DOI: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2024.12(45).253-263

Контент-орієнтований digital маркетинг

М.С. Кравченко, В.М. Погорелов, С.О. Баш

Про авторів

М.С. Кравченко, доцент, кандидат економічних наук, доцент кафедри транспортного менеджменту і логістики, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна, ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2185-178X, e-mail: kravchenko.maryna@gmail.com

В.М. Погорелов, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна ORCID: https://orcid.org/0009-0001-9369-160X, e-mail: pohorelov.valerij@gmail.com

С.О. Баш, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро, Україна, ORCID: https://orcid.org/0009-0004-1006-3686, e-mail: bash_s_o@aspirants.pstu.edu

Анотація

Публікацію присвячено дослідженню особливостей використання у сучасному маркетингу контенту як матеріалу, що створюється для залучення клієнтів, інформування та взаємодії з цільовою аудиторією, що приносить їй користь і сприяє формуванню позитивного образу бренду. Наукове дослідження спрямоване на особливості відмінних від прямої реклами цифрових методів задоволення інформаційних потреб чи інтересів аудиторії, що є важливим кроком на шляху перетворення потенційних клієнтів на лояльних покупців. Вивченню підлягає проблема пошуку оптимальних способів створення контенту і його наступного використання для залучення, утримання та забезпечення лояльності цільової аудиторії. Контент-орієнтований маркетинг розглядається як важливий елемент стратегій просування, що дозволяє брендам формувати довгострокові відносини з аудиторією через надання цінної інформації, яка відповідає потребам і запитам користувачів. Вивчаються шляхи подолання проблем, які ускладнюють успішне використання контент-маркетингу. Обґрунтовано віднесення до їхнього переліку: високого ступеня насиченості інформаційного простору покупців; труднощів застосування метрик, які точно відображають результативність контенту, адекватно вимірюють вплив контент-маркетингу на досягнення стратегічних цілей у вигляді підвищення конверсій чи зміцнення лояльності покупців; постійні динамічні зміни в алгоритмах пошукових систем і соціальних медіа, що змушує компанії постійно адаптуватися до нових вимог для збереження ринкових позицій; необхідність проникнення у особливості створення персоналізованого контенту, що вимагає глибокого розуміння потреб окремих сегментів аудиторії та застосування технологій збору й аналізу даних. Загальним спрямуванням дослідження контент-орієнтованого digital маркетингу визнається визначення найкращих сучасних підходів до створення ефективного, персоналізованого і релевантного контенту, який об’єктивно здатен сприяти побудові міцних відносин з цільовою аудиторією, сприяє підвищенню впізнаваність бренду та забезпечує досягнення бізнес-цілей у реальному та віртуальному ринковому середовищі. Стверджується, що контент-орієнтований digital маркетинг базується на професійних компетентностях фахівців у сферах SEO, редагування, маркетингу, Pay-per-Click, креативного створення контенту, PR, продажів та обслуговування, маркетингу засобами електронного листування, досліджень ринку та веб-аналізу. Технологію використання контенту у маркетинговій діяльності пропонується розглядати у якості специфічної частини ширшого набору інструментів і поєднувати з людською творчістю, інтуїцією та стратегічним мисленням. Обґрунтовано потребу у запровадженні спеціальної посади керівника проєкту з використання контент-маркетингу, який міг би здійснювати загальний підхід до його просування. Запропоновано формувати окремий пул витрат центру відповідальності і призначати персонально відповідальних за контент-орієнтований маркетинг, широко залучати до дослідницького та творчого процесів виробництва контенту, реалізація окремих фаз контент-менеджменту інструментів штучного інтелекту, проводити детальні перевірки якості згенерованого контенту та ступень його відповідності потребам цільових груп

Ключові слова

digital маркетинг, content-маркетинг, вхідний маркетинг, B2B маркетинг, штучний інтелект у маркетингу

Повний текст:

PDF

Посилання

1. Koval, L.A., Zhovnovach, R.I., & Romanchuk, S.A. (2022). Advertising and its innovative development from the standpoint of marketing management. Tsentralnoukrainskyi naukovyi visnyk. Ekonomichni nauky, 8(41), 129-139. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32515//2663-1636.2022.8(41).129-132.

