DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2020.5(38).190-196

Маркетинг лікарських препаратів у контексті державного регулювання фармацевтичного ринку

Н.В. Кузьминчук, Т.М. Куценко, В.В. Коваль, В.А. Бондарь

Про авторів

Н.В. Кузьминчук, професор, доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Харків, Україна, ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9844-3429, e-mail: nkuzminchuk@ukr.net

Т.М. Куценко, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, м. Харків, Україна, ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7800-2987, e-mail: chkutsenko@gmail.com

В.В. Коваль, професор, доктор економічних наук, професор кафедри економіки, обліку та менеджменту, Одеський торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету, м. Одеса, Україна, ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4632-99120000-0003-2562-4373, e-mail: victor-koval@ukr.net

В.А. Бондарь, кандидат економічних наук, старший викладач кафедри менеджменту і логістики, Одеська національна академія харчової промисловості, м. Одеса, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0419-6579, e-mail: bondarv1801@gmail.com

Анотація

Дослідження спрямоване на визначення особливостей діяльності представників фармацевтичної галузі в контексті дотримання вимог міжнародних стандартів з метою забезпечення населення якісними, доступними та ефективними лікарськими препаратами в умовах пандемії коронавірусу COVID–19. Розвинено теоретичні основи державного регулювання фармацевтичного ринку в напрямку створення правових основ функціонування суб’єктів фармацевтичної системи шляхом встановлення законних та ефективних взаємовідносин між виробниками, постачальниками та споживачами лікарських засобів на принципах реалізації соціально-відповідального маркетингу, дотримання законодавчих та етичних норм в аспекті забезпечення здоров’я громадян України. За допомогою методів узагальнення та системного аналізу сформовано теоретико-методичні рекомендації щодо удосконалення напрямків державного регулювання фармацевтичного ринку в аспекті дотримання принципів соціально-відповідального маркетингу, реалізація яких дозволить державним органам розробити ефективний механізм державного регулювання фармацевтичного ринку.

Ключові слова

маркетинг, державне регулювання, фармацевтичний ринок, соціально-відповідальний маркетинг, управління

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Mochernyi, S.V. (Eds.). (2006). Economic encyclopedic dictionary. Vol.2. Lviv.

2. Korchak, M. (n.d.). Medytsynskyi brendynh y marketynh medytsynskykh usluh v Ukrayne [Medical branding and marketing of medical services in Ukraine]. medmarketing.ua. Retrieved from http://www.medmarketing.ua/blog/medbrending-marketing-meduslug_19 [in Russian].

3. Kotler F., Keller, K.L., & Pavlenko, A.F. (2007). Marketynhovyi menedzhment [Marketing management]. Kyiv [in Ukrainian].

4. Fedorovych, R.V. (Eds.). (2013). Marketing strategies for the formation of demand for goods and services in the markets of Ukraine. Ternopil.

5. Nalezhna aptechna praktyka: Standarty yakosti aptechnykh posluh (Spilna nastanova MFF/VOOZ z NAP) [Good Pharmacy Practice: Pharmacy Quality Standards (Joint IFF / WHO Guideline with NRA)]. zakon.rada.gov.ua. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/897_009#Text [in Ukrainian].

6. Ozhegov, S.I. (2009). Tolkovyiy slovar russkogo yazyika: Ok. 100000 slov, terminov i frazeologicheskih vyirazheniy [Explanatory dictionary of the Russian language: Ok. 100,000 words, terms and phraseological expressions]. Moscow [in Russian].

7. Pro zatverdzhennia Derzhavnoi stratehii realizatsii derzhavnoi polityky zabezpechennia naselennia likarskymy zasobamy na period do 2025 roku [On approval of the State strategy for the implementation of the state policy of providing the population with medicines for the period up to 2025]. zakon.rada.gov.ua. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1022-2018-%D0%BF#Text [in Ukrainian].

