DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2020.5(38).48-55

Механізми сталого розвитку альянсів авіаційних перевізників

Ю.В. Малаховський, М. Мохамед

Про авторів

Ю.В. Малаховський, професор, кандидат економічних наук, професор кафедри економіки, менеджменту та комерційної діяльності, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0540-4429, e-mail: yurmalala@gmail.com

М. Мохамед, аспірант, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3023-5607, e-mail: M1hamed@icloud.com

Анотація

Дослідження присвячено проблемам поглиблення теоретико-методичних положень та розроблення науково-практичних рекомендацій щодо удосконалення організаційно-економічного механізму менеджменту ресурсів стійкого розвитку альянсів авіаційних підприємств у кластері пасажирських авіаперевезень. Сформульовано стратегічні засади формування системного підходу до управління економічними ресурсами учасників альянсів. Обґрунтовано тезу про можливість забезпечення системи управління безпекою польотів (СУБП) засобами планування організаційних заходів щодо ідентифікації та ліквідації ризиків інцидентів, співпраці з питань їхньої профілактики всіма учасниками авіаційної транспортної системи під час здійснення польотів, організаційного забезпечення та розслідування наслідків нестандартних подій. Запропоновано підпорядкувати СУБП чіткій послідовності створення організаційних структур, виділення сфер відповідальності, керівних принципів, політики та процедур управління сукупністю окремих елементів економічних ресурсів авіаційних підприємств (ЕРАП): персоналу, технологій, повітряних суден, інформаційних потоків, системи мотивації, менеджменту якості. Перелічені елементи розглянуто у складі підсистем комплексу заходів щодо підвищення ефективності управління ЕРАП з метою забезпечення безпеки польотів.

Ключові слова

економічні ресурси авіаційних підприємств, система управління безпекою польотів, організаційно-економічний механізм

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Kolomiets, T.Yu., Kurilo, I.V., Mankov, V.V., &Polyntsev, P.S. (2017). Metody optimizatsii upravleniya dokhodami v korporativnykh al'yansakh mezhdunarodnykh aviakompaniy [Methods for optimizing revenue management in corporate alliances of international airlines]. Molodoy uchenyy – Young scientist, 50 (184), 163-165. Retrieved from https://moluch.ru/ archive/184/47235/ [In Russian]

2. Kostin, K.B. (2016). Innovatsionnyy podkhod k resheniyu problemy overbukinga kak odnogo iz klyuchevykh aspektov effektivnoy marketingovoy politiki otechestvennykh i mezhdunarodnykh predpriyatiy turistskogo biznesa [An innovative approach to solving the problem of overbooking as one of the key aspects of an effective marketing policy for domestic and international tourism enterprises]. Izvestiya Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo ekonomicheskogo universiteta – Bulletin of the St. Petersburg State University of Economics, 1,63-66 [In Russian]

3. Mukhin, V.I. (2003). Issledovaniye sistem upravleniya [Research of control systems]. Moskva: Ekzamen [In Russian]

4. Na vysote vozmozhnostey. Godovoy otchet 2018 [At the height of the possibilities. Annual report 2018].Aeroflot. Russian airlines. Retrieved from https:// ir.aeroflot.ru/fileadmin/user_upload/files/rus/ reports/annual_reports/aeroflot_ar18_rus.pdf [In Russian]

5. Ofitsial'nyy sayt al'yansa [Official site of the alliance]. Oneworld. Retrieved from https:// www.oneworld.com

6. Ofitsial'nyy sayt al'yansa [Official site of the alliance]. SkyTeam. Retrieved from https:// www.skyteam.com/en/

7. Ofitsial'nyy sayt al'yansa [Official site of the alliance]. Star Alliance. Retrieved from https:// www.staralliance.com/en

8. Order of the Ministry of Transport and Communications of Ukraine № 329 dated 20.04.2007 “On approval of the Program of quality control of safety of aviation subjects”. zakon.rada.gov.ua. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0493-07#Text [InUkrainian]

9. Sycheva, Ye.G. (2015). Sistemnyy podkhod k upravleniyu ekonomicheskimi resursami aviapredpriyatiy v tselyakh obespecheniya bezopasnosti poletov [A systematic approach to the management of the economic resources of aviation enterprises in order to ensure flight safety]. Ekonomika i upravleniye. Rossiyskiy nauchnyy zhurnal – Economics and Management. Russian scientific journal, 2 (112),69-74[InRussian]

10. Sycheva, Ye.G. (2016). Teoreticheskiyeosnovyupravleniyaekonomicheskimiresursamiaviakompaniy s tsel'yuobespecheniyabezopasnostipoletov [Theoretical foundations for managing the economic resources of airlines in order to ensure flight safety]. Novaya nauka: opyt, traditsii, innovatsii – New science: experience, tradition, innovation, 3-1 (71), 176-178 [In Russian]

11. Yutkina, A.S. (2018). Analiz konkurentnoy sredy aviakompanii “Aeroflot” [Analysis of the competitive environment of the airline “Aeroflot”]. Molodoy uchenyy – Young scientist, 22 (208),466-470 [InRussian]

