DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2024.11(44).120-126

Цифрові технології як чинник сталого розвитку туристичної освіти

Ю.Ю. Д’яченко

Про авторів

Ю.Ю. Д’яченко, професор, доктор економічних наук, професор, Київська школа економіки, Київ, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6580-8874, e-mail: y.dyachenko@i.ua

Анотація

Метою дослідження є визначення передумов для забезпечення якості туристичної освіти та заохочення можливостей навчання впродовж життя, необхідних в умовах економіки знань. У статті розглядаються можливості використання цифрових технологій для навчання студентів та розвитку людських ресурсів у сфері туристичної освіти. Одним з шляхів досягнення Цілей сталого розвитку ООН з забезпечення всеосяжної та справедливої якісної освіти та сприяння можливостям навчання протягом усього життя є розширення можливостей навчання за допомогою технологій, що забезпечують підтримку прийняття рішень в управлінні навчанням та освітою. Традиційний підхід до освіти, який надає «тверді навички» і готує до однієї роботи в житті, потребує змін. Тому ми повинні передбачати будь-які майбутні зміни на робочому місці в туристичній компанії під час передачі знань студентам, формування їхніх навичок та вмінь. Важливим аспектом підготовки до взаємодії людини та програмно-апаратних акторів є створення та опанування в процесі навчання певних моделей дійсності через туристичну освіту, яка формує необхідні навички та вміння. Одним із шляхів до цієї мети є введення в навчальні плани туристичних спеціальностей дисциплін з предметної області цифрових технологій. Розглядаючи дистанційне навчання в освіті, технології розвитку людських ресурсів та цифрові технології в освіті, можна зазначити, що найбільша перевага цифрових технологій – це можливість використання індивідуального підходу до здобувачів освіти, що дає враховувати їх психологічні особливості, що значно покращує якість оволодіння навчальним матеріалом, підвищує загальну ефективність навчання. Для підготовки до змін у середовищі ведення туристичного бізнесу, технологічному рівні виробництва ми пропонуємо оновлення освітніх програм у сфері туризму з акцентом на цифрові технології. Технології штучного інтелекту мають великий потенціал для покращення освіти в галузі туризму, але їх впровадження вимагає зваженого підходу. Важливо забезпечити баланс між технологічною підтримкою та розвитком особистих навичок студентів, щоб підготувати фахівців, здатних адаптуватися до викликів сучасної індустрії туризму. Використання великих мовних моделей в освіті у сфері туризму має значний потенціал для покращення навчального процесу, проте потребує обережного та відповідального підходу.

Ключові слова

інноваційна діяльність, інноваційний процес, інновація, новація

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Resolution A/RES/70/1, adopted by the UN General Assembly on September 25, 2015, “Transforming our world: The 2030 Agenda for Sustainable Development”. [in Ukrainian] https://documents-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N15/291/92/PDF/N1529192.pdf?OpenElement

2. Artificial Intelligence Enables Proficiency. https://chatbotslife.com/artificial-intelligence-enables-proficiency-44150873011c

3. Balula, A., Moreira, G., Moreira A., Kastenholz, E., Eusébio, C., & Breda, Z. (2019). Digital transformation in tourism education. Tourism in Southern and Eastern Europe, 5, 61–72.

4. Binytska, K. (2023). Features of digitalization in the process of professional training of specialists in the tourism industry. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 2(75), 53–60. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2023.2.6

5. Demir, M., & Demir, Ş.Ş. (2023). Incorporating artificial intelligence into tourism education at universities: opportunities and challenges. Scientific Collection “InterConf”, Vol. 181, 106-114.

6. Ivanov, S., & Soliman, M. (2023). Game of algorithms: ChatGPT implications for the future of tourism education and research, Journal of Tourism Futures, 9, 2, 214-221. https://doi.org/10.1108/JTF-02-2023-0038

7. Kahraman, O.C., & Alrawadieh, D.D. (2021). The impact of perceived education quality on tourism and hospitality students' career choice: The mediating effects of academic self-efficacy, Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 29. https://doi.org/10.1016/j.jhlste.2021.100333

8. Luhmann, N. (1995). Social Systems. Stanford. University Press, Stanford, CA

9. Nenkov, N., Petrova, M., Dyachenko, Y. Bondarenko, G., & Pustovit, V. (2017). Intelligent and Cognitive Technologies in Education of International Economic Relations Students and Human Resource Development: Methodology in Language Teaching and Distance Learning, European Journal of Sustainable Development, 6, 4, 353-360.

