DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2023.9(42).58-66

Інновації як визначальний фактор розвитку готельно-ресторанного бізнесу

Б.В. Дмитришин

Про авторів

Б.В. Дмитришин, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки та підприєництва, ОRCID: https://orcid.org/0000-0002-9519-0104,e-mail: dmitrishinbv@gmail.com

Анотація

У статті обґрунтовано роль та значимість інновацій у контексті сучасних умов розвитку готельно-ресторанного бізнесу. Проаналізовано вплив війни з Росією на готельно-ресторанне господарство України. Узагальнено та згруповано за принципом ключової спрямованості функції інновацій та інноваційних технологій в індустрії гостинності. Зосереджено увагу на важливості врахування теорії поколінь та передових digital-технологій під час розробки та впровадження інноваційних технологій у готельно-ресторанній галузі. Методологічною базою роботи виступали системний підхід, методи наукової абстракції, узагальнення, аналізу і синтезу. Застосування системного підходу обумовило необхідність формування відповідної термінологічної бази, а досліджувану реальність описувати через сукупність властивостей та характеристик. Методи наукової абстракції та узагальнення дозволили визначити питання, які потребують подальшого науково доопрацювання та вдосконалення, а синтезу – розробити систему практичних рекомендацій. Зроблено висновок щодо важливості врахування досвіду країн, які ефективно відбудовували індустрію гостинності після кризових ситуацій. Запропоновано практичні рекомендації щодо застосування інноваційних технологій у готельно-ресторанній індустрії. Визначено перспективи подальших досліджень, які полягають у визначенні впливу штучного інтелекту, розумних пристроїв, технологій IoT (Інтернету речей) на лояльність клієнтів, рівень витрат та ефективність роботи персоналу.

Ключові слова

інновації, готельно-ресторанний бізнес, фактор, розвиток

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Bezruchko L., Bilous S., & Fil M. (2023). Hotelne hospodarstvo Ukrainy v umovakh viiny: suchasnyi stan ta perspektyvy rozvytku [The hotel industry of Ukraine in the conditions of war: current state and prospects for development]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and society, 47. Retrieved from https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-43 [in Ukrainian].

2. Hostova lektsiia «Iak turystychnyi biznes krainy pratsiuie pid chas viiny» [Guest lecture «How the country's tourism business works during the war»]. Retrieved from https://nubip.edu.ua/node/117660 [in Ukrainian].

3. Danylenko-Kulchytska V.A. (2022). Vplyv viiny na hotelno-restorannyi biznes Ukrainy [The impact of the war on the hotel and restaurant business of Ukraine]. Industriia turyzmu i hostynnosti v Tsentralnii ta Skhidnii Yevropi - Tourism and hospitality industry in Central and Eastern Europe, 6, 19-23 [in Ukrainian].

4. Deiak B.S., & Kushnir N.O. (2022). Svitova hotelno-restoranna industriia v umovakh mizhnarodnoi konkurentsii [The global hotel and restaurant industry in conditions of international competition]. Efektyvna ekonomika - Effective economy, 12. Retrieved from https://doi.org/10.32702/2307-2105.2022.12.54 [in Ukrainian].

5. Zakharchenko P.V., & Zhvanenko S.A. (2013). Modeliuvannia popytu ta rozshyrenoho vyrobnytstva innovatsiinykh kurortno-rekreatsiinykh produktiv [Modeling demand and expanded production of innovative resort and recreation products]. Biznes Inform - Business Inform, 2, 64-68 [in Ukrainian].

6. Kaplina T.V., & Krasnomovets V.A. (2021). Innovatsii v systemi rozvytku pidpryiemstv hotelnoho hospodarstva [Innovations in the system of development of hotel enterprises]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii - Entrepreneurship and innovation, 16, 63-66 [in Ukrainian].

7. Lysiuk T.V., Tereshchuk O.S., & Pasichnyk M.P. (2022). Innovatsiini tekhnolohii u hotelno-restorannomu hospodarstvi [Innovative technologies in the hotel and restaurant industry]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and society, 40. Retrieved from https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-11 [in Ukrainian].

