DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2025.13(46).1.203-210
Маркетинговий механізм управління безпекою виробничої діяльності (на прикладі сільськогосподарських підприємств Німеччини)
Про авторів
Т.В. Горохова, доцент, кандидат економічних наук, постдокторант, Центр передових інтернет-досліджень, Бохум, Німеччина, доцент кафедри менеджменту та маркетингу, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0435-5047, gorokhova_t_v@pstu.edu
В.А. Рябка, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0009-0007-9443-5847, ryabkava25@gmail.com
О.С. Гаврилов, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ “Приазовський державний технічний університет”, Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0009-0001-7762-954X, e-mail: havrylov.oleksandr@gmail.com
Анотація
Статтю присвячено актуальним проблемам формування маркетингового механізму (ММ) управління безпекою виробничої діяльності (БВД). Метою публікації є дослідження особливостей використання механізму на прикладі діяльності підприємств сфери аграрного виробництва (ПСАВ) Німеччини.
Досліджено практику запровадження на ПСАВ системи маркетинг орієнтованого управління, що полягає у застосуванні постійно обновлюваних прийомів ідентифікування поточної ситуації на ринках продукції, оцінюванні рівня ефективності налагодження комунікацій з клієнтами, секторальної цінової політики, оцінюванні показників продажів, ключових показників ефективності використовуваних каналів реалізації продукції, рекламної діяльності. Наводяться аргументи на користь доцільності постійного розширення сфери застосування та інноваційного оновлення ММ, як потужного засобу досягнення цілей незбиткової та ризик захищеної діяльності ПСАВ. Удосконалення інструментарію запропонованого ММ є особливо актуальним за умов постійного оновлення, комплексної диджиталізації процесів торгівлі, інноватизації процедур маркетингу за умов перетворення фахівців з контролінгу у ділових партнерів керівництва, залучення до участі в управління процесами забезпечення безпеки виробничої діяльності фахівців з аналізу великих масивів даних, посилення тенденцій до цифрового планування, експоненційного розширення можливостей бізнес-аналітики, пришвидшеної інтеграції до системи забезпечення БВД засад контролінгу виробництва високоякісної органічної сільськогосподарської продукції.
Передбачається, що ефективне використання та цілеспрямоване удосконалення ММ забезпечення БВД дозволить підвищити рівень віддачі застосовуваних на ПСАВ бізнес-моделей (окремих типів та напрямів отримання доходів, маркетингових концепцій, методів ринкового ціноутворення), і також його регламентів (організаційної структури, бізнес-процесів, навичок практичної діяльності персоналу).
Ключові слова
маркетинг, економічний механізм, виробнича діяльність, управління безпекою діяльності
Повний текст:
PDF
Посилання
1. Horiacheva, K. (2006). The mechanism of managing the financial security of the enterprise. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
2. Zhovnovach R.I., Vasylenko D.V. & Demchenko Y.V. (2021). Ensuring Marketing Security of Agricultural Enterprises in the Strategic Perspective. Tsentralnoukrainskyi naukovyi visnyk. Ekonomichni nauky. Kropyvnytskyi: TsNTU, 2021, 7 (40), 9-19 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32515/2663-1636.2021.7(40).9-19.
3. Ivaniuta, T., & Zaiichkovskyi, A. (2009). Economic security of the enterprise. Kyiv: TsNL [in Ukrainian].
4. Illiashenko, S. (2004). Economic risk. Kyiv: TsNL [in Ukrainian].
5. Kanso, A. (2019). Organizational and economic mechanism of regulation of social capital of the national economy. Prychornomorski ekonomichni studii. 4, 195-200 [in Ukrainian].
6. Kyrychenko, O., Laptev, S., & Pryhunov, P. (2010). Management of financial and economic security. Kyiv: Dorado-Druk [in Ukrainian].
7. Krasnokutska, N. (2005). Enterprise potential: formation and assessment. Kyiv: Tcentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].
