DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2024.12(45).178-191
Стратегічні аспекти забезпечення конкурентоспроможності підприємств ресторанного господарства на основі їх ключових компетенцій
Про авторів
І.В. Журило, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки, підприємництва та готельно-ресторанної справи Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1445-6370, e-mail: zhuriloiv@gmail.com
М.В. Бугаєва, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки, підприємництва та готельно-ресторанної справи Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7460-9279, e-mail: bmw87forever@gmail.com
О.М. Бедряк , здобувач другого (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0009-0002-5318-7481 e-mail: Alexbedryak@gmail.com
Анотація
Статтю присвячено дослідженню понятійного апарату базових та ключових компетенцій підприємства, розвитку методології їх оцінки з урахуванням галузевої специфіки ресторанного бізнесу, а також концептуальних основ стратегічного управління підприємством ресторанного господарства на основі його компетенцій для досягнення ним високого рівня конкурентоспроможності.
На основі аналізу відомих підходів щодо розкриття сутності поняття «ключова компетентність підприємства», виокремлено його основні ознаки, які створюють певний позитивний вплив на результати діяльності суб‘єкта господарювання, а також запропоноване авторське визначення даної економічної категорії. Доведено важливість побудови підприємством ієрархії базових компетенцій з метою створення своєрідного методологічного фундаменту для подальшого формування ключових компетенцій. Складено перелік найбільш актуальних компетенцій одного із популярних закладів ресторанного господарства м. Кропивницький, ідентифікованих як професійні й рольові (у межах особистих компетенцій), а також функціональні, стратегічні та ключові (у межах компетенцій організації в цілому). На основі експертного опитування визначено рівень окремих індикаторів компетенцій за десятибальною шкалою. Застосовуючи таксономічний метод аналізу, проведено оцінку показників розвитку кожної компетенції, розраховано величини одиничних таксономічних коефіцієнтів і підсумкового (інтегрального) таксономічного коефіцієнту. Сформульовано ключові компетенції досліджуваного закладу. Запропоновано концептуальний підхід до побудови на основі сформованих компетенцій системи стратегічного управління бізнесом, спрямованої на укріплення конкурентної позиції підприємства на ринку.
Представлена методика ідентифікації компетенцій закладу ресторанного господарства з їх подальшою оцінкою за допомогою методу таксономічного аналізу може бути застосована іншими підприємствами для формування ними власних ключових компетенцій та розробки на цій основі стратегій подальшого розвитку бізнесу, що сприятиме формування ними стійких конкурентних переваг.
Ключові слова
компетенції організації, компетентності індивіда, ключові компетенції підприємства, ієрархія компетенцій, стратегічне управління бізнесом, конкурентні переваги, конкурентоспроможність підприємства, підприємство ресторанного господарства, ринок ресторанних послуг
Повний текст:
PDF
Посилання
1. Azarenkov, G.F., & Katkova, K.V. (2017). Key competencies of an industrial enterprise. Prychornomorski Ekonomichni Studii, 17, 83-86. http://bses.in.ua/journals/2017/17_2017/17.pdf [in Ukrainian].
2. Androsiuk, V.H., & Voloshyna, O.V. (2020). The concepts of «competence» and «competency» in the context of forming the communicative skills of professionals. Psykholohichni ta pedahohichni problemy profesiinoi osvity ta patriotychnoho vykhovannia personalu systemy MVS Ukrainy. 144-147. [in Ukrainian].
3. Burak, V. (2021). The specifics of forming the competence of future specialists in hotel and restaurant business during professional training in higher educational institutions. Nova Pedagogichna Dumka, (106), 32-38 [in Ukrainian].
4. Vartanova, O.V. (2015). Formation of enterprise competencies in strategic knowledge management. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, 3, 236-239 [in Ukrainian].
5. Verba, V.A., Grebeshkova, O.M. (2004). Problems of identifying enterprise competencies. Problemy Nauky, (7), 23-28. https://www.management.com.ua/strategy/str100.html [in Ukrainian].