2. Content marketing. https://uk.wikipedia.org/wiki/Контент-маркетинг.

3. Melnyk, L.H., & Derykolenko, A.O. (2023). Digital marketing tools as a means of promoting the products of domestic industrial enterprises. Efektyvna ekonomika, 3. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32515/2663-1636.2023.9(42).186-196.

4. Tsaturian, R.O., Bedov, D.V., & Zhovnovach R.I. (2023). Innovative marketing tools for the promotion of industrial products on the Internet Central Ukrainian Scientific Bulletin. Tsentralnoukrainskyi naukovyi visnyk. Ekonomichni nauky, №9(42), 186-196. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32515/2663-1636.2023.9(42).

5. Beilharz F., Alby T., et al. (2024). Online Marketing Manager*in: Handbuch für die Praxis. Heidelberg: O’Reilly [in German].

6. Eschbacher, I. (2021). Content Marketing – Das Workbook. Frechen: mitp Verlags GmbH & Co. [in German].

7. Fritz, B. (2020). Mindful Social Media Marketing. Achtsam und erfolgreich kommunizieren. Bonn: Rheinwerk Computing. [in German].

8. Halligan, B., & Dharmesh, Sh. (2014). Inbound Marketing: Attract, Engage, and Delight customers online. N.Y.: John Wiley & Sons [in English].

9. Hoffmann, K. (2020). Markenbotschafter – Erfolg mit Corporate Influencern. Überblick, Strategie, Praxis, Tools. Freiburg, München, Stuttgart: Haufe-Lexware GmbH & Co KG. [in German].

10. Keukert, M. (2020). 101 Tipps für erfolgreiches E-Mail-Marketing. Rheinbreitbach: Medienhaus Plump GmbH. [in German].

11. Kotler, P., Keller, K.L., K., Chernev, A., & Opresnik, M.O. (2023). Marketing Management. Konzepte – Instrumente – Unternehmensfallstudien. München: Pearson Deutschland GmbH [in German].

12. Kotler, Ph., Kartajaya, H., et. al. (2024). Marketing 6.0: Die Zukunft ist immersiv. Campus Verlag [in German].

13. Kröger, J., & Marx, S. (2020). Agile Marketing: Marketing in dynamischen Zeiten: Mindset – Methoden – Tools. Wiesbaden: Springer Gabler GmbH [in German].

14. Meike, L. (2019). Content Marketing mit Corporate Blogs: Praxisleitfaden für Strategie, Redaktion und Vermarktung. Freiburg, München, Stuttgart: Haufe Group [in German].

15. Mühling, J. (2007). Targeting: Zielgruppen exakt online erreichen. München: Verlag Reinhard Fischer [in German].

16. Pahrmann, C., & Kupka, K. (2020). Social Media Marketing – Praxishandbuch für Twitter, Facebook, Instagram & Co. 5. Heidelberg: O’Reilly [in German].

17. Pulizzi, J. (2014). Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, break through the Clutter, and Win More Customers by Marketing Less. McGraw Hill [in English].

18. Schlömer, B., & Schlömer, T. (2020). Inbound! Das Handbuch für modernes Marketing. Bonn: Rheinwerk Computing [in German].

19. von Hirschfeld, S.T., & Josche, T. (2018). Lean Content Marketing: Groß denken, schlank starten. Praxisleitfaden für das B2B-Marketing. Heidelberg: O’Reilly [in German].

