DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2019.2(35).151-159

Кластерний аналіз клієнтської бази даних підприємств сфери послуг

Н.О. Роскладка, А.А. Роскладка, О.О. Дзигман

Об авторах

Н.О. Роскладка, доцент, доктор економічних наук, професор кафедри туризму та рекреації, Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ, Україна, E-mail: n.roskladka@knute.edu.ua

А.А. Роскладка, професор, доктор економічних наук, завідувач кафедри кібернетики та системного аналізу, Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ, Україна, E-mail: a.roskladka@knute.edu.ua

О.О. Дзигман, магістр з економічної кібернетики, Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ, Україна, E-mail: a.roskladka@knute.edu.ua

Анотація

Визначені основні тенденції та стан розвитку ринку послуг в Україні. Досліджено економіко-математичні моделі та методи функціонування й управління підприємствами сфери послуг. Виділені інструменти, методи та технології проведення кластерного аналізу та визначення функціональних характеристик систем масового обслуговування клієнтів. Здійснено програмну розробку автоматизованої системи обробки клієнтських замовлень в умовах змінного попиту з використання методів кластеризації та сегментації клієнтської бази даних

Ключові слова

сфера послуг, кластерний аналіз, сегментація, система масового обслуговування

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Hryschenko, I. (2007).Formuvannia konkurentnoho seredovyshcha na rynku posluh Ukrainy [Formation of a competitive environment on the Ukrainian market of services]. Visnyk KNTEU - Bulletin KNUTE, 5, 136-166 [in Ukrainian].

2. Kalachova, I. V. (2011). Statystyka posluh: kontseptualni osnovy reformuvannia [Service statistics: conceptual basis of reform]. Statystyka Ukrainy – Statistics of Ukraine, 4, 24–28 [in Ukrainian].

3. Kniazyk, Yu. M. (2013). Stan ta perspektyvy rozvytku rynku posluh v Ukraini [The state and prospects of the market of services in Ukraine]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika» –Bulletin of Lviv Polytechnic National University, 767, 309-316 [in Ukrainian].

4. Malska, M. P. (2009). Prostorovi systemy posluh (teoriia, metodolohiia, praktyka) [Spatial systems of services (theory, methodology, practice)]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].

5. Melnyk,A. &Melnyk,Yu. (2015). Natsionalnyi ta rehionalni rynky posluh Ukrainy: chy nablyzhaiemos my do Yevropy? [National and regional markets of Ukraine: Are we closer to Europe?]. Zhurnal Yevropeiskoi ekonomiky –Journal of the European Economy, 4, 456-475 [in Ukrainian].

6. Starostina, A. & Protsenko, V. (2013). Osnovni faktory transformatsii mizhnarodnoho rynku posluh na suchasnomu etapi rozvytku svitovoho hospodarstva [The main factors of the transformation of the international market of services at the present stage of development of the world economy]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu im. Tarasa Shevchenka– Bulletin of Taras Shevchenko Kiyv National University, 153, 99-103 [in Ukrainian].

7. Fedoronko, N.I. &Kovalchuk, N.O. (2017). Osoblyvosti suchasnoho stanovyshcha rynku posluh Ukrainy[Features of the current state of the Ukrainian market]. Molodyi vchenyi – Young scientist, 3(43), 871-874 [in Ukrainian].

8. Chepurda, L.M. (2013). Otsinka suchasnoho stanu i tendentsii rozvytku rynku posluh Ukrainy [Assessment of the current state and trends of the Ukrainian market development]. Biznes-inform –Business Inform, 4, 270-273 [in Ukrainian].

9. Vinichenko, O. M. (2014). Uzahalnennia metodiv kontroliu diialnosti pidpryiemstva [Generalization of methods of enterprise activity control]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: practice and experience, 19, 10-15 [in Ukrainian].

10. Shpanka, T. O. &Nikitin, Yu. O. (2014). Praktychnyi dosvid vykorystannia metodiv upravlinnia pidpryiemstvom v umovakh dynamichnosti zovnishnoho seredovyshcha [Practical experience in using enterprise management techniques in a dynamic environment environment]. Aktualni problemy ekonomiky – Actual problems of the economy, 3 (153), 248-255 [in Ukrainian].

11. Linoff,G. S. &Berry,M. J. A. (2011). Data Mining Techniques: For Marketing, Sales, and Customer Relationship Management.Indianapolis: Wiley [in English].

