DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2024.11(44).84-93
Соцмедіа як інструмент для політики просування та комунікації з споживачами
Про авторів
В.В. Голуб, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, Університет митної справи та фінансів, м. Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3793-9583, e-mail: Vladislav.golub.20@gmail.com
Анотація
У статті розглядається використання соціальних медіа вітчизняними компаніями для спілкування зі споживачами та потенційними клієнтами. Виокремлено переваги їх використання, такі як низька вартість, простота та швидкість аналізу аудиторії, а також адаптація продуктів і послуг до потреб споживання людей. В умовах соціальної інформатизації мережа Інтернет відкриває безліч можливостей використання різних маркетингових інструментів для впливу на споживачів і просування продукції. Останніми роками соціальні медіа відіграли важливу роль у встановленні ефективних взаємовідносин між користувачами мережі Інтернет, у передаванні та обміні даними. Проте, не вся інформація в Інтернеті використовується повною мірою. Соціальні медіа допомагають змінити суспільний дискурс та надають платформу для формування маркетингової політики на найрізноманітніших ринках ведення підприємницької діяльності. У зв'язку з цим компаніям слід звернути на них особливу увагу.
Підприємства, новинні журнали та медіа-компанії дедалі частіше прагнуть використовувати соціальні медіа у своїх маркетингових комунікаціях для аналізу тенденцій й прогнозування майбутніх подій. Адже це ефективний маркетинговий інструмент, що дає змогу охопити широку аудиторію. Крім того, вони можуть істотно вплинути на формування думки користувачів про компанію, продукт або бренд. Сьогодні більшість підприємств створюють власні сайти і спільноти в багатьох популярних соціальних медіа, за допомогою яких взаємодіють зі своєю цільовою аудиторією. Водночас, хоча Інтернет є невід'ємною частиною економічної діяльності, не всі підприємства ефективно використовують інструменти соціальних медіа.
У статті розкривається поняття «соціальні медіа», систематизується та демонструється їхні можливості. Розкрито проблеми, що вирішуються за допомогою маркетингу в соціальних медіа. У статті також представлено список найпопулярніших серед українців соціальних медіа, які бізнес може використовувати для спілкування зі споживачами, та наведені дослідження, які підкреслюють популярність кожного представленого майданчика.
Ключові слова
соціальні медіа, маркетинг, просування, комунікація, маркетингова політика, підприємницька діяльність
Повний текст:
PDF
Посилання
1. Alyoshina T. V., Kozenkov D. E., & Salo M. D. (2022). Content marketing as a modern element of a company's marketing strategy. Ekonomichnyi visnyk. 79. 59–68 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.33271/ebdut/79.059
2. Boiko V., Osadchyi A., & Boiko L. (2021). Social networks as a promising trend in business promotion of entrepreneurial activity. Visnyk Khersonskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu, 2, 178–185 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2021.2.22
3. Lavryk V., & Tiahunova M. (2023). Analysis of effective promotion strategies for an instagram store for successful business. Systemy ta tekhnolohii, 1 (65), 46–52 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/2521-6643-2023.1-65.6
4. Petrishyna T., Nemyrovska O., & Losheniuk O. (2022). Marketing communications in the conditions of digitalization: current trends in the use of social networks. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Internauka», 12 (68), 55-62 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-12-8488
5. Ilko Kucheriv Democratic Initiatives Foundation. Post-war recovery of Ukraine and media consumption: a nationwide sociological survey. https://dif.org.ua/article/povoenne-vidnovlennya-ukraini-ta-mediaspozhivannya-zagalnonatsionalne-sotsiologichne-opituvannya
6. Polova L., Humeniuk H., Tkachivska I., & Humenyuk A. (2022). Social networks as a mean for promoting the tourist product in Ukraine. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava. 2 (27), 15-24 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.33108/sepd2022.nom2.015
7. Tertychna Y., Liubka M., & Leonova S. (2023). Promotion on tiktok: features and effective utilization of the platform. Ekonomika ta suspilstvo. 58 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-40
8. Mostova A. (2022). Current trends and features of business promotion in social media. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia. 3 (36) [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/easterneurope.36-12
9. Gradus. How actively do Ukrainians spend money online and on what? https://gradus.app/uk/open-reports/how-actively-do-ukrainians-spend-money-online-and-what-exactly/
10. Cherniavska O. (2023). Developing a strategy for the promotion of goods and services in social networks. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia. 3 (40) [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/easterneurope.40-14
Пристатейна бібліографія
1. Альошина Т., Козенков Д., Сало М. Контент-маркетинг як сучасний елемент маркетингової стратегії підприємства. Економічний вісник. 2022. № 3. С. 59-68. URL: https://doi.org/10.33271/ebdut/79.059 (дата звернення: 10.04.2024).