6. Vremenko, L.V., Kondratenko, D.V. (2020). Key competencies as the basis for the competitiveness of insurance companies. Biznes-inform, (3), 401-408 [in Ukrainian].
7. Holovany, M.S. (2011). Competence and competency: a comparative analysis of concepts. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, (8), 224-233 [in Ukrainian].
8. Ippolitova, I.Ya. (2018). Evaluation of the level of enterprise competency. Ekonomika ta Upravlinnya Pidpryiemstvamy, (23), 210-217 [in Ukrainian].
9. Krymska, L.O., & Beliaieva, O.V. (2014). Key competencies as the foundation of enterprise strategic flexibility. Derzhava ta Regiony. Seriia «Ekonomika ta Pidpryiemnytstvo», (5), 8-12. http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2014/5_2014/4.pdf [in Ukrainian].
10. Kudenko, N.V. (2011). Key success factors in the industry and enterprise competencies. Formuvannya Rynkovoyi Ekonomiky, DVS «Kyiv National Economic University named after V. Hetman». Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
11. Nahorniak, H. (2020). Definition of effective competency management mechanisms as essential components of intellectual capital in the development of competitive advantages in business entities (using the example of machine-building enterprises). Galician Economic Journal, (4), 158-172 [in Ukrainian].
12. Otenko, I.P. (2006). Strategic management of enterprise potential: Scientific publication. Kharkiv: KHNEU Publishing House [in Ukrainian].
13. Porter, M.E. (2020). Competitive Strategy. Techniques for Analyzing Industries and Competitors / Translated by N. Koshmanenko. Kyiv: Nash Format [in English].
14. Prymak, N.S., Nikolaychuk, O.A., & Oliniychenko, I.V. (2020). Key competencies and their role in forming the competitiveness of the hotel industry. Naukovo-vyrobnychyi zhurnal «Biznes-navihator», (61), 123-127 [in Ukrainian].
15. Radkevych, V.O., Kravets, S.H., & Kozak, A.R. (2020). Key competencies (soft skills) of future specialists in the hospitality industry. Colloquium-Journal. Warsaw, (15-3), 53-59 [in Ukrainian].
16. Rekianov, S.O. (2011). Competency as a source of competitive advantage in strategic enterprise management. Problemy Materialkoyi Kultury. Ekonomichni Nauky, (218), 154-156 [in Ukrainian].
17. Selezniova, G.A., & Ippolitova, I.Ya. (2010). Features of forming a competent organization. Ekonomika: Problemy Teorii ta Praktiki, (263), 2153-2154 [in Ukrainian].
18. Stashynska, L.V., & Mykhailik, O.M. (2023). Using the taxonomic analysis method to assess the level of food security in Ukraine. Ekonomika ta Suspilstvo, (49). https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2313/2235 [in Ukrainian].
19. Chechetot, M.V., & Denysiuk, O.V. (2012). Justification of the development strategy for enterprise management competencies. Problemy Ekonomiky, (1), 41-46 [in Ukrainian].
20. Shvydanenko, H.O., & Ilchenko, I.Yu. (2006). Formation and development of key competencies of an enterprise. Formuvannya Rynkovoyi Ekonomiky: Zb. Nauk. Pr. KNEU named after V. Hetman, (16), 171-182 [in Ukrainian].
21. Shvydanenko, H.O., & Revutska, N.V. (2013). Formation of the business model of an enterprise: Teaching guide. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
22. Hamel, G., & Prahalad, C.K. (1996). Competing for the Future. Harvard Business Review Press [in English].
23. Knott, P. (1996). A new approach to competence analysis. International Journal of Technology Management, 11, 494-503 [in English].
24. Lambin, J.-J., & Schuiling, I.S. (2012). Market-Driven Management: Strategic and Operational Marketing. Bloomsbury Publishing [in English].
25. Tidd, J. (2006). From strategic management to strategic competence: Measuring technological, Market and Organization Innovation. (2nd Ed.). London: Imperial College Press [in English].
