DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2020.5(38).190-196
Маркетинг лікарських препаратів у контексті державного регулювання фармацевтичного ринку
Про авторів
Н.В. Кузьминчук, професор, доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Харків, Україна, ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9844-3429, e-mail: nkuzminchuk@ukr.net
Т.М. Куценко, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, м. Харків, Україна, ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7800-2987, e-mail: chkutsenko@gmail.com
В.В. Коваль, професор, доктор економічних наук, професор кафедри економіки, обліку та менеджменту, Одеський торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету, м. Одеса, Україна, ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4632-99120000-0003-2562-4373, e-mail: victor-koval@ukr.net
В.А. Бондарь, кандидат економічних наук, старший викладач кафедри менеджменту і логістики, Одеська національна академія харчової промисловості, м. Одеса, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0419-6579, e-mail: bondarv1801@gmail.com
Анотація
Дослідження спрямоване на визначення особливостей діяльності представників фармацевтичної галузі в контексті дотримання вимог міжнародних стандартів з метою забезпечення населення якісними, доступними та ефективними лікарськими препаратами в умовах пандемії коронавірусу COVID–19. Розвинено теоретичні основи державного регулювання фармацевтичного ринку в напрямку створення правових основ функціонування суб’єктів фармацевтичної системи шляхом встановлення законних та ефективних взаємовідносин між виробниками, постачальниками та споживачами лікарських засобів на принципах реалізації соціально-відповідального маркетингу, дотримання законодавчих та етичних норм в аспекті забезпечення здоров’я громадян України. За допомогою методів узагальнення та системного аналізу сформовано теоретико-методичні рекомендації щодо удосконалення напрямків державного регулювання фармацевтичного ринку в аспекті дотримання принципів соціально-відповідального маркетингу, реалізація яких дозволить державним органам розробити ефективний механізм державного регулювання фармацевтичного ринку.
Ключові слова
маркетинг, державне регулювання, фармацевтичний ринок, соціально-відповідальний маркетинг, управління
Повний текст:
PDF
Посилання
1. Mochernyi, S.V. (Eds.). (2006). Economic encyclopedic dictionary. Vol.2. Lviv.
2. Korchak, M. (n.d.). Medytsynskyi brendynh y marketynh medytsynskykh usluh v Ukrayne [Medical branding and marketing of medical services in Ukraine]. medmarketing.ua. Retrieved from http://www.medmarketing.ua/blog/medbrending-marketing-meduslug_19 [in Russian].
3. Kotler F., Keller, K.L., & Pavlenko, A.F. (2007). Marketynhovyi menedzhment [Marketing management]. Kyiv [in Ukrainian].
4. Fedorovych, R.V. (Eds.). (2013). Marketing strategies for the formation of demand for goods and services in the markets of Ukraine. Ternopil.
5. Nalezhna aptechna praktyka: Standarty yakosti aptechnykh posluh (Spilna nastanova MFF/VOOZ z NAP) [Good Pharmacy Practice: Pharmacy Quality Standards (Joint IFF / WHO Guideline with NRA)]. zakon.rada.gov.ua. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/897_009#Text [in Ukrainian].
6. Ozhegov, S.I. (2009). Tolkovyiy slovar russkogo yazyika: Ok. 100000 slov, terminov i frazeologicheskih vyirazheniy [Explanatory dictionary of the Russian language: Ok. 100,000 words, terms and phraseological expressions]. Moscow [in Russian].
7. Pro zatverdzhennia Derzhavnoi stratehii realizatsii derzhavnoi polityky zabezpechennia naselennia likarskymy zasobamy na period do 2025 roku [On approval of the State strategy for the implementation of the state policy of providing the population with medicines for the period up to 2025]. zakon.rada.gov.ua. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1022-2018-%D0%BF#Text [in Ukrainian].
8. Melnychuk, O.S. (Eds.). (2000). Dictionary of foreign words. Kyiv.
9. Modern dictionary of foreign words: 20000 words. (2000). Moscow.
10. Stoliarov, S.A. (2005). Rynok medychnykh posluh: Deiaki yoho kharakterystyky, problemy ta aspekty upravlinnia. [The market of medical services: Some of its characteristics, problems and aspects of management]. Barnaul [in Russian].
11. Chekhun, I.A. (2010). Nadannia platnykh medychnykh posluh: tsyvil'no-pravovi aspekty [Provision of paid medical services: civil law aspects]. Chasopys Kyivs'koho universytetu prava - Journal of Kyiv University of Law, 2, 213–216 [in Ukrainian].
12. Shvaika, L.A. (2008). Derzhavne rehuliuvannia ekonomiky: Pidruchnyk [State regulation of the economy: Textbook]. Kyiv [in Ukrainian].
