DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2024.11(44).145-156

Цифрові технології управління ланцюгом постачань та підвищення конкурентного потенціалу виробничого підприємства

М.С. Кравченко, В.М. Погорелов, А.С. Будагян

Про авторів

М.С. Кравченко, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри транспортного менеджменту і логістики, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна, ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2185-178X, e-mail: kravchenko.maryna@gmail.com

В.М. Погорелов, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0009-0001-9369-160X, e-mail: pohorelov.valerij@gmail.com

А.С. Будагян, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна ORCID: https://orcid.org/0009-0005-2899-0071, e-mail: arsenbudagyan@gmail.com

Анотація

Статтю присвячено дослідженню впливу управління ланцюгами постачань на конкурентний потенціал корпорацій. Метою публікації є вивчення напрямів впливу цифрових технологій управління ланцюгами постачань на підвищення конкурентного потенціалу сучасного виробничого підприємства. У процесі дослідження проводиться аналіз альтернативних точок зору представників різних наукових шкіл щодо технологій управління ланцюгами постачань, наводиться авторське визначення сутності, мети та особливостей управління ланцюгами постачань виробничої корпорації в умовах розгортання цифрової економіки, наводиться характеристика стратегій управління ланцюгами постачань в цілому та її окремих елементів, визначаються особливості управління ланцюгами постачань в умовах застосування цифрових технологій ведення електронного бізнесу, ідентифікуються драйвери впливу технологій електронного управління ланцюгами постачань на підвищення конкурентного потенціалу корпорації в умовах цифрової економіки 4.0, визначаються перспективи подальших досліджень. Ланцюги постачань визначено як сукупність матеріальних, інформаційних та грошових потоків ланцюга створення вартості кінцевого продукту корпорації, що здійснюються на рівні первинних (базових) та вторинних (допоміжних) факторів формування споживчої цінності з метою задоволення потреб споживачів як соціальної мети здійснення постачань продукції. Досліджуються особливості здійснення послідовності бізнес-операцій процесу “замовлення – оплата” в ланцюгу постачань, трирівневої системи модулів програмного забезпечення процесу управління ланцюгами постачань, розширення функцій E-SCM у порівнянні з E-Procurement. Деталізуються фактори формування конкурентного потенціалу корпорації за рахунок прискорення часу формування вартості продукції, скорочення часу виходу на ринок, підвищення якості виконання бізнес-процесів, драйверів гнучкості у здійсненні поставок за рахунок використання сучасних IT-систем, у тому числі корпоративної платформи APS. Розглядаються атрибути ланцюга поставок, що дозволяють досягати додаткових конкурентних переваг – ринкової вигоди, внутрішніх переваг для корпорації, переваг для постачальників підприємства.

Ключові слова

цифрова економіка, виробнича корпорація, ланцюги постачань, трансформація бізнес-процесів, ланцюги формування вартості

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Ebel, B. (2009). Produktionwirtschafft. Olfert K. (Ed.). Ludwigshafen (Rhein): Friedrich Kiehl Verlag GmbH [In German].

2. Eßig, M., Hoffmann, E., & Stölzle, W. (2013). Supply Chain Managemen. München: Verlag Franz Vahlen [In German].

3. Hoffmann, E., & Steiger F. (2020). Beschaffungskompetenzen 4.0. Berufsbilder im Zeitalter des digitalisierten Einkaufs.. Springer Gabriel GmbH. [In German].

4. Jung, B., Schweisser, S., & Wappis, J. (2021). Qualitätssicherung im Produktionsprozesse. Kamiske G.F. (Ed.). München: Carl Hanser Verlag [In German].

5. Kollmann, T. (2019). Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Digitalen Wirtschaft. Wiesbaden: Springer Gabler [In German].

6. Präuer, A. (2017). Strategisches Beschaffungsmanagement. Moderne Wertschöpfungsstrukturen in global agierenden. München: Verlag Franz Vahlen [In German].

7. Hartel, D. (Ed.). (2019). Projectmanagement in Logistik und Supply Chain Management. Praxisleitfaden mit Beispielen aus Industrie, Handel und Dienstleistung. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH. [In German].

8. Schuster, N. (2020). Digitalisierung im Marketing und Vertrieb. Richtige Strategien entwickeln und Potenziale der Digitalisierung für mehr Umsatz nutzen. München, Stuttgart: Haufe Group [In German].

9. Koether, R. (Ed.). (2011). Taschenbuch der Logistik. Leipzig: Fachbuch Verlag Leipzig im Carl Hanser Verlag [In German].

10. Thaler, K. (2020). Logistik. Berlin: Berliner Wissenschafts-Verlag [In German].

11. Werner, H. (2020). Supply Chain Management. Grundlagen, Strategien, Instrumente und Controlling. Wiesbaden: Springer Vieweg [In German].

Пристатейна бібліографія

1. Ebel B. Produktionwirtschafft. 9., vollständig überarbeitete Auflage / Olfert K. (Hrsg) Ludwigshafen (Rhein): Friedrich Kiehl Verlag GmbH, 2009. 495 p.

2. Eßig M., Hoffmann E., Stölzle W. Supply Chain Management. München: Verlag Franz Vahlen, 2013. 515 p.

3. Hoffmann E., Steiger F. Beschaffungskompetenzen 4.0. Berufsbilder im Zeitalter des digitalisierten Einkaufs. Berlin: Springer Gabriel GmbH. Deutschland, 2020. 189 p.

4. Jung B., Schweisser S., Wappis J. Qualitätssicherung im Produktionsprozesse. 2. Auflage / Kamiske G.F., Hrsg. München: Carl Hanser Verlag, 2021. 127 p.

5. Kollmann T. E-Business. Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Digitalen Wirtschaft. 7. Auflage. Wiesbaden: Springer Gabler, 2019. 1016 p.

6. Präuer A. Strategisches Beschaffungsmanagement. Moderne Wertschöpfungsstrukturen in global agierenden Industrieunternehmen. München: Verlag Franz Vahlen, 2017. 515 p.

7. Projectmanagement in Logistik und Supply Chain Management. Praxisleitfaden mit Beispielen aus Industrie, Handel und Dienstleistung. 2., Auflage / Hartel D., Hrsg. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, 2019. 401 p.

8. Schuster N. Digitalisierung im Marketing und Vertrieb. Richtige Strategien entwickeln und Potenziale der Digitalisierung für mehr Umsatz nutzen. Freiburg, München, Stuttgart: Haufe Group, 2020. 274 p.

9. Taschenbuch der Logistik / Koether R. (Hrsg). Leipzig: Fachbuch Leipzig Verlag im Carl Hanser Verlag. 2011. 614 p.

10. Thaler K. Logistik. 2., überarbeitete Auflage. Berlin: Berliner Wissenschafts-Verlag, 2020. 254 p.

11. Werner H. Supply Chain Management. Grundlagen, Strategien, Instrumente und Controlling. 7. Auflage. Wiesbaden: Springer Vieweg, 2020. 597 p.


Copyright (c) 2024 М.С. Кравченко, В.М. Погорелов, А.С. Будагян