Пристатейна бібліографія
- Азаренков Г.Ф., Каткова К.В. Ключові компетенції промислового підприємства. Причорноморські економічні студії. 2017. Вип. 17. С. 83-86. URL: http://bses.in.ua/journals/2017/17_2017/17.pdf (дата звернення: 10.11.2024).
- Андросюк В.Г., Волошина О.В. Поняття «компетентність» і «компетенція» в контексті формування комунікативної майстерності професіонала. Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України. Харків, 2020. С. 144-147.
- Бурак В. Специфіка формування компетентності майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи у процесі професійної підготовки в закладах вищої освіти. Нова педагогічна думка. 2021. №2(106). С. 32-38.
- Вартанова О.В. Формування компетенції підприємства у стратегічному управлінні знаннями. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. Вип. 3. С. 236-239.
- Верба В.А., Гребешкова О.М. Проблеми ідентифікації компетенцій підприємства. Проблеми науки. 2004. № 7. С. 23-28. URL: https://www.management.com.ua/strategy/str100.html (дата звернення: 14.11.2024).
- Временко Л.В., Кондратенко Д.В. Ключові компетенції як основа конкурентоспроможності страхової компанії. Бізнес-інформ. 2020. №3. С. 401-408.
- Головань М.С. Компетенція та компетентність: порівняльний аналіз понять. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2011. №8. С. 224-233.
- Іпполітова І.Я. Оцінювання рівня компетентності підприємства. Економіка та управління підприємствами. 2018. Вип. 23. С. 210-217.
- Кримська Л.О., Бєляєва О.В. Ключові компетенції як основа стратегічної гнучкості підприємства. Держава та регіони. Серія «Економіка та підприємництво». 2014. Вип. 5. С. 8-12. URL: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2014/5_2014/4.pdf (дата звернення: 18.11.2024).
- Куденко Н.В. Ключові фактори успіху в галузі та компетенції підприємства. Формування ринкової економіки: зб. наук. пр. ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана». К.: КНЕУ, 2011. С. 223-235.
- Нагорняк Г. Визначення ефективних механізмів управління компетенціями як необхідних компонент інтелектуального капіталу в системі розвитку конкурентних переваг суб’єктів господарювання (на прикладі машинобудівних підприємств). Galician economik journal. 2020. №4 (65). С. 158-172.
- Отенко І.П. Стратегічне управління потенціалом підприємства: наукове видання. Харків: Вид-во ХНЕУ, 2006. 256 с.
- Портер Майкл Е. Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів / пер. з англ. Н. Кошманенко. Київ: Наш формат, 2020. 424 с.
- Приймак Н.С., Ніколайчук О.А., Олініченко І.В. Ключові компетенції та їхня роль у формуванні конкурентоспроможності готельного господарства. Науково-виробничий журнал «Бізнес-навігатор». 2020. Вип. 5(61). С.123-127.
- Радкевич В.О., Кравець С.Г., Козак А.Р. Ключові компетентності (м’які навички) майбутніх фахівців індустрії гостинності. Colloquium-journal. 2020. №15-3(67). С. 53-59.
- Рекіянов С.О. Компетенція як джерело конкурентних переваг у стратегічному управлінні підприємством. Проблеми матеріальної культури. Економічні науки. 2011. №218. С. 154-156.
- Селезньова Г.А., Іпполітова І.Я. Особливості формування компетентної організації. Економіка: проблеми теорії та практики. 2010. Вип. 263. Т. 8. С. 2153–2154.
- Сташинська Л.В., Михайлик О.М. Використання методики таксономічного аналізу для оцінювання рівня продовольчої безпеки України. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 49. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2313/2235 (дата звернення: 20.11.2024).
- Чечетов М.В., Денисюк О.В. Обґрунтування стратегії розвитку управлінських компетенцій підприємства. Проблеми економіки. 2012. №1. С. 41-46.
