DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2025.13(46).1.166-178
Інтегрування комплексу маркетингових інновацій до логістичних мереж ланцюгів транспортування вантажів
Про авторів
Р.І. Жовновач, професор, доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6758-3421, e-mail:ruslanaz1977@gmail.com
C.А. Романчук, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та економічної теорії, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/ 0000-0002-0204-6059, е-mail: licinio@ukr.net
М.С. Кравченко, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри транспортного менеджменту і логістики, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна, ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2185-178X, e-mail: kravchenko.maryna@gmail.com
Анотація
Досліджуються особливості інтегрування комплексу маркетингових інновацій в умовах створення та експлуатації логістичних мереж ланцюгів транспортування вантажів, їх всебічного покращення з метою забезпечення стійкого розвитку та підвищення конкурентних переваг інноваційно активних компаній на ринку вантажних перевезень в умовах швидких змін кон’юнктури. Вивчено специфіку інноваційних продуктів і послуг у транспортній галузі та їхнього значення для ефективного функціонування логістичних мереж перевезень, проведення аналізу впливу інновацій на транспортні компанії та їх конкурентоспроможність у взаємодії з партнерами по ланцюгах поставок. Розкрито особливості використання маркетингових інструментів, які забезпечують ефективне просування та розповсюдження інноваційних рішень у транспортній сфері з врахуванням специфічних вимог інтеграції з іншими учасниками мережі ланцюгів перевезень.
Детально досліджуються особливості функціонування суб’єктів господарювання як потенційних користувачів комплексу маркетингових інновацій, інтегрованих до логістичних мереж ланцюгів фізичного переміщення вантажів на прикладі транспортної галузі. Конфігурування системи заходів щодо створення ефективної логістичної мережі транспортних перевезень пропонується здійснювати на основі поєднання особливостей маркетингу інновацій як елементу вхідного цифрового Інтернет-маркетингу та чіткого розрізнення функцій та економічних інтересів учасників ринку користувачів послуг транспортних перевізників в умовах функціонування цифрової економіки.
Сформовано рекомендації щодо інтегрування та подальшої адаптації маркетингових інновацій до реалій використання транспорту в умовах постійного оновлення логістичних мереж ланцюгів перевезень вантажів. Запорукою успіху на шляху вирішення специфічної проблеми публікації визначається чітке слідування принципам вхідного маркетингу, кваліфіковане супроводження етапів управління процесами купівлі інноваційних продуктів, вектору клієнтоорієнтованої діяльності. У підсумку визначено авторське бачення перспектив запровадження маркетингових інновацій у сфері вантажних перевезень, успішне інтегрування яких відкриває масштабні можливості для значного зростання ефективності транспортних систем, підвищення конкурентоспроможності компаній і створення стійких ланцюгів постачань, що у своєму комплексі забезпечує краще задоволення потреб замовників транспортних послуг
Ключові слова
маркетинг, маркетинг інновацій, логістичні мережі, інтегровані ланцюги транспортування вантажів, цифровізація
Повний текст:
PDF
Посилання
1. Vasylevskyi, M., Bilyk, I., Deineha, O., Dovba, M., Kostiuk, O., Krykavs’kyi E., et al. (2008). Economics of logistics systems. Lviv: Lvivska Politekhnika [In Ukrainian].
2. Pokhylchenko, O.A. (2019). Logistics and Supply Chain Management trends in the projection of transformational changes of Industry 4.0. Intelekt XXI, 3, 149-154 URL: http://www.intellect21.nuft.org.ua/journal/2019/ 2019_3/26.pdf [In Ukrainian].
3. Chukhrai, N.I., & Hirna, O.B. (2007). Supply chain formation: issues of theory and practice. Lviv: Intelekt-Zakhid [In Ukrainian].
4. Annosi, M.C., & Foss, N.J. (2020). Artificial Intelligence in Business: From Research and Innovation to Market Deployment. Procedia Computer Science, 167(1), 2200-2210. [In English]. https://doi.org/10.1016/j.procs.2020.03.272 .
5. Gürpinar, T. (2023). Blockchain-Technologie im Supply Chain Management unter Berücksichtigung wirtschaftlicher Potenziale. Dortmund [In German].
6. Koether, R. (Hrsg.). (2011). Taschenbuch der Logistik. Fachbuchverlag Leipzig: Karl Hanser Verlag [In German].
7. Lambert, D.M., Stock, J.R., & Ellram, L.M. (1997). Fundamental of Logistics Management. Irwin Professional Publishing [In English].
