DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2021.6(39).267-281

Організаційні аспекти стратегічної перемоги в конкурентній боротьбі малих будівельних підприємств

І.В. Харченко, О.В. Лізунков

Про авторів

І.В. Харченко, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки та підприєммицтва, Центральноукраїнський національний технічний університет, м.Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4527-2072, e-mail: ivkharchenko59@gmail.com

О.В. Лізунков, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри будівельних, дорожніх машин і будівництва, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7639-8842, e-mail: avlizunkov@gmail.com

Анотація

Метою дослідження є пошук стратегічних кроків для перемоги в конкурентній боротьбі малих будівельно-монтажних підприємств в умовах ринку, на якому не діють фактори масштабу та диференціації. Обгрунтовано, що вирішення проблеми має концентруватися на організації роботи будівельних підприємств таким чином, щоб були дотримані оптимальні строки виконання всього комплексу будівельно-монтажних робіт, що дозволить виконати умови тендеру - або мінімізувати собівартість будівельно-монтажних робіт, або дотриматись заданих строків. Визначено характер ззалежності величини фактичних витрат на будівництво від термінів виконання робіт.

Ключові слова

собівартість будівельно-монтажних робіт, стратегія, диференціювання продукції; масштаб виробництва, фрагментація, спеціалізація, безвихідь, обсяги, ціноутворення, тривалість будівництва

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Ansoff, I.(1989). Strategic management. L.I. Evenko (Ed.). Moscow:Ekonomika.

2. Bohins'ka, L.O. (2020). Vyznachennia stratehii rozvytku budivel'noho pidpryiemstva [Determination of the development strategy of the construction company]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy -Economics and management of enterprises, 39, 123-127. Retrieved from https://doi.org/10.32843/infrastruct39-20. 39 123 127. pdf [in Ukrainian].

3. Hrebn'ov, H.M. (2018). Formuvannia napriamkiv pidvyschennia efektyvnosti marketynhovoho mekhanizmu upravlinnia konkurentospromozhnistiu budivel'nykh pidpryiemstv. [Formation of the trends of promoting efficiency of the marketing mechanism of the management of competitiveness construction companies]. Ekonomichny visnyk NTUU «KPI» - Economic Bulletin NTUU “KPI”, 15, 395-400 Retrieved from https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018 [in Ukrainian].

4. Derzhavnyi komitet statystyky Ukrainy [State Committee on Statistics of Ukraine]. ukrstat.gov.ua. Retrieved from www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainian].

5. Kononova, O.Ye. (2018). Tekhnolohiia stratehichnoho upravlinnia budivel'nym pidpryiemstvom [Technology of the strategic management of the construction company]. Visnyk ONU - Bulletin of ONU. Vol 1, 175-177. Retrieved from http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/bitstream/ 123456789/7353/1/ [in Ukrainian].

6. Kucher, A.T. (2010). Formuvannia stratehii rozvytku pidpryiemstv budivel'noi promyslovosti v suchasnykh umovakh hospodariuvannia [Formation of the development strategy of the construction industry enterprises in modern business environment]. Naukovi pratsi Donets'koho natsional'noho tekhnichnoho universytetu - Scientific works of Donetsk national technical university, Vol. 38-3(149), 142-148 Retrieved from http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/10108. pdf [in Ukrainian].

7. Lipych, L.H., Chornukha, I.V., Tsymbaliuk, I.O. (2015). Formuvannia stratehii rozvytku budivel'noho pidpryiemstva v umovakh investytsijnoi konkurentsii: monohrafiia [Formation of the strategy of the development of the construction company in the conditions of investment competition: monograph]. Luts'k : Vezha-Druk. pdf [in Ukrainian].

8. Mamonov, K.A., & Troian, V.I. (2019). Formuvannia ta realizatsiia stratehii upravlinnia brendom budivel'nykh pidpryiemstv [Formation and implementation of the management strategy of the construction companies’ brand]. Efektyvna ekonomika - Efficient economics, 9. DDAEU Vydavnytstvo TOV DKS. Retrieved from 10.32702/2307-2105-2019.9.2 2011_9_20_26.pdf [in Ukrainian].

9. Aulin, V.V., Holub, D.V, Hryn'kiv, A.V., & Lysenko, S.V. (2017). Metodolohichni i teoretychni osnovy zabezpechennia ta pidvyschennia nadijnosti funktsionuvannia avtomobil'nykh transportnykh system [Methodological and theoretical fundamentals of provision and promotion of the reliability of functioning of road transport system]. Kropyvnyts'kyj : TOV" KOD" [in Ukrainian].

10. Porter, M. (1998). Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competitors. (A. Oliynyk & R. Skilskyi, Trans). Kyiv: Osnovy.

11. Software complex AVK-5, company “Avkas” 2021. it-service.biz.ua/programs/avk5/. Retrieved from http://it-service.biz.ua/programs/avk5/ [in Ukrainian].