13. Booms, B., & Bitner, M.J. (n.d.). Marketing Strategies and Organizational Structures for Service Firms. Marketing of Services. toolshero.com. Retrieved from http://www.toolshero.com/marketing/service-marketing-mix-7ps/ [in English].
14. MedMarketing (n.d.). medmarketing.ua. Retrieved from http://www.medmarketing.ua/ [in Ukrainian].
15. Mikhno, I., Koval, V., & Ternavskyi, A. (2020). Strategic management of healthcare institution development of the national medical services market. Access Journal, 1(2), 157-170 [in English].
Пристатейна бібліографія
- Економічний енциклопедичний словник: У 2 т. Т. 2. За ред. С. В. Мочерного. Львів, 2006. 568 с.
- Корчак М. Медицинский брендинг и маркетинг медицинских услуг в Украине URL: http://www.medmarketing.ua/blog/medbrending-marketing-meduslug_19 (дата звернення: 10.10.2020)
- Маркетинговий менеджмент: Навч. посібн. Ф. Котлер, К. Л. Келлер, А. Ф. Павленко та ін. К. 2007. 290 с.
- Маркетингові стратегії формування попиту на товари та послуги на ринках України. За ред. проф. Р. В. Федоровича. Тернопіль, 2013. 355 с.
- Належна аптечна практика: Стандарти якості аптечних послуг (Спільна настанова МФФ/ВООЗ з НАП) URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/897_009#Text (дата звернення: 07.10.2020)
- Ожегов С. И. Толковый словарь русского языка: Ок. 100000 слов, терминов и фразеологических выражений. М., 2009. 736 с.
- Про затвердження Державної стратегії реалізації державної політики забезпечення населення лікарськими засобами на період до 2025 року URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1022-2018-%D0%BF#Text (дата звернення: 07.10.2020)
- Словник іншомовних слів. За ред. акад. АН УРСР О. С. Мельничука. К., 1985. 968 с.
- Современный словарь иностранных слов: Ок. 20000 слов. М., 2000. 742 с.
- Столяров С. А. Ринок медичних послуг: Деякі його характеристики, проблеми та аспекти управління. Барнаул, 2005. 269 c.
- Чехун І. А. Надання платних медичних послуг: цивільно-правові аспекти. Часопис Київського університету права. 2010. № 2. С. 213–216
- Швайка Л. А. Державне регулювання економіки: Підручник. К., 2008. 462 с.
- Booms B., Bitner M. J. Marketing Strategies and Organizational Structures for Service Firms. Marketing of Services URL: http://www.toolshero.com/marketing/service-marketing-mix-7ps/ (дата звернення: 05.10.2020)
- Mikhno, I., Koval, V., & Ternavskyi, A. Strategic management of healthcare institution development of the national medical services market. Access Journal. 2020. №1(2). С. 157-170.
Copyright (c) 2020 Н.В. Кузьминчук, Т.М. Куценко, В.В. Коваль, В. А. Бондарь
Маркетинг лікарських препаратів у контексті державного регулювання фармацевтичного ринку
Про авторів
Н.В. Кузьминчук, професор, доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Харків, Україна, ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9844-3429, e-mail: nkuzminchuk@ukr.net
Т.М. Куценко, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, м. Харків, Україна, ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7800-2987, e-mail: chkutsenko@gmail.com
В.В. Коваль, професор, доктор економічних наук, професор кафедри економіки, обліку та менеджменту, Одеський торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету, м. Одеса, Україна, ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4632-99120000-0003-2562-4373, e-mail: victor-koval@ukr.net
В.А. Бондарь, кандидат економічних наук, старший викладач кафедри менеджменту і логістики, Одеська національна академія харчової промисловості, м. Одеса, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0419-6579, e-mail: bondarv1801@gmail.com
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1. Mochernyi, S.V. (Eds.). (2006). Economic encyclopedic dictionary. Vol.2. Lviv.
2. Korchak, M. (n.d.). Medytsynskyi brendynh y marketynh medytsynskykh usluh v Ukrayne [Medical branding and marketing of medical services in Ukraine]. medmarketing.ua. Retrieved from http://www.medmarketing.ua/blog/medbrending-marketing-meduslug_19 [in Russian].
3. Kotler F., Keller, K.L., & Pavlenko, A.F. (2007). Marketynhovyi menedzhment [Marketing management]. Kyiv [in Ukrainian].
4. Fedorovych, R.V. (Eds.). (2013). Marketing strategies for the formation of demand for goods and services in the markets of Ukraine. Ternopil.
5. Nalezhna aptechna praktyka: Standarty yakosti aptechnykh posluh (Spilna nastanova MFF/VOOZ z NAP) [Good Pharmacy Practice: Pharmacy Quality Standards (Joint IFF / WHO Guideline with NRA)]. zakon.rada.gov.ua. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/897_009#Text [in Ukrainian].