8. Moiseienko, I., & Marchenko, O. (2011). Management of the financial and economic security of the enterprise. Lviv: Lvivskyi derzhavnyi universytet vnutrishnikh sprav [in Ukrainian]
9. Ortynskyi, V., Kernytskyi, I., & Zhyvko, Z. (2009). Economic security of enterprises, organizations and institutions. Kyiv: Pravova yednist [in Ukrainian].
10. Fedonin, O., Repina, I., & Oleksiuk, O. (2004). The potential of the enterprise: formation and assessment. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
11. Tsaturian, R., Bedov D., & Zhovnovach, R. (2023). Innovative marketing tools for promoting industrial products on the Internet. Tsentralnoukrainskyy naukovyy visnyk. Ekonomichni nauky 9 (42), 186-196. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32515/2663-1636.2023.9(42).186-196
12. Britzelmaier, B. (2020). Controlling. Grundlagen, Praxis, Handlungsfelder. München: Pearson Deutschland GmbH [in German].
13. Enke, M., Geigenmuller, A., & Leischnig, A. (2014). Commodity Marketing. Grundladen – Besonderheiten – Erfahrungen. Wiesbaden: Springer Gabler, Wiesbaden [in German].
14. Erichsen, J. (2020). Controlling-Instrumente von A-Z. Die wichtigsten Instrumente zur Unternehmenssteurung. Freiburg: Haufe-Lexware GmbH & Co. KG [in German].
15. GenoAkademie (2021). Agrarhandel. Fachwissen in Fragen und Antworten. ERLING Verlag GmBH & Co. KG [in German].
16. Hart, M. (2022). Agrarmarketing. Anforderungen an eine qualitëtsorientiere Vermarktung von Agrargtern. Verlag Eugen Ulmer, Stuttgart [in German].
17. Langosch, R. (2010). Controlling in der Landwirtschaft: Management-Instrumente fur die Praxis. DLG-Verlag [in German].
18. Lipp, E.M. (2019). Direktvermarktung. Klassisch bis innovativ. München: avBuch [in German].
19. Pförtsch W.A., & Godefroid, P. (2016). Business-to-Business-Marketing. Herne: NWB Verlag (Modernes Marketing fur Studium und Praxis) [in German].
20. Wachendorf, M., Burkert, A., & Graβ, R. (Hg.). (2022). Ökologische Landwirtschaft. Verlag: UTB [in German].
21. Weber, J., & Schäffer, U. (2020). Einführung in das Controlling. Stuttgart: Schäffer-Poeschel Verlag [in German].
22. Weis, H.Ch. (2018). Marketing. Herne: NWB Verlag GmbH & Co. KG [in German].
Пристатейна бібліографія
1. Горячева К. Механізм управління фінансовою безпекою підприємства: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. економ. наук: 08.06.01. Київ, 2006. 17 с.
2. Жовновач Р.І., Василенко Д.В. Демченко Ю. В. Забезпечення маркетингової безпеки сільськогосподарських підприємств в стратегічній перспективі Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки: зб. наук. пр. Кропивницький: ЦНТУ. 2021. Вип. 7 (40). С. 9-19. URL: DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2021.7(40).9-19.
3. Іванюта Т., Заїчковський А. Економічна безпека підприємства: навч. посібник. Київ: ЦУЛ, 2009. 257 с.
4. Ілляшенко С. Економічний̆ ризик: навч. посібник. 2-ге вид, доп. перероб. Київ: Центр навч. літератури. 2004. 208 с.
5. Кансо А. Організаційно-економічний механізм регулювання соціального капіталу національної економіки. Причорноморські економічні студії. 2019. Вип. 43. С. 195-200.
6. Кириченко О., Лаптєв С., Пригунов П. Управління фінансово-економічною безпекою: навч. посібник / ред. В. Сідак. Київ: Дорадо-Друк, 2010. 480 с.