8. Martin, Ch. (2016). Logistics & Supply Chain Management. FT Publishing International [In English].
9. Schönsleben, P. (2024). Handbuch Integrales Logistikmanagement. Operations und Supply Chain Management innerhalb des Unternehmens und unternehmensübergreifend. Berlin: Springer Vieweg [In German].
10. Sinha, S. (2024). Blockchain for Enhancing IoT Privacy and Security. International Journal of Innovative Research in Computer Science & Technology, 12(2), 106-110. [In English]. https://doi.org/10.55524/ijircst.2024.12.2.18.
11. Varenkamp, R., & Kotzab, H. (2012). Logistik. Management und Strategien. München: Oldenburg Verlag [In German].
12. Wang, M., Wu, Y., Chen, B., & Evans, M. (2021). Blockchain and Supply Chain Management: A New Paradigm for Supply Chain Integration and Collaboration. OSCM Publications, 14, 1. [In English]. https://doi.org/10.31387/ oscm0440290 .
Пристатейна бібліографія
1. Економіка логістичних систем / М. Василевський, І. Білик, О. Дейнега, М. Довба, О. Костюк, Є. Крикавський та ін. Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2008. 596 с.
2. Похильченко О.А. Тренди логістики та Supply Chain Management в проекції трансформаційних змін Industry 4.0. Інтелект ХХІ. 2019. № 3. С. 149-154. URL: http://www.intellect21.nuft.org.ua/journal/2019/ 2019_3/26.pdf (дата звернення 21.01.2025).
3. Чухрай Н.І., Гірна О.Б. Формування ланцюга поставок: питання теорії та практики. Львів: Інтелект-Захід, 2007. 232 с.
4. Annosi M.C., Foss N.J. Artificial Intelligence in Business: From Research and Innovation to Market Deployment. Procedia Computer Science. 2020. № 167(1). P. 2200-2210. DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2020.03.272.
5. Gürpinar T. Blockchain-Technologie im Supply Chain Management unter Berücksichtigung wirtschaftlicher Potenziale. Dortmund. 2023. 247 s.
6. Koether, R. (Hrsg.). Taschenbuch der Logistik. Fachbuchverlag Leipzig: Karl Hanser Verlag. 2011. 614 s.
7. Lambert D.M., Stock J.R., Ellram L.M. Fundamental of Logistics Management. Irwin Professional Publishing. 1997. 611 p.
8. Martin Ch. Logistics & Supply Chain Management. 5th edition. FT Publishing International. 2016. 328 p.
9. Schönsleben P. Handbuch Integrales Logistikmanagement. Operations und Supply Chain Management innerhalb des Unternehmens und unternehmensübergreifend. 9. Aufl. Berlin: Springer Vieweg. 2024. 876 p.
10. Sinha S. Blockchain for Enhancing IoT Privacy and Security. International Journal of Innovative Research in Computer Science & Technology. 2024. № 12(2). P. 106-110. DOI: https://doi.org/10.55524/ijircst.2024.12.2.18.
11. Varenkamp R., Kotzab H. Logistik. Management und Strategien. München: Oldenburg Verlag, 2012. 486 s.
12. Wang M., Wu Y., Chen B., Evans M. Blockchain and Supply Chain Management: A New Paradigm for Supply Chain Integration and Collaboration. OSCM Publications. 2021. Volume 14. Issue 1. DOI: https://doi.org/10.31387/ oscm0440290.
Copyright (c) 2025 Р.І. Жовновач, C.А. Романчук, М.С. Кравченко
Інтегрування комплексу маркетингових інновацій до логістичних мереж ланцюгів транспортування вантажів
Про авторів
Р.І. Жовновач, професор, доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії, маркетингу та економічної кібернетики, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6758-3421, e-mail:ruslanaz1977@gmail.com
C.А. Романчук, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та економічної теорії, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/ 0000-0002-0204-6059, е-mail: licinio@ukr.net
М.С. Кравченко, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри транспортного менеджменту і логістики, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна, ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2185-178X, e-mail: kravchenko.maryna@gmail.com
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1. Vasylevskyi, M., Bilyk, I., Deineha, O., Dovba, M., Kostiuk, O., Krykavs’kyi E., et al. (2008). Economics of logistics systems. Lviv: Lvivska Politekhnika [In Ukrainian].
2. Pokhylchenko, O.A. (2019). Logistics and Supply Chain Management trends in the projection of transformational changes of Industry 4.0. Intelekt XXI, 3, 149-154 URL: http://www.intellect21.nuft.org.ua/journal/2019/ 2019_3/26.pdf [In Ukrainian].