12. Thompson, A., Peteraf, M., Gamble, J., & Strickland, A. (2019). Crafting and Executing Strategy: concepts and readings. (Trans.). Moscow-SPb: Dialektika.

13. Trach, R.V.(2017). Suchasnyi stan rozvytku stratehichnoho upravlinnia budivelnym pidpryiemstvom [Modern state of the strategic management development of the construction company]. Elektronne naukove vydannia Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.O. Sukhomlynskoho «Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky» - Electronic scientific edition of Mykolaiv national university named after V.O. Sukhomlynskyi “Global and national economic issues”, 17, 457-461. Retrieved from https://www.bing.com/search2017_17_457_461.pdf [in Ukrainian].

14. Yurchenko, Yu.O.(2017). Teoretyko-metodolohichni pidkhody do stratehichnoho upravlinnia diialnistiu budivelnykh pidpryiemstv [Theoretical-methodological approaches to strategic management of the construction companies operation]. Zbirnyk naukovykh prats «Upravlinnia rozvytkom skladnykh system» - Compilation of the scientific works “Complex systems development management”, 32, 142-148. Retrieved from http:// (knuba.edu.ua) _ 32_ 142_148 pdf. [in Ukrainian].

15. Boisseau, C. (2012/2013). Strategie et politique generale des enterprises. Retrieved from http://slideplayer.fr/slide/1141496 [in French].

Пристатейна бібліографія

  1. Ансофф И. Стратегическое управление / под ред. Л.И. Евенко ; пер. с англ. М. : Экономика, 1989. 563 с.
  2. Богінська Л.О. Визначення стратегії розвитку будівельного підприємства. Економіка та управління підприємствами . 2020. Вип. 39. С. 123-127. URL: https://doi.org/10.32843/infrastruct39-20 (дата звернення: 19. 09. 2021)
  3. Гребньов Г. М. Формування напрямків підвищення ефективності маркетингового механізму управління конкурентоспроможністю будівельних підприємств. Економічни вісник НТУУ «КПІ». 2018. № 15. URL: https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018 (дата звернення: 16. 09. 2021).
  4. Державний комітет статистики України. Веб-сайт. URL: www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 16. 09. 2021).
  5. Кононова О.Є. Технологія стратегічного управління будівельним підприємством. Вісник ОНУ Ім. В.М. Мечникова. 2018. Вип.1 С. 175-177. URL: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/bitstream/ 123456789/7353/1/ (дата звернення 16. 09. 2021
  6. Кучер А.Т., Формування стратегії розвитку підприємств будівельної промисловості в сучасних умовах господарювання. Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Економічна. 2010, Вип. 38-3 (149). С. 142-148. URL: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/10108 (дата звернення 16. 09. 2021 )
  7. Ліпич Л. Г., Чорнуха І. В., Цимбалюк І. О. Формування стратегії розвитку будівельного підприємства в умовах інвестиційної конкуренції : монографія . Луцьк : Вежа-Друк, 2015. 212 с.
  8. Мамонов К. А., Троян В. І., Формування та реалізація стратегії управління брендом будівельних підприємств Електронний журнал «Ефективна економіка». 2019. №9. ДДАЕУ: ТОВ ДКС – центр. URL: 10.32702/2307-2105-2019.9.2 (дата звернення 16. 09. 2021).
  9. Методологічні і теоретичні основи забезпечення та підвищення надійності функціонування автомобільних транспортних систем / Аулін В.В., Голуб Д.В, Гриньків А.В., Лисенко С.В. Кропивницький : ТОВ" КОД", 2017.370 с.
  10. Портер М. Е . Стратегія конкуренції : Методика аналізу галузей та діяльності конкурентів / Пер. з англійської А.Олійник та Р. Скільський . Київ: Основи, 1998. 390 с.
  11. Програмний комплекс АВК-5. Тов «Авкас» 2021р. Веб-сайт. URL: http://it-service.biz.ua/programs/avk5/ (дата звернення 16. 09. 2021).
  12. Томпсон-мл. А.А., Питереф М., Гэмбл Д., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент: ссоздание конкурентного преимущества / пер. с англ. СПб. ООО “Диалектика”, 2019. 800 с
  13. Трач Р.В. Сучасний стан розвитку стратегічного управління будівельним підприємством. Електронне наукове видання Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського «Глобальні та національні проблеми економіки». 2017. №17. С. 457-461. URL: https://www.bing.com/search (дата звернення 30. 07. 2021)
  14. Юрченко Ю.О. Теоретико-методологічні підходи до стратегічного управління діяльністю будівельних підприємств. Збірник наукових праць «Управління розвитком складних систем» КНУБА. 2017. № 32. 2017. С. 142-148. URL: http:// (knuba.edu.ua) (дата звернення 30. 07. 2021 ).
  15. Cristopher Boisseau. Strategie et politique generale des enterprises 2012/2013 p.116. URL: http://slideplayer.fr/slide/1141496. (дата звернення 16. 09. 2021

Copyright (c) 2021 І.В. Харченко, О.В. Лізунков