8. Maksymenko O.R., & Krasnozhon S.V. (2020). Innovatsiini tekhnolohii u turystychnomu ta hotelno-restorannomu biznesi [Innovative technologies in the tourist and hotel-restaurant business]. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho kooperatyvnoho torhovelno-ekonomichnoho instytutu - Collection of scientific papers of the Khmelnytskyi Cooperative Trade and Economic Institute, 16, 252-261 [in Ukrainian].

9. Paska M.Z., Radzimovska O.V., Huzenko I.I., Huzenko A.Yu., & Kholiavka V.Z. (2022). Innovatsii v hotelno-restorannii industrii [Innovations in the hotel and restaurant industry]. Humanities Studies, 12(89), 153-159 [in Ukrainian].

10. Smachna reputatsiia Ukrainy. Suspilno-politychne vydannia «Hrinchenko inform» [Delicious reputation of Ukraine. Socio-political publication «Grinchenko inform»]. Retrieved from http://grinchenko-inform.kubg.edu.ua/smachna-reputatsiya-ukrayiny/#.ZHYcWc5BxPY [in Ukrainian].

11. Chukhrai N. (2002). Formuvannia innovatsiinoho potentsialu pidpryiemstva: marketynhove i lohistychne zabezpechennia [Formation of the innovative potential of the enterprise: marketing and logistics support]. Lviv: Natsionalnyi universytet «Lvivska politekhnika» [in Ukrainian].

12. Radisson Blu Iveria Hotel, Tbilisi City Centre. Radisson Hotels. radissonhotels.com. Retrieved from https://www.radissonhotels.com/en-us/hotels/radisson-blu-tbilisi [in English].

Пристатейна бібліографія

  1. Безручко Л., Білоус С., Філь М. Готельне господарство України в умовах війни: сучасний стан та перспективи розвитку. Економіка та суспільство. 2023. № 47. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-43 (дата звернення: 10.05.2023).
  2. Гостьова лекція «Як туристичний бізнес країни працює під час війни». URL: https://nubip.edu.ua/node/117660 (дата звернення: 10.05.2023).
  3. Даниленко-Кульчицька В.А. Вплив війни на готельно-ресторанний бізнес України. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2022. № 6. С. 19–23.
  4. Деяк Б.С., Кушнір Н.О. Світова готельно-ресторанна індустрія в умовах міжнародної конкуренції. Ефективна економіка. 2022. № 12. URL: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2022.12.54 (дата звернення: 11.05.2023).
  5. Захарченко П.В., Жваненко С.А. Моделювання попиту та розширеного виробництва інноваційних курортно-рекреаційних продуктів. Бізнес Інформ. 2013. № 2. С. 64–68.
  6. Капліна Т.В., Красномовець В.А. Інновації в системі розвитку підприємств готельного господарства. Підприємництво та інновації. 2021. № 16. С. 63–66.
  7. Лисюк Т.В., Терещук О.С., Пасічник М.П. Інноваційні технології у готельно-ресторанному господарстві. Економіка та суспільство. 2022. № 40. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-11 (дата звернення: 11.05.2023).
  8. Максименко О.Р., Красножон С.В. Інноваційні технології у туристичному та готельно-ресторанному бізнесі. Збірник наукових праць Хмельницького кооперативного торговельно-економічного інституту. Хмельницький, 2020. № 16. С. 252–261.
  9. Паска М.З., Радзімовська О.В., Гузенко І.І., Гузенко А.Ю., Холявка В.З. Інновації в готельно-ресторанній індустрії. Humanities Studies. 2022. № 12 (89). С. 153–159.
  10. Смачна репутація України. Суспільно-політичне видання «Грінченко інформ». URL: http://grinchenko-inform.kubg.edu.ua/smachna-reputatsiya-ukrayiny/#.ZHYcWc5BxPY (дата звернення: 10.05.2023).
  11. Чухрай Н. Формування інноваційного потенціалу підприємства: маркетингове і логістичне забезпечення : монографія. Львів : Національний університет «Львівська політехніка», 2002. 315 с.
  12. Radisson Blu Iveria Hotel, Tbilisi City Centre. Radisson Hotels. URL: https://www.radissonhotels.com/en-us/hotels/radisson-blu-tbilisi (дата звернення: 11.05.2023).

Copyright (c) 2023 Б.В. Дмитришин