Пристатейна бібліографія

  1. Коваль Л.А, Жовновач Р.І., Романчук С.А. Реклама та її інноваційний розвиток з позицій маркетингового менеджменту. Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки. 2022, № 8(41) С. 129-139 URL: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2022.8(41).129-139.
  2. Контент-маркетинг. URL:https://uk.wikipedia.org/wiki/Контент-маркетинг (дата звернення: 27.09. 2024).
  3. Мельник Л.Г., Дериколенко А.О. Інструменти digital-маркетингу як засіб просування продукції вітчизняних промислових підприємств. Ефективна економіка. 2020. № 3. URL: http:// www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7707 (дата звернення: 28.09. 2024).
  4. Цатурян Р.О., Бедов Д.В., Жовновач Р.І. Інноваційні маркетингові інструменти просування промислової продукції в мережі Інтернет. Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки. 2023, № 9(42), 186-196 URL: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2023.9(42).186-196.
  5. Beilharz F., Alby T., et al. Online Marketing Manager*in: Handbuch für die Praxis. Heidelberg: O’Reilly, 2024. 730 s.
  6. Eschbacher I. Content Marketing – Das Workbook. 2. Aufl. Frechen: mitp Verlags GmbH & Co. 2021. 352 s.
  7. Fritz B. Mindful Social Media Marketing. Achtsam und erfolgreich kommunizieren. Bonn: Rheinwerk Computing, 2020. 427 s.
  8. Halligan B., Dharmesh Sh. Inbound Marketing: Attract, Engage, and Delight customers online. N.Y.: John Wiley & Sons. 2014. 224 p.
  9. Hoffmann K. Markenbotschafter – Erfolg mit Corporate Influencern. Überblick, Strategie, Praxis, Tools. 1. Auflage. Freiburg, München, Stuttgart: Haufe-Lexware GmbH & Co KG. 2020. 295 s.
  10. Keukert M. 101 Tipps für erfolgreiches E-Mail-Marketing. 1. Auflage. Rheinbreitbach: Medienhaus Plump GmbH. 2020. 120 s.
  11. Kotler P., Keller K.L., K., Chernev A., Opresnik M.O. Marketing Management. Konzepte – Instrumente – Unternehmensfallstudien. 16., Aktualisierte Auflage. München: Pearson Deutschland GmbH. 2023. 666 s.
  12. Kotler Ph., Kartajaya H. et. al. Marketing 6.0: Die Zukunft ist immersiv. Campus Verlag. 2024. 224 s.
  13. Kröger J., Marx S. Agile Marketing: Marketing in dynamischen Zeiten: Mindset – Methoden – Tools. Wiesbaden: Springer Gabler GmbH. 2020. 221 s.
  14. Meike L. Content Marketing mit Corporate Blogs: Praxisleitfaden für Strategie, Redaktion und Vermarktung. Freiburg, München, Stuttgart: Haufe Group. 2019. 239 s.
  15. Mühling J. Targeting: Zielgruppen exakt online erreichen (Praxisforum Medienmanagement). Band 8. München: Verlag Reinhard Fischer. 2007. 141 s.
  16. Pahrmann C., Kupka K. Social Media Marketing – Praxishandbuch für Twitter, Facebook, Instagram & Co. 5., Auflage. Heidelberg: O’Reilly. 2020. 626 s.
  17. Pulizzi J. Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, break through the Clutter, and Win More Customers by Marketing Less. 1st edition. McGraw Hill. 2014. 352 s.
  18. Schlömer B., Schlömer T. Inbound! Das Handbuch für modernes Marketing. 2., aktualisierte und erweiterte Auflage. Bonn: Rheinwerk Computing. 2020. 665 s.
  19. von Hirschfeld S.T., Josche T. Lean Content Marketing: Groß denken, schlank starten. Praxisleitfaden für das B2B-Marketing. 2., Auflage. Heidelberg: O’Reilly. 2018. 306 s.

Copyright (c) 2024 М.С. Кравченко, В.М. Погорелов, С.О. Баш