DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2023.9(42).83-90

Управління креативністю персоналу в закладах індустрії гостинності

Г.Й. Островська, У.Є. Гузар

Про авторів

Г.Й. Островська, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри управління інноваційною діяльністю та сферою послуг, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, ОRCID: https://orcid.org/0000-0002-9318-2258, e-mail: h.ostrovska@gmail.com

У.Є. Гузар, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри готельного та ресторанного бізнесу, Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського, м. Львів, Україна, ОRCID: https://orcid.org/0000-0003-0004-1462, e-mail: ulyna1@ukr.net

Анотація

Стаття присвячена дослідженню поняття креативності персоналу у закладах індустрії гостинності в умовах сьогодення, аналізу характеристики креативності у літературних джерелах вітчизняних та зарубіжних учених, визначенні ключових умов успішності управління креативністю персоналу та розробці практичних сучасних підходів щодо управління креативністю персоналу у закладах індустрії гостинності. На основі складених наукових цілей даного дослідження, креативність розглядається як творчі здібності, як ознаку обдарованості, як творчий потенціал, закладений у кожній людині, що включає пізнавальну потребу, пороги реагування на новизну та нестандартні ситуації. Запропоновано виділяти креативність як невід’ємну якість із «soft skills» у працівників сфери гостинності адже людина з нестандартним мисленням і унікальними ідеями може бути успішною в цій галузі та допомагати своїм роботодавцям покращувати бізнес. Виділено, що ключовими умовами успішності управління креативністю персоналу у закладах індустрії гостинності є знання; креативне та критичне мислення; мотивація працівників до творчої, інтелектуальної діяльності. Запропоновані сучасні практичні підходи щодо управління креативністю персоналу у закладах індустрії гостинності, серед яких виділено інноваційний, маркетинговий та «стартап» підходи.

Ключові слова

управління креативністю, персонал, індустрія гостинності, сучасні підходи, маркетинг, «стартап»

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Huzar, U., Holod, A., Paska, M., Felenchak, Y,. & Fedoryshyna L. (2022). Stanovlennya industriyi hostynnosti yak chynnyka pidvyshchennya konkurentospromozhnosti natsionalʹnoyi ekonomiky [Establishment of the hospitality industry as a factor in increasing the competitiveness of the national economy]. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice – Financial and credit activity problems of theory and practice, 3, 208-215 [in Ukrainian].

2. Ostrovska, H.Y. (2021). Kreatyvnyy menedzhment yak dominanta innovatsiynykh pidpryyemstv [Creative management as dominant of innovative enterprises]. Sotsial'no-ekonomichni problemy i derzhava – Socio-economic problems and the state, 2 (25), 625-640. [in Ukrainian].

3. Ostrovska, H.Yo. (2022). Motyvuvannya personalu shchodo pidvyshchennya rivnya intelektualizatsiyi pratsi v umovakh novitnʹoyi upravlinsʹkoyi paradyhmy [Motivation of staff to increase the level of labor intellectualization in new management paradigm]. Review of transport economics and management – Review of transport economics and management, 7 (23), 156-167. [in Ukrainian]

4. Samoylenko, A.O., & Khrulʹkova K.A. (2021). Kreatyvnistʹ lyudsʹkoho kapitalu v hotelʹniy industriyi [Creativity of human capital in the hotel industry] . Ekonomika ta upravlinnia natsional'nym hospodarstvom – Ekonomika ta upravlinnya natsionalʹnym hospodarstvom, 32 (71), 3, 19-24. [in Ukrainian].

5. Ana McFee.( 2023). Why do creative people become Hospitality stars? hospitalityinsights.ehl.edu. Retrieved from https://hospitalityinsights.ehl.edu/hospitality-industry-needs-more-creative-people [in English].

6. Ayan, J. (2012). Creativity on Demand. managementconsultingnews.com. Retrieved from http://www.managementconsultingnews.com/interview-jordan-ayan/ [in English].

7. Cropley, A.J. (2005). Creativity in education and learning. London. academia.edu. Retrieved from https://www.academia.edu/10502641/Creativity_in_education [in English].

