DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2020.5(38).214-220

Бізнес-аналітика та її роль в управлінні конкурентоспроможністю підприємства

Б.В. Дмитришин, М.В. Боровий

Про авторів

Б.В. Дмитришин, кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9519-0104, e-mail: dmitrishinbv@gmail.com

М.В. Боровий, аспірант кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2837-9019, e-mail: maksym_borovyi@onet.pl

Анотація

Статтю присвячено актуальним питанням проведення бізнес-аналітики на підприємстві. Узагальнено завдання, принципи та цілі бізнес-аналітики. Визначено взаємозв’язок бізнес-аналітики та конкурентоспроможності підприємства. Встановлено та обґрунтовано чинники впливу на конкурентоспроможність підприємства. Розкрито значущість та необхідність проведення бізнес-аналізу для прийняття управлінських рішень. Запропоновано інструментарій спеціаліста бізнес-аналітика в умовах швидко мінливого зовнішнього середовища.

Ключові слова

система, конкурентоспроможність, управління конкурентоспроможністю, дані, бізнес-аналітика, підприємство

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Hirinova, L.V., & Sybiriakova, I.H. (2016). Informatsiini systemy ta tekhnolohii. Chastyna 1: Tekhnichne ta prohramne zabezpechennia informatsiinykh tekhnolohii ta system [Information systems and technologies. Part 1: Hardware and software for information technology and systems]. Kharkiv: Monograf [in Ukrainian].

2. Zhovnovach, R.I. (2015). Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstv silskohospodarskoho mashynobuduvannia [Management of competitiveness of agricultural machinery enterprises]. Kirovohrad : Ekskliuzyv-System [in Ukrainian].

3. Kuzmin, O.Ie., Melnyk, O.H., & Romanko, O.P. (2011). Konkurentospromozhnist pidpryiemstva: planuvannia ta diahnostyka [Competitiveness of the enterprise: planning and diagnostics]. Ivano-Frankivsk: IFNTUNH [in Ukrainian].

4. Ostervalder, O., & Pinie, Iv. (2020). Pobudova biznes-modelei. Nastilna knyha strateha i novatora [Building business models. Desktop book strategist and innovator]. Kyiv: Alpina Pablisher Ukraina [in Ukrainian].

5. Paklyn, N.B., & Oreshkov, V.Y. (2015). Biznes analitika: ot dannyih k znaniyam [Business analytics: from data to knowledge]. St. Petersburg: Piter [in Russian].

6. Porter, M. (1997). Competition strategy. Methods for the analysis of galuzei and performance of competitors. (A. Oliinyk & R. Skipalskoho, Trans). Kyiv: Osnovy.

7. Romanova, T.V., & Darovskyi, Ye.O. (2015). Chynnyky, shcho vplyvaiut na zbilshennia prybutku pidpryiemstv Ukrainy v suchasnykh umovakh [Factors influencing the increase in profits of Ukrainian enterprises in modern conditions]. Efektyvna ekonomika - Effective economy, 4. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3976 [in Ukrainian].

8. Sydorova, A.V., Bilenko, D.V., & Burkina, N.V. (2019). Biznes-analityka [Business analytics]. Vinnytsia: DonNU imeni Vasylia Stusa [in Ukrainian].

9. Frolova, V.Iu. (2013). Systemnyi pidkhid do upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [A systematic approach to managing the competitiveness of the enterprise]. Visnyk Berdianskoho universytetu menedzhmentu i biznesu - Bulletin of Berdyansk University of Management and Business, 2, 98-102. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/vbumb_2013_2_20 [in Ukrainian].

10. Yaremko, Z.M. (2013). Model biznes-analityky pidpryiemstva v konteksti stratehichnoho upravlinnia [Model of business analytics of the enterprise in the context of strategic management]. Innovative Economy - Innovatsiina ekonomika, 3. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/inek_2013_3_76 [in Ukrainian].

Пристатейна бібліографія

  1. Гірінова Л.В., Сибірякова І. Г. Інформаційні системи та технології. Частина 1: Технічне та програмне забезпечення інформаційних технологій та систем: навч. посібник. Х.: Monograf, 2016. 121 с.
  2. Жовновач Р.І. Управління конкурентоспроможністю підприємств сільськогосподарського машинобудування : монографія. Кіровоград : Ексклюзив-Систем, 2015. 384 с.
  3. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г., Романко О.П. Конкурентоспроможність підприємства: планування та діагностика: Монографія. Івано-Франківськ: ІФНТУНГ, 2011. 180 с.
  4. Остервальдер О, Піньє Ів. Побудова бізнес-моделей. Настільна книга стратега і новатора. К., Альпіна Паблішер Україна. 2020. 288 с.
  5. Паклин Н.Б., Орешков В.И. Бизнес аналитика: от данных к знаниям. СПб, Изд. Питер. 2015. 624 с.
  6. Портер М. Стратегія конкуренції. Методика аналізу галузей і діяльності конкурентів. Переклад з англ. А Олійника та Р. Скіпальського. К.: Основи, 1997. 390 с.
  7. Романова Т.В., Даровський Є.О. Чинники, що впливають на збільшення прибутку підприємств України в сучасних умовах. Ефективна економіка. 2015. №4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3976 (дата звернення 14.12.2020)
  8. Сидорова А.В., Біленко Д.В., Буркіна Н.В. Бізнес-аналітика: навчально-методичний посібник. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса. 2019. 104 с.
  9. Фролова В.Ю. Системний підхід до управління конкурентоспроможністю підприємства. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2013. № 2. С. 98-102. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vbumb_2013_2_20 (дата звернення 14.12.2020)
  10. Яремко З.М. Модель бізнес-аналітики підприємства в контексті стратегічного управління. Інноваційна економіка. 2013. № 3. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/inek_2013_3_76 (дата звернення 14.12.2020)

Copyright (c) 2020 Б.В. Дмитришин, М.В. Боровий