- Швиданенко Г.О., Ільченко І.Ю. Формування та розвиток ключових компетенцій підприємства. Формування ринкової економіки: зб. наук. пр. КНЕУ ім. В. Гетьмана. К.: КНЕУ, 2006. Вип. 16. С. 171-182.
- Швиданенко Г.О., Ревуцька Н.В. Формування бізнес-моделі підприємства: навч. посіб. К.: КНЕУ, 2013. 423 с.
- Hamel G., Prahalad С.K. Competing for the future. Harvard Business Review Press. 1996. 384 р.
- Knott P. A new approach to competence analysis / P. Knott, A. W. Pearson, R. Taylor. International Journal of Technology Management. 1996. No. 11. Р. 494-503.
- Lambin J.-J., Schuiling Is. Market-Driven Management: Strategic and Operational Marketing. Bloomsbury Publishing, 2012. 624 р.
- Tidd J. From strategic management to strategic competence: Measuring technological, Market and Organization Innovation / J. Tidd. 2nd Edition. London: Imperial College Press, 2006. 437 p.
Copyright (c) 2024 І.В. Журило, М.В. Бугаєва, О.М. Бедряк
Стратегічні аспекти забезпечення конкурентоспроможності підприємств ресторанного господарства на основі їх ключових компетенцій
Про авторів
І.В. Журило, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки, підприємництва та готельно-ресторанної справи Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1445-6370, e-mail: zhuriloiv@gmail.com
М.В. Бугаєва, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки, підприємництва та готельно-ресторанної справи Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7460-9279, e-mail: bmw87forever@gmail.com
О.М. Бедряк , здобувач другого (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький, Україна, ORCID: https://orcid.org/0009-0002-5318-7481 e-mail: Alexbedryak@gmail.com
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
1. Azarenkov, G.F., & Katkova, K.V. (2017). Key competencies of an industrial enterprise. Prychornomorski Ekonomichni Studii, 17, 83-86. http://bses.in.ua/journals/2017/17_2017/17.pdf [in Ukrainian].
2. Androsiuk, V.H., & Voloshyna, O.V. (2020). The concepts of «competence» and «competency» in the context of forming the communicative skills of professionals. Psykholohichni ta pedahohichni problemy profesiinoi osvity ta patriotychnoho vykhovannia personalu systemy MVS Ukrainy. 144-147. [in Ukrainian].
3. Burak, V. (2021). The specifics of forming the competence of future specialists in hotel and restaurant business during professional training in higher educational institutions. Nova Pedagogichna Dumka, (106), 32-38 [in Ukrainian].
4. Vartanova, O.V. (2015). Formation of enterprise competencies in strategic knowledge management. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, 3, 236-239 [in Ukrainian].
5. Verba, V.A., Grebeshkova, O.M. (2004). Problems of identifying enterprise competencies. Problemy Nauky, (7), 23-28. https://www.management.com.ua/strategy/str100.html [in Ukrainian].
6. Vremenko, L.V., Kondratenko, D.V. (2020). Key competencies as the basis for the competitiveness of insurance companies. Biznes-inform, (3), 401-408 [in Ukrainian].
7. Holovany, M.S. (2011). Competence and competency: a comparative analysis of concepts. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, (8), 224-233 [in Ukrainian].
8. Ippolitova, I.Ya. (2018). Evaluation of the level of enterprise competency. Ekonomika ta Upravlinnya Pidpryiemstvamy, (23), 210-217 [in Ukrainian].
9. Krymska, L.O., & Beliaieva, O.V. (2014). Key competencies as the foundation of enterprise strategic flexibility. Derzhava ta Regiony. Seriia «Ekonomika ta Pidpryiemnytstvo», (5), 8-12. http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2014/5_2014/4.pdf [in Ukrainian].
10. Kudenko, N.V. (2011). Key success factors in the industry and enterprise competencies. Formuvannya Rynkovoyi Ekonomiky, DVS «Kyiv National Economic University named after V. Hetman». Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
11. Nahorniak, H. (2020). Definition of effective competency management mechanisms as essential components of intellectual capital in the development of competitive advantages in business entities (using the example of machine-building enterprises). Galician Economic Journal, (4), 158-172 [in Ukrainian].