12. Douglas, S.P. (1986). Global Marketing Myopia. Journal of Marketing Management, 2. Retrieved from https:doi.org/10.1080/0267257X.1986.9964008

13. Doyle, P., & Gidengil, Z. (1987). A Strategic Approach for International Market Selection. Copenhagen, Denmark.

14. Jain, H. (2010). Revenue Management for Airline Alliances. web.mit.edu. Retrieved from http://web.mit.edu/airlines/ industry_outreach/board_meeting_presentation_files/meeting-nov-2010/Jain%20Alliance%20RM.pdf

15. Louw, L., & Radder, L. (1998). The SPACE Matrix: A Tool for Calibrating Competition. Social Sciences, 4 (31),549-559. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/317070452_SPACE_ Matrix_A_tool_for_calibrating_competition

16. Rowe, A.J., Mason, R.D., Dickel, K.E., Mann, R.B., & Mockler, R.J. (1994). Strategic management: A methodological approach. Reading, MA: Addison-Wesley.

17. World Air Transport Statistics. iata.org. Retrieved from https://www.iata.org/en/services/statistics/air-transport-stats/

Пристатейна бібліографія

  1. Коломиец Т.Ю., Курило И.В., Маньков В.В., Полынцев П.С. Методы оптимизации управления доходами в корпоративных альянсах международных авиакомпаний. Молодой ученый. 2017. № 50 (184). С. 163-165. URL: https://moluch.ru/archive/184/47235/ (дата звернення: 23.11.2020)
  2. Костин К.Б. Инновационный подход к решению проблемы овербукинга как одного из ключевых аспектов эффективной маркетинговой политики отечественных и международных предприятий туристского бизнеса. Известия Санкт-Петербургского государственного экономического университета. 2016. № 1. С. 63-66.
  3. Мухин В.И. Исследование систем управления. Москва: Экзамен, 2003. 384 с.
  4. На высоте возможностей. Годовой отчет 2018. Aeroflot. Russian airlines: веб-сайт. URL: https:// ir.aeroflot.ru/fileadmin/user_upload/files/rus/reports/annual_reports/aeroflot_ar18_rus.pdf. (дата звернення: 22.11.2020)
  5. Официальный сайт альянса. Oneworld: веб-сайт. URL: https://www.oneworld.com (дата звернення: 20.11.2020)
  6. Официальный сайт альянса. SkyTeam: веб-сайт. URL: https://www.skyteam.com/en/ (дата звернення: 20.11.2020)
  7. Официальный сайт альянса. StarAlliance: веб-сайт. URL: https://www.staralliance.com/en (дата звернення: 20.11.2020)
  8. Про затвердження Програми контролю якості безпеки авіаційних суб’єктів. Наказ Міністерства транспорту та зв’язку України № 329 від 20.04.2007 р. zakon.rada.gov.ua. URL: https:// zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0493-07#Text (дата звернення: 23.11.2020)
  9. Сычева Е.Г. Системный подход к управлению экономическими ресурсами авиапредприятий в целях обеспечения безопасности полетов. Экономика и управление. Российский научный журнал. 2015. № 2 (112). С. 69-74.
  10. Сычева Е.Г. Теоретические основы управления экономическими ресурсами авиакомпаний с целью обеспечения безопасности полетов. Новая наука: опыт, традиции, инновации. 2016. № 3-1 (71). С. 176-178.
  11. Юткина А.С. Анализ конкурентной среды авиакомпании “Аэрофлот”. Молодой ученый. 2018. № 22 (208). С. 466-470. веб-сайт. URL: moluch_208_ch5_ EuVgGMy.pdf (дата звернення: 23.11.2020)
  12. Douglas S.P. Global Marketing Myopia. Journal of Marketing Management. 1986. Vol. 2. URL: https:doi.org/10.1080/0267257X.1986.9964008 (дата звернення: 24.11.2020)
  13. Doyle P., Gidengil Z. A Strategic Approach for International Market Selection. Copenhagen, Denmark, 1987.417 p.
  14. Jain H. Revenue Management for Airline Alliances. PODS: веб-сайт. URL: http://web.mit.edu/airlines/ industry_outreach/board_meeting_presentation_files/meeting-nov-2010/Jain%20Alliance%20RM.pdf (дата звернення: 21.11.2020)
  15. Louw L., Radder L. The SPACE Matrix: A Tool for Calibrating Competition. Social Sciences. 1998. 4 (31): 549-559. URL: https://www.researchgate.net/publication/317070452_SPACE_Matrix_A_tool_for_ calibrating_competition (дата звернення: 23.11.2020)
  16. Rowe A.J., Mason R.D., Dickel K.E., Mann R.B., Mockler R.J. Strategic management: A methodological approach. Reading, MA: Addison-Wesley, 1994. 1040 p.
  17. World Air Transport Statistics. iata.org. URL: https://www.iata.org/en/services/statistics/air-transport-stats/ (дата звернення: 22.11.2020)

Copyright (c) 2020 Ю.В. Малаховський, М. Мохамед