12. Cao,L., Philip, S. Yu, Zhang, C. & Zhang, H. (2008). Data Mining for Business Applications. Springer Science; Business Media [in English].

13. Albright, S. C., Winston, W. & Zappe, C. (2006). Data Analysis and Decision Making. Boston : Cengage Learning [in English].

14. Zhyhir, A. A. (2015). Formuvannia klasteriv, yak svitova tendentsiia, poshuku shliakhiv pidvyshchennia efektyvnosti pidpryiemnytskoi diialnosti [Formation of clusters, as a global trend, finding ways to increase the efficiency of entrepreneurial activity]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: practice and experience, 22, 38-41 [in Ukrainian].

15. Strubytska, I. P.& Melnyk, I. Ye. (2015). Klasteryzatsiia bazy kliientiv na osnovi metodu k-serednikh [Clustering the customer base based on the k-means method]. Proceedings from Suchasni kompiuterni informatsiini tekhnolohii : materialy V Vseukrainskoi shkoly-seminaru molodykh vchenykh i studentiv AСIT’2015(m. Ternopil, 22-23 travnia 2015r). – Modern Computer Information Technologies: Materials of the All-Ukrainian School-Workshop for Young Scientists and Students AСIT’2015 (pp. 156-158).Ternopil [in Ukrainian].

Пристатейна бібліографія ГОСТ

  1. Вініченко О. М. Узагальнення методів контролю діяльності підприємства. Інвестиції: практика та досвід. Київ, 2014. № 19. С. 10-15.
  2. Грищенко І. Формування конкурентного середовища на ринку послуг України. Вісник Київ. нац. торг.-екон. ун-ту, 2007. № 5. С. 163–166.
  3. Жигірь А.А. Формування кластерів, як світова тенденція, пошуку шляхів підвищення ефективності підприємницької діяльності. Інвестиції: практика та досвід, 2015. № 22. С. 38-41.
  4. Калачова І. В. Статистика послуг: концептуальні основи реформування. Статистика України. 2011. № 4. С. 24–28.
  5. Князик Ю. М. Стан та перспективи розвитку ринку послуг в Україні. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2013. № 767. C. 309-316.
  6. Мальська М. П. Просторові системи послуг (теорія, методологія, практика): монографія. К. : Знання, 2009. 363 с.
  7. Мельник А., Мельник Ю. Національний та регіональні ринки послуг України: чи наближаємось ми до Європи? Журнал Європейської економіки. Тернопіль, 2015. № 4. С. 456-475.
  8. Старостіна А., Проценко В. Основні фактори трансформації міжнародного ринку послуг на сучасному етапі розвитку світового господарства. Вісник Киiвського нацiонального унiверситету iм. Тараса Шевченка. Серiя: Економiка, 2013. №153. C. 99-103.
  9. Струбицька І. П., Мельник І. Є. Кластеризація бази клієнтів на основі методу К-середніх. Сучасні комп'ютерні інформаційні технології : матеріали V Всеукр. шк.-семінару молодих вчен. і студ. АСІТ’2015. Тернопіль, 2015. C. 156-158.
  10. Федоронько Н.І., Ковальчук Н.О. Особливості сучасного становища ринку послуг України. Молодий вчений, 2017. № 3 (43). С. 871-874.
  11. Чепурда Л.М. Оцінка сучасного стану і тенденцій розвитку ринку послуг України. Бізнес-інформ, 2013. № 4. С. 270-273.
  12. Шпанька Т. О., Нікітін Ю. О. Практичний досвід використання методів управління підприємством в умовах динамічності зовнішнього середовища. Актуальні проблеми економіки, 2014. № 3 (153). C. 248-255.
  13. Albright S. C., Winston W., Zappe C. Data Analysis and Decision Making. Boston : Cengage Learning, 2016. 948 p.
  14. Cao L., Philip S. Yu, Zhang C., Zhang H. Data Mining for Business Applications. Springer Science; Business Media, 2008. 402 p.
  15. Linoff G. S. Data Mining Techniques: For Marketing, Sales, and Customer Relationship Management. Indianapolis: Wiley, 2011. 888 p.

Copyright (c) 2019 Н.О. Роскладка, А.А. Роскладка, О.О. Дзигман