2. Бойко В. О., Осадчий А. А., Бойко Л. О. Соціальні мережі – перспективний напрям просування бізнесу у підприємницькій діяльності. Вісник Херсонського національного технічного університету. 2021. (2) С. 178–185. URL: https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2021.2.22 (дата звернення: 08.04.2024).
3. Лаврик В. Р., Тягунова М. Ю. Аналіз стратегій ефективного просування instagram-магазину для успішного бізнесу. Системи та технології. 2023. № 1 (65) С. 46–52. URL: https://doi.org/10.32782/2521-6643-2023.1-65.6 (дата звернення: 08.04.2024).
4. Петрішина Т., Немировська О., Лошенюк О. Маркетингові комунікації в умовах цифровізації: актуальні тенденції використання соціальних мереж. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». 2022. № 12. С. 55-62. URL: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-12-8488 (дата звернення: 08.04.2024).
5. Повоєнне відновлення України та медіаспоживання: загальнонаціональне соціологічне опитування. Фонд «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва. URL: https://dif.org.ua/article/povoenne-vidnovlennya-ukraini-ta-mediaspozhivannya-zagalnonatsionalne-sotsiologichne-opituvannya (дата звернення: 08.04.2024).
6. Польова Л., Гуменюк Г., Ткачівська І., Гуменюк А. Соціальні мережі як засіб просування туристичного продукту в Україні. Соціально-економічні проблеми і держава. 2022. № 2 (27) С. 15-24. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22plvpvu.pdf (дата звернення: 08.04.2024).
7. Тертична Ю., Любка М., Леонова С. Просування в tik tok: особливості та ефективне використання даного майданчика. Економіка та суспільство. 2023. № 58. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-40 (дата звернення: 08.04.2024).
8. Мостова А. Сучасні тенденції та особливості просування бізнесу у соціальних мережах. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2022. № 3 (36) С. 76-82. URL: https://doi.org/10.32782/easterneurope.36-12 (дата звернення: 08.04.2024).
9. Наскільки активно українці витрачають гроші в інтернеті й на що саме? Gradus. URL: https://gradus.app/uk/open-reports/how-actively-do-ukrainians-spend-money-online-and-what-exactly/ (дата звернення: 12.04.2024).
10. Чернявська О. Формування стратегії просування товарів та послуг у соціальних мережах. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2023. № 3 (40) С. 86-90. URL: https://doi.org/10.32782/easterneurope.40-14 (дата звернення: 10.04.2024).