7. Краснокутська Н. Потенціал підприємства: формування та оцінка: навч. посібник. Київ: Центр навчальної літератури, 2005. 352 с.
8. Мойсеєнко І., Марченко О. Управління фінансово-економічною безпекою підприємства: навч. посібник. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2011. 380 с.
9. Ортинський В.Л., Керницький І.С., Живко З.Б. Економічна безпека підприємств, організацій та установ: навч. посібник. К.: Правова єдність, 2009. 544 с.
10. Федонін О., Репіна І., Олексюк О. Потенціал підприємства: формування та оцінка: навч. посібник. Київ: КНЕУ, 2004. 316 с.
11. Цатурян Р., Бедов Д., Жовновач Р. Інноваційні маркетингові інструменти просування промислової продукції в мережі Інтернет. Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки. 2023. № 9 (42). 186-196. URL: http: doi.org/10/32515/2663-1636.2023. 9(42). 186-196.
12. Britzelmaier B. Controlling. Grundlagen, Praxis, Handlungsfelder. 3., aktualisierte Auflage. München: Pearson Deutschland GmbH, 2020. 630 S.
13. Enke M., Geigenmüller A., Leischnig A. Commodity Marketing. Grundladen – Besonderheiten – Erfahrungen. 3.Auflage. Wiesbaden: Springer Gabler, 2014. 425 S.
14. Erichsen J. Controlling-Instrumente von A-Z. Die wichtigsten Instrumente zur Unternehmenssteurung. 9. Auflage. Freiburg: Haufe-Lexware GmbH & Co. KG, 2020. 482 S.
15. GenoAkademie. Agrarhandel. Fachwissen in Fragen und Antworten / Burg Warberg (Hrsg.). Auflage 7. ERLING Verlag GmBH & Co. KG., 2021. 367 S.
16. Hart M. Agrarmarketing. Anforderungen an eine qualitetsorientiere Vermarktung von Agrargütern. Stuttgart: Verlag Eugen Ulmer, 2022. 429 S.
17. Langosch R. Controlling in der Landwirtschaft: Management-Instrumente für die Praxis. DLG-Verlag, 2010. 240 S.
18. Lipp E.M. Direktvermarktung. Klassisch bis innovativ. av Buch, München, 2019. 160 S.
19. Pförtsch W.A., Godefroid, P. Business-to-Business-Marketing. 5. Auflage. Herne: NWB Verlag (Modernes Marketing fur Studium und Praxis), 2016. 274 S.
20. Wachendorf M., Burkert A., Graβ R. / Graβ R. (Hg.). Ökologische Landwirtschaft. UTB (Verlag), 2022. 376 S.
21. Weber J., Schäffer U. Einführung in das Controlling. 16, überarbeitete und aktualisierte Auflage. Stuttgart: Schäffer-Poeschel Verlag, 2020. 582 S.
22. Weis H.Ch. Marketing. Herne: NWB Verlag GmbH & Co. KG, 2018. 819 S.
Copyright (c) 2025 Т.В. Горохова, В.А. Рябка, О.С. Гаврилов
Маркетинговий механізм управління безпекою виробничої діяльності (на прикладі сільськогосподарських підприємств Німеччини)
Про авторів
Т.В. Горохова, доцент, кандидат економічних наук, постдокторант, Центр передових інтернет-досліджень, Бохум, Німеччина, доцент кафедри менеджменту та маркетингу, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0435-5047, gorokhova_t_v@pstu.edu
В.А. Рябка, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0009-0007-9443-5847, ryabkava25@gmail.com
О.С. Гаврилов, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ “Приазовський державний технічний університет”, Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0009-0001-7762-954X, e-mail: havrylov.oleksandr@gmail.com
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1. Horiacheva, K. (2006). The mechanism of managing the financial security of the enterprise. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
2. Zhovnovach R.I., Vasylenko D.V. & Demchenko Y.V. (2021). Ensuring Marketing Security of Agricultural Enterprises in the Strategic Perspective. Tsentralnoukrainskyi naukovyi visnyk. Ekonomichni nauky. Kropyvnytskyi: TsNTU, 2021, 7 (40), 9-19 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32515/2663-1636.2021.7(40).9-19.