12. Otenko, I.P. (2006). Strategic management of enterprise potential: Scientific publication. Kharkiv: KHNEU Publishing House [in Ukrainian].
13. Porter, M.E. (2020). Competitive Strategy. Techniques for Analyzing Industries and Competitors / Translated by N. Koshmanenko. Kyiv: Nash Format [in English].
14. Prymak, N.S., Nikolaychuk, O.A., & Oliniychenko, I.V. (2020). Key competencies and their role in forming the competitiveness of the hotel industry. Naukovo-vyrobnychyi zhurnal «Biznes-navihator», (61), 123-127 [in Ukrainian].
15. Radkevych, V.O., Kravets, S.H., & Kozak, A.R. (2020). Key competencies (soft skills) of future specialists in the hospitality industry. Colloquium-Journal. Warsaw, (15-3), 53-59 [in Ukrainian].
16. Rekianov, S.O. (2011). Competency as a source of competitive advantage in strategic enterprise management. Problemy Materialkoyi Kultury. Ekonomichni Nauky, (218), 154-156 [in Ukrainian].
17. Selezniova, G.A., & Ippolitova, I.Ya. (2010). Features of forming a competent organization. Ekonomika: Problemy Teorii ta Praktiki, (263), 2153-2154 [in Ukrainian].
18. Stashynska, L.V., & Mykhailik, O.M. (2023). Using the taxonomic analysis method to assess the level of food security in Ukraine. Ekonomika ta Suspilstvo, (49). https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2313/2235 [in Ukrainian].
19. Chechetot, M.V., & Denysiuk, O.V. (2012). Justification of the development strategy for enterprise management competencies. Problemy Ekonomiky, (1), 41-46 [in Ukrainian].
20. Shvydanenko, H.O., & Ilchenko, I.Yu. (2006). Formation and development of key competencies of an enterprise. Formuvannya Rynkovoyi Ekonomiky: Zb. Nauk. Pr. KNEU named after V. Hetman, (16), 171-182 [in Ukrainian].
21. Shvydanenko, H.O., & Revutska, N.V. (2013). Formation of the business model of an enterprise: Teaching guide. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
22. Hamel, G., & Prahalad, C.K. (1996). Competing for the Future. Harvard Business Review Press [in English].
23. Knott, P. (1996). A new approach to competence analysis. International Journal of Technology Management, 11, 494-503 [in English].
24. Lambin, J.-J., & Schuiling, I.S. (2012). Market-Driven Management: Strategic and Operational Marketing. Bloomsbury Publishing [in English].
25. Tidd, J. (2006). From strategic management to strategic competence: Measuring technological, Market and Organization Innovation. (2nd Ed.). London: Imperial College Press [in English].
Пристатейна бібліографія
- Азаренков Г.Ф., Каткова К.В. Ключові компетенції промислового підприємства. Причорноморські економічні студії. 2017. Вип. 17. С. 83-86. URL: http://bses.in.ua/journals/2017/17_2017/17.pdf (дата звернення: 10.11.2024).
- Андросюк В.Г., Волошина О.В. Поняття «компетентність» і «компетенція» в контексті формування комунікативної майстерності професіонала. Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України. Харків, 2020. С. 144-147.
- Бурак В. Специфіка формування компетентності майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи у процесі професійної підготовки в закладах вищої освіти. Нова педагогічна думка. 2021. №2(106). С. 32-38.
- Вартанова О.В. Формування компетенції підприємства у стратегічному управлінні знаннями. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. Вип. 3. С. 236-239.
- Верба В.А., Гребешкова О.М. Проблеми ідентифікації компетенцій підприємства. Проблеми науки. 2004. № 7. С. 23-28. URL: https://www.management.com.ua/strategy/str100.html (дата звернення: 14.11.2024).