6. Ozhegov, S.I. (2009). Tolkovyiy slovar russkogo yazyika: Ok. 100000 slov, terminov i frazeologicheskih vyirazheniy [Explanatory dictionary of the Russian language: Ok. 100,000 words, terms and phraseological expressions]. Moscow [in Russian].
7. Pro zatverdzhennia Derzhavnoi stratehii realizatsii derzhavnoi polityky zabezpechennia naselennia likarskymy zasobamy na period do 2025 roku [On approval of the State strategy for the implementation of the state policy of providing the population with medicines for the period up to 2025]. zakon.rada.gov.ua. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1022-2018-%D0%BF#Text [in Ukrainian].
8. Melnychuk, O.S. (Eds.). (2000). Dictionary of foreign words. Kyiv.
9. Modern dictionary of foreign words: 20000 words. (2000). Moscow.
10. Stoliarov, S.A. (2005). Rynok medychnykh posluh: Deiaki yoho kharakterystyky, problemy ta aspekty upravlinnia. [The market of medical services: Some of its characteristics, problems and aspects of management]. Barnaul [in Russian].
11. Chekhun, I.A. (2010). Nadannia platnykh medychnykh posluh: tsyvil'no-pravovi aspekty [Provision of paid medical services: civil law aspects]. Chasopys Kyivs'koho universytetu prava - Journal of Kyiv University of Law, 2, 213–216 [in Ukrainian].
12. Shvaika, L.A. (2008). Derzhavne rehuliuvannia ekonomiky: Pidruchnyk [State regulation of the economy: Textbook]. Kyiv [in Ukrainian].
13. Booms, B., & Bitner, M.J. (n.d.). Marketing Strategies and Organizational Structures for Service Firms. Marketing of Services. toolshero.com. Retrieved from http://www.toolshero.com/marketing/service-marketing-mix-7ps/ [in English].
14. MedMarketing (n.d.). medmarketing.ua. Retrieved from http://www.medmarketing.ua/ [in Ukrainian].
15. Mikhno, I., Koval, V., & Ternavskyi, A. (2020). Strategic management of healthcare institution development of the national medical services market. Access Journal, 1(2), 157-170 [in English].
Пристатейна бібліографія
- Економічний енциклопедичний словник: У 2 т. Т. 2. За ред. С. В. Мочерного. Львів, 2006. 568 с.
- Корчак М. Медицинский брендинг и маркетинг медицинских услуг в Украине URL: http://www.medmarketing.ua/blog/medbrending-marketing-meduslug_19 (дата звернення: 10.10.2020)
- Маркетинговий менеджмент: Навч. посібн. Ф. Котлер, К. Л. Келлер, А. Ф. Павленко та ін. К. 2007. 290 с.
- Маркетингові стратегії формування попиту на товари та послуги на ринках України. За ред. проф. Р. В. Федоровича. Тернопіль, 2013. 355 с.
- Належна аптечна практика: Стандарти якості аптечних послуг (Спільна настанова МФФ/ВООЗ з НАП) URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/897_009#Text (дата звернення: 07.10.2020)
- Ожегов С. И. Толковый словарь русского языка: Ок. 100000 слов, терминов и фразеологических выражений. М., 2009. 736 с.
- Про затвердження Державної стратегії реалізації державної політики забезпечення населення лікарськими засобами на період до 2025 року URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1022-2018-%D0%BF#Text (дата звернення: 07.10.2020)
- Словник іншомовних слів. За ред. акад. АН УРСР О. С. Мельничука. К., 1985. 968 с.
- Современный словарь иностранных слов: Ок. 20000 слов. М., 2000. 742 с.
- Столяров С. А. Ринок медичних послуг: Деякі його характеристики, проблеми та аспекти управління. Барнаул, 2005. 269 c.
- Чехун І. А. Надання платних медичних послуг: цивільно-правові аспекти. Часопис Київського університету права. 2010. № 2. С. 213–216
- Швайка Л. А. Державне регулювання економіки: Підручник. К., 2008. 462 с.
- Booms B., Bitner M. J. Marketing Strategies and Organizational Structures for Service Firms. Marketing of Services URL: http://www.toolshero.com/marketing/service-marketing-mix-7ps/ (дата звернення: 05.10.2020)
- Mikhno, I., Koval, V., & Ternavskyi, A. Strategic management of healthcare institution development of the national medical services market. Access Journal. 2020. №1(2). С. 157-170.
Copyright (c) 2020 Н.В. Кузьминчук, Т.М. Куценко, В.В. Коваль, В. А. Бондарь