3. Chukhrai, N.I., & Hirna, O.B. (2007). Supply chain formation: issues of theory and practice. Lviv: Intelekt-Zakhid [In Ukrainian].
4. Annosi, M.C., & Foss, N.J. (2020). Artificial Intelligence in Business: From Research and Innovation to Market Deployment. Procedia Computer Science, 167(1), 2200-2210. [In English]. https://doi.org/10.1016/j.procs.2020.03.272 .
5. Gürpinar, T. (2023). Blockchain-Technologie im Supply Chain Management unter Berücksichtigung wirtschaftlicher Potenziale. Dortmund [In German].
6. Koether, R. (Hrsg.). (2011). Taschenbuch der Logistik. Fachbuchverlag Leipzig: Karl Hanser Verlag [In German].
7. Lambert, D.M., Stock, J.R., & Ellram, L.M. (1997). Fundamental of Logistics Management. Irwin Professional Publishing [In English].
8. Martin, Ch. (2016). Logistics & Supply Chain Management. FT Publishing International [In English].
9. Schönsleben, P. (2024). Handbuch Integrales Logistikmanagement. Operations und Supply Chain Management innerhalb des Unternehmens und unternehmensübergreifend. Berlin: Springer Vieweg [In German].
10. Sinha, S. (2024). Blockchain for Enhancing IoT Privacy and Security. International Journal of Innovative Research in Computer Science & Technology, 12(2), 106-110. [In English]. https://doi.org/10.55524/ijircst.2024.12.2.18.
11. Varenkamp, R., & Kotzab, H. (2012). Logistik. Management und Strategien. München: Oldenburg Verlag [In German].
12. Wang, M., Wu, Y., Chen, B., & Evans, M. (2021). Blockchain and Supply Chain Management: A New Paradigm for Supply Chain Integration and Collaboration. OSCM Publications, 14, 1. [In English]. https://doi.org/10.31387/ oscm0440290 .
Пристатейна бібліографія
1. Економіка логістичних систем / М. Василевський, І. Білик, О. Дейнега, М. Довба, О. Костюк, Є. Крикавський та ін. Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2008. 596 с.
2. Похильченко О.А. Тренди логістики та Supply Chain Management в проекції трансформаційних змін Industry 4.0. Інтелект ХХІ. 2019. № 3. С. 149-154. URL: http://www.intellect21.nuft.org.ua/journal/2019/ 2019_3/26.pdf (дата звернення 21.01.2025).
3. Чухрай Н.І., Гірна О.Б. Формування ланцюга поставок: питання теорії та практики. Львів: Інтелект-Захід, 2007. 232 с.
4. Annosi M.C., Foss N.J. Artificial Intelligence in Business: From Research and Innovation to Market Deployment. Procedia Computer Science. 2020. № 167(1). P. 2200-2210. DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2020.03.272.
5. Gürpinar T. Blockchain-Technologie im Supply Chain Management unter Berücksichtigung wirtschaftlicher Potenziale. Dortmund. 2023. 247 s.
6. Koether, R. (Hrsg.). Taschenbuch der Logistik. Fachbuchverlag Leipzig: Karl Hanser Verlag. 2011. 614 s.
7. Lambert D.M., Stock J.R., Ellram L.M. Fundamental of Logistics Management. Irwin Professional Publishing. 1997. 611 p.
8. Martin Ch. Logistics & Supply Chain Management. 5th edition. FT Publishing International. 2016. 328 p.
9. Schönsleben P. Handbuch Integrales Logistikmanagement. Operations und Supply Chain Management innerhalb des Unternehmens und unternehmensübergreifend. 9. Aufl. Berlin: Springer Vieweg. 2024. 876 p.
10. Sinha S. Blockchain for Enhancing IoT Privacy and Security. International Journal of Innovative Research in Computer Science & Technology. 2024. № 12(2). P. 106-110. DOI: https://doi.org/10.55524/ijircst.2024.12.2.18.
11. Varenkamp R., Kotzab H. Logistik. Management und Strategien. München: Oldenburg Verlag, 2012. 486 s.
12. Wang M., Wu Y., Chen B., Evans M. Blockchain and Supply Chain Management: A New Paradigm for Supply Chain Integration and Collaboration. OSCM Publications. 2021. Volume 14. Issue 1. DOI: https://doi.org/10.31387/ oscm0440290.
Copyright (c) 2025 Р.І. Жовновач, C.А. Романчук, М.С. Кравченко