3. Ivaniuta, T., & Zaiichkovskyi, A. (2009). Economic security of the enterprise. Kyiv: TsNL [in Ukrainian].
4. Illiashenko, S. (2004). Economic risk. Kyiv: TsNL [in Ukrainian].
5. Kanso, A. (2019). Organizational and economic mechanism of regulation of social capital of the national economy. Prychornomorski ekonomichni studii. 4, 195-200 [in Ukrainian].
6. Kyrychenko, O., Laptev, S., & Pryhunov, P. (2010). Management of financial and economic security. Kyiv: Dorado-Druk [in Ukrainian].
7. Krasnokutska, N. (2005). Enterprise potential: formation and assessment. Kyiv: Tcentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].
8. Moiseienko, I., & Marchenko, O. (2011). Management of the financial and economic security of the enterprise. Lviv: Lvivskyi derzhavnyi universytet vnutrishnikh sprav [in Ukrainian]
9. Ortynskyi, V., Kernytskyi, I., & Zhyvko, Z. (2009). Economic security of enterprises, organizations and institutions. Kyiv: Pravova yednist [in Ukrainian].
10. Fedonin, O., Repina, I., & Oleksiuk, O. (2004). The potential of the enterprise: formation and assessment. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
11. Tsaturian, R., Bedov D., & Zhovnovach, R. (2023). Innovative marketing tools for promoting industrial products on the Internet. Tsentralnoukrainskyy naukovyy visnyk. Ekonomichni nauky 9 (42), 186-196. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32515/2663-1636.2023.9(42).186-196
12. Britzelmaier, B. (2020). Controlling. Grundlagen, Praxis, Handlungsfelder. München: Pearson Deutschland GmbH [in German].
13. Enke, M., Geigenmuller, A., & Leischnig, A. (2014). Commodity Marketing. Grundladen – Besonderheiten – Erfahrungen. Wiesbaden: Springer Gabler, Wiesbaden [in German].
14. Erichsen, J. (2020). Controlling-Instrumente von A-Z. Die wichtigsten Instrumente zur Unternehmenssteurung. Freiburg: Haufe-Lexware GmbH & Co. KG [in German].
15. GenoAkademie (2021). Agrarhandel. Fachwissen in Fragen und Antworten. ERLING Verlag GmBH & Co. KG [in German].
16. Hart, M. (2022). Agrarmarketing. Anforderungen an eine qualitëtsorientiere Vermarktung von Agrargtern. Verlag Eugen Ulmer, Stuttgart [in German].
17. Langosch, R. (2010). Controlling in der Landwirtschaft: Management-Instrumente fur die Praxis. DLG-Verlag [in German].
18. Lipp, E.M. (2019). Direktvermarktung. Klassisch bis innovativ. München: avBuch [in German].
19. Pförtsch W.A., & Godefroid, P. (2016). Business-to-Business-Marketing. Herne: NWB Verlag (Modernes Marketing fur Studium und Praxis) [in German].
20. Wachendorf, M., Burkert, A., & Graβ, R. (Hg.). (2022). Ökologische Landwirtschaft. Verlag: UTB [in German].
21. Weber, J., & Schäffer, U. (2020). Einführung in das Controlling. Stuttgart: Schäffer-Poeschel Verlag [in German].
22. Weis, H.Ch. (2018). Marketing. Herne: NWB Verlag GmbH & Co. KG [in German].
Пристатейна бібліографія
1. Горячева К. Механізм управління фінансовою безпекою підприємства: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. економ. наук: 08.06.01. Київ, 2006. 17 с.
2. Жовновач Р.І., Василенко Д.В. Демченко Ю. В. Забезпечення маркетингової безпеки сільськогосподарських підприємств в стратегічній перспективі Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки: зб. наук. пр. Кропивницький: ЦНТУ. 2021. Вип. 7 (40). С. 9-19. URL: DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2021.7(40).9-19.