8. Greenwald, N., Bradford, A., Millman, F., & Taylor, P. (2018). Thinking for change: a resource center for critical and creative thinking and reflective practice. umb.edu. Retrieved from www.umb.edu/it/about/reports [in English].

9. Mega Asri Zona, Arif Adrian. (2020). Innovation and employee creativity in hospitality industry in West Sumatra. researchgate.net. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/340305147 [in English].

10. Ostrovska, H.Yo., Sherstiuk, R.P., Tsikh, H.V., Demianyshyn, V.H., & Danyliuk-Chernykh I.M. (2021). Conceptual Principles of Learning Organization Building. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 3, 167-172. [in English].

11. Team Stayflexi. Creativity: The Essential Ingredient For Success in Hospitality Industry. 2022. business.stayflexi.com. Retrieved from https://business.stayflexi.com/blog/creativity-the-essential-ingredient-for-success-in-hospitality-industry [in English].

12. Why do Creative People grow to be hospitality stars ? 2023. bngkolkata.com. Retrieved from https://bngkolkata.com/creative-people-grow-to-be-hospitality-stars/ [in English].

Пристатейна бібліографія

  1. Гузар У., Голод А., Паска М., Феленчак Ю., Федоришина Л. Cтановлення індустрії гостинності як чинника підвищення конкурентоспроможності національної економіки. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. 2022. Вип. 3 (44). С. 208-215. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.3.44.2022.3596.
  2. Островська Г. Креативний менеджмент як домінанта інноваційних підприємств. Соціально-економічні проблеми і держава. 2021. Вип. 2 (25). С. 625-640. DOI: https://doi.org/10.33108/sepd 2022.02.625.
  3. Островська Г. Й. Мотивування персоналу щодо підвищення рівня інтелектуалізації праці в умовах новітньої управлінської парадигми. Review of transport economics and management. 2022. №7(23). С. 156-167. DOI: https://doi.org/10.15802/rtem2022/268780.
  4. Самойленко А. О. Хрулькова К.А. Креативність людського капіталу в готельній індустрії. Економіка та управління національним господарством. 2021. Том 32 (71). № 3. С. 19-24. DOI: https://doi.org/10.32838/2523-4803/71-3-4.
  5. Ana McFee. Why do creative people become Hospitality stars? 2023. URL: https://hospitalityinsights.ehl.edu/hospitality-industry-needs-more-creative-people (дата звернення: 28.03.2023)
  6. Ayan J. Creativity on Demand, 2012. URL: http://www.managementconsultingnews.com/interview-jordan-ayan/ (дата звернення: 28.03.2023)
  7. Cropley A. J. Creativity in Education and Learning, 2005. URL: https://www.academia.edu/10502641/Creativity_in_education. (дата звернення: 28.03.2023)
  8. Greenwald N., Bradford A., Millman F., Taylor P. Thinking for Change: A Resource Center for Critical and Creative Thinking and Reflective Practice, 2018. URL: www.umb.edu/it/about/reports. (дата звернення: 28.03.2023)
  9. Mega Asri Zona, Arif Adrian. Innovation and Employee Creativity in Hospitality Industry in West Sumatra, 2020. URL: https://www.researchgate.net/publication/340305147_Innovation_and_Employee_ Creativity_in_Hospitality_Industry_in_West_Sumatra. (дата звернення: 28.03.2023)
  10. Ostrovska H., Sherstiuk R., Tsikh H., Demianyshyn V., Danyliuk-Chernykh I. Conceptual principles of learning organization bulding. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021. Вип. 3. С. 167-172. DOI: org/ https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/167.
  11. Team Stayflexi. Creativity: The Essential Ingredient For Success in Hospitality Industry, 2022. URL: https://business.stayflexi.com/blog/creativity-the-essential-ingredient-for-success-in-hospitality-industry. (дата звернення: 28.03.2023)
  12. Why do Creative People grow to be hospitality stars? 2023. URL: https://bngkolkata.com/creative-people-grow-to-be-hospitality-stars/ (дата звернення: 28.03.2023)

Copyright (c) 2023 Г.Й. Островська, У.Є. Гузар