DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2021.7(40).62-69

Аналіз конкурентоспроможності товару при виборі цільового ринку

Л.А. Коваль, С.А. Романчук, В.В. Голуб

Про авторів

Л.А. Коваль, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0256-1621, e-mail: licinio@ukr.net

С.А. Романчук, доцент, кандидат технічних наук, доцент кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0204-6059, е-mail: licinio@ukr.net

В.В. Голуб, магістр кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3793-9583, e-mail: vladislav.golub.20@gmail.com

Анотація

Метою статті є дослідження аналізу конкурентоспроможності товару при виборі цільового ринку на сучасному етапі розвитку вітчизняної економіки, як одного з головних принципів становлення на економічному ринку. Для цього досліджено теоретичні та методологічні аспекти аналізу конкурентоспроможності. Для досягнення цілі потрібно вирішити наступні задачі: охарактеризувати поняття та сутність конкурентоспроможності, описати актуальні методи аналізу конкурентоспроможності. Доведено, що для визначення конкурентоздатності необхідно враховувати більшу кількість маркетингових показників (маркетингових параметрів), або ж для вибору найкращого для них. Обґрунтовано, що в подальшому важливо розробити класифікацію маркетингових параметрів, методи їх оцінки, рекомендації по оцінці кожного. Поява маркетингового критерію при оцінці конкурентоспроможності дозволить більш точно розрахувати показник конкурентоспроможності, виявити переваги товару на ринку.

Ключові слова

конкурентоспроможність, вибір цільового ринку, аналіз конкурентоспроможності продукції, оцінка конкурентоспроможності продукції, маркетингові параметри

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Blons'ka, V.І., & Depa, N.T. (2010). Porivnial'na kharakterystyka metodiv otsinky konkurentospromozhnosti produktsii [Comparative characteristics of methods for assessing the competitiveness of products]. Kyiv [in Ukrainian].

2. Borodkіna, N.O. (2015). Marketynh [Marketing]. Kyiv: Kondor [in Ukrainian].

3. Garkavenko, S.S. (2012). Marketynh [Marketing]. Kyiv [in Ukrainian].

4. Galjantich, M.K., Grudnic'ka, S.M., & Mіhatulіna, O.M. et al. (2015). Gospodars'ke pravo Ukraїni [Commercial law of Ukraine]. Kyiv [in Ukrainian].

5. Zakon Ukrainy Pro zakhyst prav spozhyvachiv vid 12.05.1991 № 1023-XII [Law of Ukraine on Consumer Protection of 12.05.1991 № 1023-XII] (n.d.). [in Ukrainian].

6. Klimenko, S.M. (2016). Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [Enterprise competitiveness management]. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].

7. Krykavs'kyj, Ye.V., & Chuhraj, N.І. (2014). Industrial marketing. (2d ed.). L'vіv.

8. Lіfic', І.M. (2019). Competitiveness of goods and services. (2d ed.). Kyiv.

9. Luk’janec', T.І. (2013). Reklamnyj menedzhment [Advertising management]. Kyiv [in Ukrainian].

10. Prodіus, Ju.І. (2019). Formuvannia systemy zabezpechennia konkurentospromozhnosti promyslovosti [Formation of a system to ensure the competitiveness of industry]. Odesa: Astroprint [in Ukrainian].

11. Tkachenko, T.І., & Gavriljuk, S.P. (2011). Problemy rozvytku konkurentsii na turystychnomu rynku Ukrainy: teoretychni ta praktychni aspekty [Problems of competition development in the tourist market of Ukraine: theoretical and practical aspects]. Gromads'ke harchuvannja і turistichna іndustrіja u rinkovih umovah: zb. nauk. prac' – Catering and tourism industry in market conditions: Coll. Science. Work, 4-15. Kyiv [in Ukrainian].

12. Hruckij, V.E. (2020). Problemy upravlenija pri kapitalizme [Problems of management under capitalism]. Dnіpro [in Russian].

13. Kendrick, J.W. (1984). Improving company productivity; Handb. With Case studies. London: Johns Hopkins univ. press [in English].

Пристатейна бібліографія

  1. Блонська В.І., Депа Н.Т. Порівняльна характеристика методів оцінки конкурентоспроможності продукції. Київ, 2010. 120 с.
  2. Бородкіна Н.О. Маркетинг: навч. посіб. Київ: Кондор, 2015. 163 с.
  3. Гаркавенко С.С. Маркетинг: підр. Київ: Лібра, 2012. 712 с.
  4. Господарське право України: навч. посіб. / М. К. Галянтич, С. М. Грудницька, О. М. Міхатуліна та ін. Київ: МАУП, 2015. 424 с.
  5. Закон України. Про захист прав споживачів від 12.05.1991 № 1023-XII.
  6. Клименко С.М. Управління конкурентоспроможністю підприємства. Київ: КНЕУ, 2016. 527 с.
  7. Крикавський Є.В., Чухрай Н.І. Промисловий маркетинг: підр. Вид. 2-ге, переробл. і допов. Львів: Видавництво Нац. ун-ту "Львівська політехніка", 2014. 472 с.
  8. Ліфиць І.М. Конкурентоспроможність товарів і послуг: навч.посіб. Вид. 2-ге переробл. і допов. Київ: Вища освіта, 2019. 460 с.
  9. Лук’янець Т.І. Рекламний менеджмент. Київ: КНЕУ, 2013. 440 с.
  10. Продіус Ю. І. Формування системи забезпечення конкурентоспроможності промисловості : монографія. Одеса: Астропринт, 2019. 72 с.
  11. Ткаченко Т.І., Гаврилюк С.П. Проблеми розвитку конкуренції на туристичному ринку України: теоретичні та практичні аспекти. Громадське харчування і туристична індустрія у ринкових умовах: зб. наук. праць. Київ, 2011. С. 4-15.
  12. Хруцкий В.Е. Проблемы управления при капитализме. Дніпро, 2020, 106. с.
  13. Kendrick J. W. Improving company productivity; Hand. With Case studies / Kendrick J. W. incollab. With the Amer. Productivity center. Baltimore; London: Johns Hopkins univ. press, 1984, p. 10.

Copyright (c) 2021 Л.А. Коваль, С.А. Романчук, В.В. Голуб