DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2023.9(42).124-130

Оцінка інноваційного потенціалу підприємства

Р.С.Романчук, С.В. Человань, Т.С. Романчук

Про авторів

Р.С.Романчук, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна

С.В. Человань, – здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна

Т.С. Романчук, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, Центральноукраїнський національний технічний університет м. Кропивницький, Україна

Анотація

Стаття присвячена проблемі оцінки інноваційного потенціалу підприємства. Підприємство, яке працює на конкурентному ринку, повинно займатися розвитком свого інноваційного потенціалу. Інноваційний потенціал підприємства є складною категорією, яка включає велику кількість параметрів. Невизначеність багатьох з них, відсутність чітких формулювань, зрозумілих алгоритмів розрахунків приводить до того, що оцінка інноваційного потенціалу викликає проблеми і не завжди викликає довіру. Досліджено основні показники, за якими традиційно оцінюється інноваційний потенціал підприємства. Розглянуто методи оцінки, що використовуються при розрахунках інноваційного потенціалу. З’ясовано недоліки існуючих методик. Запропоновано власну методику, що базується на маркетингових засадах і полягає в розрахунках витрат і прибутків на одиницю продукції на кожному маркетинговому етапі. Прибуток розрахований як різниця між ціною і витратами дозволить оцінити кожну конкретну інновацію. Сума прибутків від інновацій дозволить оцінити інноваційний потенціал підприємства. Розроблена схема оцінки інновацій на підприємстві є простою і зрозумілою, не потребує експертних оцінок, складних розрахунків. Всю інформацію можна отримати з маркетингових звітів. Перевагою методики є доступність даних, які можна отримати з маркетингових і бухгалтерських звітів.

Ключові слова

потенціал, інновація, підприємство, розрахунок, методика, показник

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Bondarchuk, M.K. (2011). Kharakterystyka skladovykh innovatsijnoho potentsialu v systemi «innovatsii-finansy-vyrobnytstvo» [Characterization of the components of innovation potential in the system "innovation-finance-production"]. Modern problems of economics and management: Mizhnarodna naukovo–praktychna konferentsia (L'viv) –International Scientific and Practical Conference (pp. 197-198). L'viv: L'vivs'ka politekhnika [in Ukrainian].

2. Voronina, V.L., Ziukova, M.M. & Artemenko, A.Ye. (2020). Otsinka innovatsijnoho potentsial pidpryiemstva iak zasib efektyvnoho pravlinnia joho rozvytkom [Assessment of the innovative potential of the enterprise as a means of effective management of its development]. Ekonomichnyj prostir – Economic space. Issue 162, 57-62 [in Ukrainian].

3. Haievs'ka, L.M. (2017). Innovatsijnyj potentsial pidpryiemstva ta joho otsinka. Hlobal'ni ta natsional'ni problemy ekonomiky [Innovative potential of the enterprise and its assessment. Global and national problems of the economy]. Elektronne naukove fakhove vydannia. Mykolaivs'kyj natsional'nyj universytet im. V.O. Sukhomlyns'koho – Electronic scientific professional edition. Mykolaiv National University named after V.O. Sukhomlynsky, Issue 5, 192-196 [in Ukrainian].

4. Yefimova, S.A. & Hryn'ko, T.V. (2015). Metodychni pidkhody do otsinky innovatsijnoho potentsial pidpryiemstva sfery posluh [Methodical approaches to assessing the innovative potential of the service sector enterprise]. Visnyk Dnipropetrovs'koho natsional'noho universytetu imeni Olesia Honchara.Seriia Menedzhment innovatsij – Bulletin of OlesHonchar Dnipro National University. Series of Innovation Management. Issue 5, 30-37 [in Ukrainian].

5. Markina, I.A., Bil'ovs'ka, O.O. & Hanzhenko, D.O. (2017). Metodolohichni zasady potentsialu pidpryiemstva ta joho strukturyzatsiia [Methodological principles of enterprise potential and its structuring]. Visnyk Chernivets'koho torhovel'no-ekonomichnoho instytutu KNTEU. Seriia: Ekonomichni nauky – Bulletin of the Chernivtsi Trade and Economic Institute of KNTEU. Series: Economic sciences, Issue 4 (68), 108–119 [in Ukrainian].

6. Khmyzova, O.V. & Cysan, O.M. (2016). Napriamy rozvytku innovatsijnoho potentsialu pidpryiemstva [Directions of development of the innovative potential of the enterprise]. Naukovi pratsi. Ekonomika – Scientific works. Ekonomika, 273, 83–88 [in Ukrainian].

Пристатейна бібліографія

  1. Бондарчук М.К. Характеристика складових інноваційного потенціалу в системі «інновації-фінанси-виробництво». Сучасні проблеми економіки і менеджменту: тези доповідей Міжнародної науково – практичної конференції. Львів: Львівська політехніка. 2011. С.197-198.
  2. Вороніна В.Л., Зюкова М.М., Артеменко А.Є. Оцінка інноваційного потенціал підприємства як засіб ефективного правління його розвитком. Економічний простір. Випуск 162. 2020. С.57-62.
  3. Гаєвська Л.М. Інноваційний потенціал підприємства та його оцінка. Глобальні та національні проблеми економіки. Електронне наукове фахове видання. Миколаївський національний університет ім. В.О. Сухомлинського. Вип.5. 2017. С.192-196.
  4. Єфімова С.А. Гринько Т.В. Методичні підходи до оцінки інноваційного потенціал підприємства сфери послуг. Вісник Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара.Серія Менеджмент інновацій. Вип. 5. 2015. С.30-37.
  5. Маркіна І.А., Більовська О.О., Ганженко Д.О. Методологічні засади потенціалу підприємства та його структуризація. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту КНТЕУ. Серія: Економічні науки. 2017. Вип. 4 (68). С. 108–119.
  6. Хмизова О.В., Cисан О.М. Напрями розвитку інноваційного потенціалу підприємства. Наукові праці. Економіка. 2016. № 273. С. 83–88.

Copyright (c) 2023 Р.С.Романчук, С.В. Человань, Т.С. Романчук