).
6. Finance online. 51 Critical Blockchain Statistics: 2024 Data Analysis & Market Share. URL: https://financesonline.com/blockchain-statistics/ (дата звернення: 30.03.2024).
7. Forbes. Cybersecurity Stats: Facts and Figures You Should Know. URL: https://www.forbes.com/advisor/education/it-and-tech/cybersecurity-statistics/ (Дата зверненння: 30.03.2024).
8. Garg, Sachin; Gupta, Sachin; Gupta, Bhoomi. Impacts of Blockchain on Digital Marketing. In: Intelligent Sustainable Systems: Selected Papers of WorldS4 2021. Vol. 1. Springer Singapore, 2022, pp. 209-217.
9. IBM. Available at: https://www.ibm.com/us-en (Дата зверненння: 30.03.2024).
10. Influencer Marketing Hub. Everything You Need to Know About Blockchain Marketing. URL: https://influencermarketinghub.com/blockchain-marketing/ (Дата звернення: 30.03.2024).
11. J. Brauer, B. Linnala Eriksson, Blockchain’s influence on digital marketing: An exploratory study examining Blockchain in relation to big data and digital marketing, in DIVA, 2020. URL: http://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1446822 (Дата звернення: 30.03.2024).
12. Järvekülg M, Ibrus I, Rohn U. Shifting from Web2 to Web3: The adaptive creator experiences on blockchain-based video-sharing and streaming platforms. Convergence. 2023 Nov 9:13548565231214184.
13. Khan, Hameed; Kushwah, Kamal Kumar. Blockchain and the Future of Digital Marketing. In: Blockchain Technology and Applications for Digital Marketing. IGI Global, 2021, pp. 250-275.
14. Loyyal. Available at: https://loyyal.com/ (Дата зверненння: 30.03.2024).
15. Rabby, F.; Chimhundu, R.; Hassan, R. Blockchain Technology Transforms Digital Marketing by Growing Consumer Trust. Transform. Through Blockchain Technol. 2022, 265–289.
16. RTFKT. Available at: https://rtfkt.com/ (Дата зверненння: 30.03.2024).
17. SmartMedia Techologies. Available at: https://www.smartmediatech.io/ (Дата зверненння: 30.03.2024).
18. Zipdo. Essential Blockchain In Marketing Statistics In 2024. URL: https://zipdo.co/statistics/blockchain-in-marketing/ (Дата зверненння: 30.03.2024).
Copyright (c) 2024 О. В. Мороз, К. Б. Ляшенко, М. П. Коваленко
Технологія блокчейну як елемент діджитал маркетингу в умовах Web3
Про авторів
О.В. Мороз, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри бізнес адміністрування, маркетингу і туризму, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4383-1544, e-mail: alenamrz@gmail.com
К. Б. Ляшенко, студент кафедри бізнес адміністрування, маркетингу і туризму, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна, ORCID: https://orcid.org/0009-0007-5766-6742, e-mail: lkate9961@gmail.com
М. П. Коваленко, здобувач вищої освіти, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, м. Київ, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6497-8217, e-mail: Kilenktor.maks@gmail.com
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1. Moroz, O., Zbyranyk, O., & Haikova, T. (2022). Creative advertising as a tool of digital marketing technologies. Visnyk KrNU imeni Mykhaila Ostrohradskoho, 6 (137), 93–98. [in Ukrainian]. DOI: 10.32782/1995-0519.2023.1.13
2. Adidas Metaverse. (2024, March 1). Retrieved from https://www.adidas.com/metaverse
3. BitClave. (2024, March 30). Retrieved from https://ua.linkedin.com/company/bitclave
4. Brave. (2024, March 30). Retrieved from https://brave.com/
5. Covalent. (2024, March 28). How Nike won with NFTs. Retrieved from https://www.covalenthq.com/blog/how-nike-won-with-nfts/
6. Finance Online. (2024, March 30). 51 Critical Blockchain Statistics: 2024 Data Analysis & Market Share. Retrieved from https://financesonline.com/blockchain-statistics/
7. Forbes. (2024, March 30). Cybersecurity Stats: Facts And Figures You Should Know. Retrieved from https://www.forbes.com/advisor/education/it-and-tech/cybersecurity-statistics/
8. Garg, S., Gupta, S., & Gupta, B. (2022). Impacts of Blockchain on Digital Marketing. In Intelligent Sustainable Systems: Selected Papers of WorldS4 2021 (Vol. 1, pp. 209–217). Singapore: Springer.