3. Іванюта Т., Заїчковський А. Економічна безпека підприємства: навч. посібник. Київ: ЦУЛ, 2009. 257 с.
4. Ілляшенко С. Економічний̆ ризик: навч. посібник. 2-ге вид, доп. перероб. Київ: Центр навч. літератури. 2004. 208 с.
5. Кансо А. Організаційно-економічний механізм регулювання соціального капіталу національної економіки. Причорноморські економічні студії. 2019. Вип. 43. С. 195-200.
6. Кириченко О., Лаптєв С., Пригунов П. Управління фінансово-економічною безпекою: навч. посібник / ред. В. Сідак. Київ: Дорадо-Друк, 2010. 480 с.
7. Краснокутська Н. Потенціал підприємства: формування та оцінка: навч. посібник. Київ: Центр навчальної літератури, 2005. 352 с.
8. Мойсеєнко І., Марченко О. Управління фінансово-економічною безпекою підприємства: навч. посібник. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2011. 380 с.
9. Ортинський В.Л., Керницький І.С., Живко З.Б. Економічна безпека підприємств, організацій та установ: навч. посібник. К.: Правова єдність, 2009. 544 с.
10. Федонін О., Репіна І., Олексюк О. Потенціал підприємства: формування та оцінка: навч. посібник. Київ: КНЕУ, 2004. 316 с.
11. Цатурян Р., Бедов Д., Жовновач Р. Інноваційні маркетингові інструменти просування промислової продукції в мережі Інтернет. Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки. 2023. № 9 (42). 186-196. URL: http: doi.org/10/32515/2663-1636.2023. 9(42). 186-196.
12. Britzelmaier B. Controlling. Grundlagen, Praxis, Handlungsfelder. 3., aktualisierte Auflage. München: Pearson Deutschland GmbH, 2020. 630 S.
13. Enke M., Geigenmüller A., Leischnig A. Commodity Marketing. Grundladen – Besonderheiten – Erfahrungen. 3.Auflage. Wiesbaden: Springer Gabler, 2014. 425 S.
14. Erichsen J. Controlling-Instrumente von A-Z. Die wichtigsten Instrumente zur Unternehmenssteurung. 9. Auflage. Freiburg: Haufe-Lexware GmbH & Co. KG, 2020. 482 S.
15. GenoAkademie. Agrarhandel. Fachwissen in Fragen und Antworten / Burg Warberg (Hrsg.). Auflage 7. ERLING Verlag GmBH & Co. KG., 2021. 367 S.
16. Hart M. Agrarmarketing. Anforderungen an eine qualitetsorientiere Vermarktung von Agrargütern. Stuttgart: Verlag Eugen Ulmer, 2022. 429 S.
17. Langosch R. Controlling in der Landwirtschaft: Management-Instrumente für die Praxis. DLG-Verlag, 2010. 240 S.
18. Lipp E.M. Direktvermarktung. Klassisch bis innovativ. av Buch, München, 2019. 160 S.
19. Pförtsch W.A., Godefroid, P. Business-to-Business-Marketing. 5. Auflage. Herne: NWB Verlag (Modernes Marketing fur Studium und Praxis), 2016. 274 S.
20. Wachendorf M., Burkert A., Graβ R. / Graβ R. (Hg.). Ökologische Landwirtschaft. UTB (Verlag), 2022. 376 S.
21. Weber J., Schäffer U. Einführung in das Controlling. 16, überarbeitete und aktualisierte Auflage. Stuttgart: Schäffer-Poeschel Verlag, 2020. 582 S.
22. Weis H.Ch. Marketing. Herne: NWB Verlag GmbH & Co. KG, 2018. 819 S.
Copyright (c) 2025 Т.В. Горохова, В.А. Рябка, О.С. Гаврилов