8. Melnychuk, O.S. (Eds.). (2000). Dictionary of foreign words. Kyiv.

9. Modern dictionary of foreign words: 20000 words. (2000). Moscow.

10. Stoliarov, S.A. (2005). Rynok medychnykh posluh: Deiaki yoho kharakterystyky, problemy ta aspekty upravlinnia. [The market of medical services: Some of its characteristics, problems and aspects of management]. Barnaul [in Russian].

11. Chekhun, I.A. (2010). Nadannia platnykh medychnykh posluh: tsyvil'no-pravovi aspekty [Provision of paid medical services: civil law aspects]. Chasopys Kyivs'koho universytetu prava - Journal of Kyiv University of Law, 2, 213–216 [in Ukrainian].

12. Shvaika, L.A. (2008). Derzhavne rehuliuvannia ekonomiky: Pidruchnyk [State regulation of the economy: Textbook]. Kyiv [in Ukrainian].

13. Booms, B., & Bitner, M.J. (n.d.). Marketing Strategies and Organizational Structures for Service Firms. Marketing of Services. toolshero.com. Retrieved from http://www.toolshero.com/marketing/service-marketing-mix-7ps/ [in English].

14. MedMarketing (n.d.). medmarketing.ua. Retrieved from http://www.medmarketing.ua/ [in Ukrainian].

15. Mikhno, I., Koval, V., & Ternavskyi, A. (2020). Strategic management of healthcare institution development of the national medical services market. Access Journal, 1(2), 157-170 [in English].

Пристатейна бібліографія

  1. Економічний енциклопедичний словник: У 2 т. Т. 2. За ред. С. В. Мочерного. Львів, 2006. 568 с.
  2. Корчак М. Медицинский брендинг и маркетинг медицинских услуг в Украине URL: http://www.medmarketing.ua/blog/medbrending-marketing-meduslug_19 (дата звернення: 10.10.2020)
  3. Маркетинговий менеджмент: Навч. посібн. Ф. Котлер, К. Л. Келлер, А. Ф. Павленко та ін. К. 2007. 290 с.
  4. Маркетингові стратегії формування попиту на товари та послуги на ринках України. За ред. проф. Р. В. Федоровича. Тернопіль, 2013. 355 с.
  5. Належна аптечна практика: Стандарти якості аптечних послуг (Спільна настанова МФФ/ВООЗ з НАП) URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/897_009#Text (дата звернення: 07.10.2020)
  6. Ожегов С. И. Толковый словарь русского языка: Ок. 100000 слов, терминов и фразеологических выражений. М., 2009. 736 с.
  7. Про затвердження Державної стратегії реалізації державної політики забезпечення населення лікарськими засобами на період до 2025 року URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1022-2018-%D0%BF#Text (дата звернення: 07.10.2020)
  8. Словник іншомовних слів. За ред. акад. АН УРСР О. С. Мельничука. К., 1985. 968 с.
  9. Современный словарь иностранных слов: Ок. 20000 слов. М., 2000. 742 с.
  10. Столяров С. А. Ринок медичних послуг: Деякі його характеристики, проблеми та аспекти управління. Барнаул, 2005. 269 c.
  11. Чехун І. А. Надання платних медичних послуг: цивільно-правові аспекти. Часопис Київського університету права. 2010. № 2. С. 213–216
  12. Швайка Л. А. Державне регулювання економіки: Підручник. К., 2008. 462 с.
  13. Booms B., Bitner M. J. Marketing Strategies and Organizational Structures for Service Firms. Marketing of Services URL: http://www.toolshero.com/marketing/service-marketing-mix-7ps/ (дата звернення: 05.10.2020)
  14. Mikhno, I., Koval, V., & Ternavskyi, A. Strategic management of healthcare institution development of the national medical services market. Access Journal. 2020. №1(2). С. 157-170.

Copyright (c) 2020 Н.В. Кузьминчук, Т.М. Куценко, В.В. Коваль, В. А. Бондарь