10. Petrova, M., Buzko, I., & Dyachenko, Y. (2018). Cognitive, intelligence technologies and economic foundations of teaching of international economic relations and tourism. 17th International Scientific Conference Engineering for rural development, 17, Jelgava, Latvia, 1102-1106.

11. Petrova, M., Minchev, N., & Dyachenko, Y. (2016). Modern Information Technologies As An Opportunity For Development And Integration Of Innovative Small And Medium Enterprises In Clusters. International Balkan and Near Eastern Social Sciences Conference Series: Proceedings of IBANESS Conference Series, University of Agribusiness and Rural Development, Plovdiv, Bulgaria, 499-505.

12. Sulasmini, N.M.A., & Arcana, K.T.P. (2021). Tourism Management Students' Perceptions on The Use of Moodle Applications in E-Learning. ELS Journal on Interdisciplinary Studies in Humanities, 4(4), 485-493. https://doi.org/10.34050/elsjish.v4i4.19093

Пристатейна бібліографія

1. Резолюція A/RES/70/1, схвалена Генеральною Асамблеєю ООН 25 вересня 2015 р. «Перетворення нашого світу: Порядок денний в області сталого розвитку на період до 2030 року». URL: https://documents-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N15/291/92/PDF/N1529192.pdf?OpenElement (дата звернення 10.05.2024).

2. Artificial Intelligence Enables Proficiency: вебсайт. URL: https://chatbotslife.com/artificial-intelligence-enables-proficiency-44150873011c (дата звернення 10.05.2024).

3. Balula, A., Moreira, G., Moreira A., Kastenholz, E., Eusébio, C., & Breda, Z. (2019). Digital transformation in tourism education. Tourism in Southern and Eastern Europe, 5, 2019, 61–72.

4. Binytska, K. Features of digitalization in the process of professional training of specialists in the tourism industry. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 2(75), 2023, 53–60. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2023.2.6.

5. Demir M., Demir Ş.Ş. Incorporating artificial intelligence into tourism education at universities: opportunities and challenges. Scientific Collection «InterConf», 2023, 181, 106-114.

6. Ivanov S., Soliman M. Game of algorithms: ChatGPT implications for the future of tourism education and research, Journal of Tourism Futures, 2023, Vol. 9 No. 2, pp. 214-221. https://doi.org/10.1108/JTF-02-2023-0038.

7. Kahraman O.C., Alrawadieh D.D. The impact of perceived education quality on tourism and hospitality students’ career choice: The mediating effects of academic self-efficacy, Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, Volume 29, 2021, https://doi.org/10.1016/j.jhlste.2021.100333.

8. Luhmann, N. Social Systems. Stanford. University Press, Stanford, CA, 1995.

9. Nenkov N., Petrova M., Dyachenko Y. Bondarenko G., Pustovit V. Intelligent and Cognitive Technologies in Education of International Economic Relations Students and Human Resource Development: Methodology in Language Teaching and Distance Learning. European Journal of Sustainable Development. 2017. Vol. 6, No. 4. Pp. 353-360.

10. Petrova M., Buzko I., Dyachenko Y. Cognitive, intelligence technologies and economic foundations of teaching of international economic relations and tourism // 17th International Scientific Conference “Engineering for rural development”. Proceedings, Vol. 17, May 23-25, 2018. Jelgava, Latvia. Pp. 1102-1106.

11. Petrova M., Minchev N., Dyachenko Y. Modern Information Technologies As An Opportunity For Development And Integration Of Innovative Small And Medium Enterprises In Clusters // International Balkan and Near Eastern Social Sciences Conference Series: Proceedings of IBANESS Conference Series, March 12-13, 2016. Plovdiv, Bulgaria: University of Agribusiness and Rural Development, 2016. Pp. 499-505.

12. Sulasmini N.M.A., Arcana K.T.P. Tourism Management Students’ Perceptions on The Use of Moodle Applications in E-Learning. ELS Journal on Interdisciplinary Studies in Humanities, 2021, 4(4), 485-493, https://doi.org/10.34050/elsjish.v4i4.19093.


Copyright (c) 2024 Ю.Ю. Д’яченко