Copyright (c) 2024 В.В. Голуб
Соцмедіа як інструмент для політики просування та комунікації з споживачами
Про авторів
В.В. Голуб, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, Університет митної справи та фінансів, м. Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3793-9583, e-mail: Vladislav.golub.20@gmail.com
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1. Alyoshina T. V., Kozenkov D. E., & Salo M. D. (2022). Content marketing as a modern element of a company's marketing strategy. Ekonomichnyi visnyk. 79. 59–68 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.33271/ebdut/79.059
2. Boiko V., Osadchyi A., & Boiko L. (2021). Social networks as a promising trend in business promotion of entrepreneurial activity. Visnyk Khersonskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu, 2, 178–185 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2021.2.22
3. Lavryk V., & Tiahunova M. (2023). Analysis of effective promotion strategies for an instagram store for successful business. Systemy ta tekhnolohii, 1 (65), 46–52 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/2521-6643-2023.1-65.6
4. Petrishyna T., Nemyrovska O., & Losheniuk O. (2022). Marketing communications in the conditions of digitalization: current trends in the use of social networks. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Internauka», 12 (68), 55-62 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-12-8488
5. Ilko Kucheriv Democratic Initiatives Foundation. Post-war recovery of Ukraine and media consumption: a nationwide sociological survey. https://dif.org.ua/article/povoenne-vidnovlennya-ukraini-ta-mediaspozhivannya-zagalnonatsionalne-sotsiologichne-opituvannya
6. Polova L., Humeniuk H., Tkachivska I., & Humenyuk A. (2022). Social networks as a mean for promoting the tourist product in Ukraine. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava. 2 (27), 15-24 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.33108/sepd2022.nom2.015
7. Tertychna Y., Liubka M., & Leonova S. (2023). Promotion on tiktok: features and effective utilization of the platform. Ekonomika ta suspilstvo. 58 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-40
8. Mostova A. (2022). Current trends and features of business promotion in social media. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia. 3 (36) [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/easterneurope.36-12
9. Gradus. How actively do Ukrainians spend money online and on what? https://gradus.app/uk/open-reports/how-actively-do-ukrainians-spend-money-online-and-what-exactly/
10. Cherniavska O. (2023). Developing a strategy for the promotion of goods and services in social networks. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia. 3 (40) [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32782/easterneurope.40-14
Пристатейна бібліографія
1. Альошина Т., Козенков Д., Сало М. Контент-маркетинг як сучасний елемент маркетингової стратегії підприємства. Економічний вісник. 2022. № 3. С. 59-68. URL: https://doi.org/10.33271/ebdut/79.059 (дата звернення: 10.04.2024).
2. Бойко В. О., Осадчий А. А., Бойко Л. О. Соціальні мережі – перспективний напрям просування бізнесу у підприємницькій діяльності. Вісник Херсонського національного технічного університету. 2021. (2) С. 178–185. URL: https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2021.2.22 (дата звернення: 08.04.2024).
3. Лаврик В. Р., Тягунова М. Ю. Аналіз стратегій ефективного просування instagram-магазину для успішного бізнесу. Системи та технології. 2023. № 1 (65) С. 46–52. URL: https://doi.org/10.32782/2521-6643-2023.1-65.6 (дата звернення: 08.04.2024).
4. Петрішина Т., Немировська О., Лошенюк О. Маркетингові комунікації в умовах цифровізації: актуальні тенденції використання соціальних мереж. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». 2022. № 12. С. 55-62. URL: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-12-8488 (дата звернення: 08.04.2024).
5. Повоєнне відновлення України та медіаспоживання: загальнонаціональне соціологічне опитування. Фонд «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва. URL: https://dif.org.ua/article/povoenne-vidnovlennya-ukraini-ta-mediaspozhivannya-zagalnonatsionalne-sotsiologichne-opituvannya (дата звернення: 08.04.2024).
6. Польова Л., Гуменюк Г., Ткачівська І., Гуменюк А. Соціальні мережі як засіб просування туристичного продукту в Україні. Соціально-економічні проблеми і держава. 2022. № 2 (27) С. 15-24. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22plvpvu.pdf (дата звернення: 08.04.2024).
7. Тертична Ю., Любка М., Леонова С. Просування в tik tok: особливості та ефективне використання даного майданчика. Економіка та суспільство. 2023. № 58. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-40 (дата звернення: 08.04.2024).
8. Мостова А. Сучасні тенденції та особливості просування бізнесу у соціальних мережах. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2022. № 3 (36) С. 76-82. URL: https://doi.org/10.32782/easterneurope.36-12 (дата звернення: 08.04.2024).
9. Наскільки активно українці витрачають гроші в інтернеті й на що саме? Gradus. URL: https://gradus.app/uk/open-reports/how-actively-do-ukrainians-spend-money-online-and-what-exactly/ (дата звернення: 12.04.2024).
10. Чернявська О. Формування стратегії просування товарів та послуг у соціальних мережах. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2023. № 3 (40) С. 86-90. URL: https://doi.org/10.32782/easterneurope.40-14 (дата звернення: 10.04.2024).
Copyright (c) 2024 В.В. Голуб