9. IBM. (2024, March 30). Retrieved from https://www.ibm.com/us-en
10. Influencer Marketing Hub. (2024, March 30). Everything You Need to Know About Blockchain Marketing. Retrieved from https://influencermarketinghub.com/blockchain-marketing/
11. Brauer, J., & Linnala Eriksson, B. (2020). Blockchain’s Influence on Digital Marketing: An Exploratory Study Examining Blockchain in Relation to Big Data and Digital Marketing. DIVA. Retrieved from http://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1446822
12. Järvekülg, M., Ibrus, I., & Rohn, U. (2023). Shifting from Web2 to Web3: The Adaptive Creator Experiences on Blockchain-Based Video-Sharing and Streaming Platforms. Convergence, 9(13548565231214184).
13. Khan, H., & Kushwah, K. K. (2021). Blockchain and the Future of Digital Marketing. In Blockchain Technology and Applications for Digital Marketing (pp. 250–275). IGI Global.
14. Loyyal. (2024, March 30). Retrieved from https://loyyal.com/
15. Rabby, F., Chimhundu, R., & Hassan, R. (2022). Blockchain Technology Transforms Digital Marketing by Growing Consumer Trust. Transform. Through Blockchain Technol., 265–289.
16. RTFKT. (2024, March 30). Retrieved from https://rtfkt.com/
17. SmartMedia Technologies. (2024, March 30). Retrieved from https://www.smartmediatech.io/
18. Zipdo. (2024, March 30). Essential Blockchain In Marketing Statistics In 2024. Retrieved from https://zipdo.co/statistics.
Пристатейна бібліографія
1. Мороз О., Збираник О., Гайкова Т. Креативна реклама як інструмент цифрових маркетингових технологій. Вісник КрНУ імені Михайла Остроградського. Кременчук: КрНУ, 2022. Вип. 6 (137). С. 93–98. DOI: 10.32782/1995-0519.2023.1.13
2. Adidas Metaverse. Available at: https://www.adidas.com/metaverse (Дата зверненння: 01.03 2024).
3. BitClave. Available at: https://ua.linkedin.com/company/bitclave (Дата зверненння: 30.03.2024).
4. Brave. Available at: https://brave.com/ (Дата зверненння: 30.03.2024).
5. Covalent. How Nike won with NFTs. Available at: https://www.covalenthq.com/blog/how-nike-won-with-nfts/ (Дата зверненння: 28.03.2024).
6. Finance online. 51 Critical Blockchain Statistics: 2024 Data Analysis & Market Share. URL: https://financesonline.com/blockchain-statistics/ (дата звернення: 30.03.2024).
7. Forbes. Cybersecurity Stats: Facts and Figures You Should Know. URL: https://www.forbes.com/advisor/education/it-and-tech/cybersecurity-statistics/ (Дата зверненння: 30.03.2024).
8. Garg, Sachin; Gupta, Sachin; Gupta, Bhoomi. Impacts of Blockchain on Digital Marketing. In: Intelligent Sustainable Systems: Selected Papers of WorldS4 2021. Vol. 1. Springer Singapore, 2022, pp. 209-217.
9. IBM. Available at: https://www.ibm.com/us-en (Дата зверненння: 30.03.2024).
10. Influencer Marketing Hub. Everything You Need to Know About Blockchain Marketing. URL: https://influencermarketinghub.com/blockchain-marketing/ (Дата звернення: 30.03.2024).
11. J. Brauer, B. Linnala Eriksson, Blockchain’s influence on digital marketing: An exploratory study examining Blockchain in relation to big data and digital marketing, in DIVA, 2020. URL: http://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1446822 (Дата звернення: 30.03.2024).
12. Järvekülg M, Ibrus I, Rohn U. Shifting from Web2 to Web3: The adaptive creator experiences on blockchain-based video-sharing and streaming platforms. Convergence. 2023 Nov 9:13548565231214184.
13. Khan, Hameed; Kushwah, Kamal Kumar. Blockchain and the Future of Digital Marketing. In: Blockchain Technology and Applications for Digital Marketing. IGI Global, 2021, pp. 250-275.
14. Loyyal. Available at: https://loyyal.com/ (Дата зверненння: 30.03.2024).
15. Rabby, F.; Chimhundu, R.; Hassan, R. Blockchain Technology Transforms Digital Marketing by Growing Consumer Trust. Transform. Through Blockchain Technol. 2022, 265–289.
16. RTFKT. Available at: https://rtfkt.com/ (Дата зверненння: 30.03.2024).
17. SmartMedia Techologies. Available at: https://www.smartmediatech.io/ (Дата зверненння: 30.03.2024).
18. Zipdo. Essential Blockchain In Marketing Statistics In 2024. URL: https://zipdo.co/statistics/blockchain-in-marketing/ (Дата зверненння: 30.03.2024).
Copyright (c) 2024 О. В. Мороз, К. Б. Ляшенко, М. П. Коваленко