- Временко Л.В., Кондратенко Д.В. Ключові компетенції як основа конкурентоспроможності страхової компанії. Бізнес-інформ. 2020. №3. С. 401-408.
- Головань М.С. Компетенція та компетентність: порівняльний аналіз понять. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2011. №8. С. 224-233.
- Іпполітова І.Я. Оцінювання рівня компетентності підприємства. Економіка та управління підприємствами. 2018. Вип. 23. С. 210-217.
- Кримська Л.О., Бєляєва О.В. Ключові компетенції як основа стратегічної гнучкості підприємства. Держава та регіони. Серія «Економіка та підприємництво». 2014. Вип. 5. С. 8-12. URL: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2014/5_2014/4.pdf (дата звернення: 18.11.2024).
- Куденко Н.В. Ключові фактори успіху в галузі та компетенції підприємства. Формування ринкової економіки: зб. наук. пр. ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана». К.: КНЕУ, 2011. С. 223-235.
- Нагорняк Г. Визначення ефективних механізмів управління компетенціями як необхідних компонент інтелектуального капіталу в системі розвитку конкурентних переваг суб’єктів господарювання (на прикладі машинобудівних підприємств). Galician economik journal. 2020. №4 (65). С. 158-172.
- Отенко І.П. Стратегічне управління потенціалом підприємства: наукове видання. Харків: Вид-во ХНЕУ, 2006. 256 с.
- Портер Майкл Е. Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів / пер. з англ. Н. Кошманенко. Київ: Наш формат, 2020. 424 с.
- Приймак Н.С., Ніколайчук О.А., Олініченко І.В. Ключові компетенції та їхня роль у формуванні конкурентоспроможності готельного господарства. Науково-виробничий журнал «Бізнес-навігатор». 2020. Вип. 5(61). С.123-127.
- Радкевич В.О., Кравець С.Г., Козак А.Р. Ключові компетентності (м’які навички) майбутніх фахівців індустрії гостинності. Colloquium-journal. 2020. №15-3(67). С. 53-59.
- Рекіянов С.О. Компетенція як джерело конкурентних переваг у стратегічному управлінні підприємством. Проблеми матеріальної культури. Економічні науки. 2011. №218. С. 154-156.
- Селезньова Г.А., Іпполітова І.Я. Особливості формування компетентної організації. Економіка: проблеми теорії та практики. 2010. Вип. 263. Т. 8. С. 2153–2154.
- Сташинська Л.В., Михайлик О.М. Використання методики таксономічного аналізу для оцінювання рівня продовольчої безпеки України. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 49. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2313/2235 (дата звернення: 20.11.2024).
- Чечетов М.В., Денисюк О.В. Обґрунтування стратегії розвитку управлінських компетенцій підприємства. Проблеми економіки. 2012. №1. С. 41-46.
- Швиданенко Г.О., Ільченко І.Ю. Формування та розвиток ключових компетенцій підприємства. Формування ринкової економіки: зб. наук. пр. КНЕУ ім. В. Гетьмана. К.: КНЕУ, 2006. Вип. 16. С. 171-182.
- Швиданенко Г.О., Ревуцька Н.В. Формування бізнес-моделі підприємства: навч. посіб. К.: КНЕУ, 2013. 423 с.
- Hamel G., Prahalad С.K. Competing for the future. Harvard Business Review Press. 1996. 384 р.
- Knott P. A new approach to competence analysis / P. Knott, A. W. Pearson, R. Taylor. International Journal of Technology Management. 1996. No. 11. Р. 494-503.
- Lambin J.-J., Schuiling Is. Market-Driven Management: Strategic and Operational Marketing. Bloomsbury Publishing, 2012. 624 р.
- Tidd J. From strategic management to strategic competence: Measuring technological, Market and Organization Innovation / J. Tidd. 2nd Edition. London: Imperial College Press, 2006. 437 p.
Copyright (c) 2024 І.В. Журило, М.В. Бугаєва, О.М. Бедряк